Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix 28-30 okt 2016

Wie heeft beste weekend?

  • Marc Marquez

    Stemmen: 6 16,7%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 17 47,2%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 0 0,0%
  • Maverick Viñales

    Stemmen: 3 8,3%
  • Hiroshi Aoyama

    Stemmen: 1 2,8%
  • Cal Cruthlow

    Stemmen: 6 16,7%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 1 2,8%
  • Pol Espagaro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Andrea Ianonne

    Stemmen: 1 2,8%
  • Hector Barbera

    Stemmen: 1 2,8%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Wat gebeurde er nu tussen Loi en Herrera in de Moto3?
Bij de beelden op Eurosport lijkt het alsof Herrera tegen Loi opknalt maar vanuit het Spaanse kamp wordt gemeld dat Loi Herrera de pas zou hebben afgesneden...

Verklaring van Loi:

Chaos ten top,
Zo kan ik het best de race van vandaag omschrijven.
Vlak na de start in bocht 2 waar Migno onderuit ging en Guevara en Sasaki meenam,moest ik volop in de remmen en buitenom om een crash te vermijden waardoor ik als bijna laatste terug op de baan kwam.Toen verderop in bocht 6 Martin er af ging en Bulega,Canet en Oettl hier mee slachtoffer van waren,was het veld al stevig uitgedund.Door de vele vochtige en verraderlijke plekken op de baan was het zeer tricky en duurde het even voor ik het ritme te pakken had en kon focussen om me naar voren te werken.Ronde na ronde ging het steeds beter en door enkele inhaalbewegingen en de crashes van Norrodin,Binder,Mir en nog enkelen in de voorste gelederen kwam ik op P10 terecht op iets meer dan 1.5sec van Maria Herrera. Ik kon deze kloof dichtrijden en haar voorbij gaan.
Toen ik de volgende ronde bocht 15 inging,voelde ik de achterkant wegschuiven en moest ik van het gas waardoor Herrera die vlak in mijn wiel zat op me inreed met een nare val voor haar tot gevolg.
Vlak hierna besloot de wedstrijdleiding om de race stil te leggen,waardoor ik als 9e finish.
Met een 5e,7e en 9e plaats in de laatste 3 races ben ik zeer tevreden en zeer gemotiveerd om in Valencia dit seizoen in schoonheid af te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
CwHMecaWAAADZw2.jpg:large
 
Terug
Bovenaan Onderaan