Sleutelaartje
MF'er
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig met het restaureren(opknappen) van een honda cb450S uit 1987.
Het blok loopt(erg moeizaam startend) en de motor rijdt redelijk. Alleen heb ik een probleem met het starten en een beetje stotterend rijgedrag.
Het probleem is als volgt:
- Wanneer ik start met choke: motor gaat in 1x naar de 3000 toeren en valt vervolgens meteen uit. Wil daarna niet start tot de choke eraf gaat.
- Zonder choke wil hij wel maar heel moeizaam(heel vaak starten dan begint hij te prottelen). Ook blaast hij af en toe uit de inlaat waarbij hij meteen uit valt.(hij lijkt dan ook de andere kant op te willen draaien)
- Wanneer ik zachtjes op de luchtslang(die zorgt dat de druk in de vlotterkamer gelijk is aan de buitenlucht) van de vlotterkamers blaas, start hij meteen en loopt hij redelijk.
- Wanneer de motor warm is komt het blazen uit de inlaat veel minder voor. Hij loopt stationair dan 2000 toeren(terwijl de stationairschroef zo ver uit is gedraaid dat die er net zo goed af kan).
- Tijdens het rijden trekt hij wel alleen hij blijft niet mooi op 1 toerental lopen, af en toe zakt hij kort in toeren alsof er even 1 cilinder tegenwerkt.
Ik heb de carburateurs geheel gereviseerd, nieuwe sproeiers, gasnaald, kerringen, luchtstelschroef. Alles is schoon(ze zijn er al 5x af geweest).
Mijn kennis reikt helaas niet ver genoeg om dit probleem op te lossen. Is er wellicht iemand die een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Groeten,
Wouter
Ik ben al een tijdje bezig met het restaureren(opknappen) van een honda cb450S uit 1987.
Het blok loopt(erg moeizaam startend) en de motor rijdt redelijk. Alleen heb ik een probleem met het starten en een beetje stotterend rijgedrag.
Het probleem is als volgt:
- Wanneer ik start met choke: motor gaat in 1x naar de 3000 toeren en valt vervolgens meteen uit. Wil daarna niet start tot de choke eraf gaat.
- Zonder choke wil hij wel maar heel moeizaam(heel vaak starten dan begint hij te prottelen). Ook blaast hij af en toe uit de inlaat waarbij hij meteen uit valt.(hij lijkt dan ook de andere kant op te willen draaien)
- Wanneer ik zachtjes op de luchtslang(die zorgt dat de druk in de vlotterkamer gelijk is aan de buitenlucht) van de vlotterkamers blaas, start hij meteen en loopt hij redelijk.
- Wanneer de motor warm is komt het blazen uit de inlaat veel minder voor. Hij loopt stationair dan 2000 toeren(terwijl de stationairschroef zo ver uit is gedraaid dat die er net zo goed af kan).
- Tijdens het rijden trekt hij wel alleen hij blijft niet mooi op 1 toerental lopen, af en toe zakt hij kort in toeren alsof er even 1 cilinder tegenwerkt.
Ik heb de carburateurs geheel gereviseerd, nieuwe sproeiers, gasnaald, kerringen, luchtstelschroef. Alles is schoon(ze zijn er al 5x af geweest).
Mijn kennis reikt helaas niet ver genoeg om dit probleem op te lossen. Is er wellicht iemand die een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Groeten,
Wouter