Silicone koppakking

RenaatXS

Die hard MF'er
Hello,

ik ben m'n Yamaha XS400 motorblokje terug in elkaar aan het zetten na grondige revisie, en nu moeten de cilinder & kop erop. Ik heb een nieuwe dichtingsset met groene papieren voetpakking en klingerit(?) koppakking met zo'n metalen randje. Ik vraag me nu enkel nog af als ik hier nog extra silicone dichting moet op aanbrengen.

Iemand wijze raad?

mvg,

Renaat
 
Hello,

ik ben m'n Yamaha XS400 motorblokje terug in elkaar aan het zetten na grondige revisie, en nu moeten de cilinder & kop erop. Ik heb een nieuwe dichtingsset met groene papieren voetpakking en klingerit(?) koppakking met zo'n metalen randje. Ik vraag me nu enkel nog af als ik hier nog extra silicone dichting moet op aanbrengen.

Iemand wijze raad?

mvg,

Renaat

Bij koppakkingen wordt nooit siliconen (vloeibare) pakking gebruikt, voor zover ik weet.

Als voetpakking wil het nogal eens voorkomen, maar niet bij tweetakten.
 
Bij koppakkingen wordt nooit siliconen (vloeibare) pakking gebruikt, voor zover ik weet.

Als voetpakking wil het nogal eens voorkomen, maar niet bij tweetakten.
Er zijn ook koppakkingen met een dunne siliconen laag en bij 2tact voetpakkingen komt siliconen ook weleens voor (xs400 is overigens geen 2tact) maar geen vloeibare pakking erbij doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan