Sleutelcursus Tilburg. Efkes spammen voor een modje

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.818
633
Zuidoost Brabant
Hoi sleutelaars en vooral wannabee sleutelaars,

Ik ben vorige week maandag en gisterenavond op cursus geweest bij onze eigen MF-mod Martel in Tilburg.

Hij geeft daar introductiecursussen motoronderhoud.

De eerste avond was vooral rondkijken en bekend worden met de diverse onderdelen en de controles die je doet als je bv een motor wilt gaan kopen. Hij heeft nogal wat delen van motoren, of complete motoren, bij sommige zie je het verschil niet zo goed ;) liggen en het is leuk om bv eens het verschil tussen een nieuw, ingelopen en vergaan lager te voelen, met divers gereedschap te spelen en een bandje te wisselen.

Verder dingen geleerd over soorten en ouderdom van banden, gereedschap en olie.

Gisteren op de tweede avond mijn eigen nieuwe oudje een Honda Bol 'd Or uit 1982 meegenomen naar Tilburg en daar zelf een beurt op gedaan. Nou ja zelf, Martel deed veel voor of legde uit wat er moest gebeuren en daarna mocht ik het onder zijn toeziend oog zelf uitvoeren.

Olie, oliefilter en luchtfilter verwisselen had ik al eens gedaan, remvloeistof vervangen ook maar het compleet reviseren van beide voorklauwen was toch wel een brug te ver voor me.

Met hulp en uitleg is dit uiteindelijk goed gelukt en denk dat ik de volgende keer het ook wel alleen aan durf.

Als hij vervolgcursussen aanbiedt ben ik er i.i.g. weer bij.

Kijk voor meer info eens op de site van zijn bedrijf, Caramba Motorcycles in Tilburg.

Ik zeg; Doen.
 
Ik denk dat je die vraag eens aan Martell zou moeten stellen. Ik heb het wel met hem over verschillende dingen gehad die ik nog wil gaan doen. Wil een keer de carbs sychroniseren. Hij liet wel zien hoe dat moet aan de hand van een los rekje carbs en het gereedschap wat je ervoor nodig hebt. Daar was de tijd nu niet voor maar ik denk dat over alles te praten valt.

dat redt je alleen niet op een avondje natuurlijk. Als jij bv je kleppen wil stellen is het bv. wel zo handig dat het blok koud is. Andere klusjes kunnen je als leek zo een dag kosten, ook, misschien wel zeker, met uitleg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan