Sleutelcursus voor beginners gezocht

stresschick

MF'er
14 jul 2006
246
23
Europa
Wij zijn op dit moment met vier meiden (allemaal verschillende motoren) en willen wat meer over onze motos te weten komen. Dus het leek ons leuk om onze kennis fftjes wat bij te spijkeren.
Inmiddels heb ik ook een bedrijf gevonden maar zij vragen voor 2 dagen (theorie en vervolgens aan je eigen moto klussen) 175 euris en dat is toch wel aan de hoge kant voor ons gevoel. Hoeft ook geen 2 dagen te duren...
Onze vraag is dus: wat denken jullie erover en weet misschien iemand (Den Haag, Utrecht, Rotterdam) waar dit soort cursussen gegeven worden en kennen jullie iemand die 4 meiden motorwijs wil maken? *D
 
Doe 't hier wel effe:


100000954f10a3f11.jpg


Insteken, draaien (linksom of rechtsom), deurtje open, deurtje dicht....


[me]J.A.M.F. heeft een typische zondagmiddagbui[/me]
 
Hmmm, ik heb er al eens vaker aan gedacht om eens zoiets te doen, maar weet niet of er wel voldoende mensen voor zijn.
En eigenlijk heb ik ook alleen maar tijd in de winter.
Wat zoiets moet kosten, ach, ik weet 't niet, maar 175 euro pp is wel een beetje belachelijk vind ik zo...........
Wel moet ik dan ff serieus achter lesmateriaal aangaan, weet bij god niet waar dat te koop is......

:}
 
Hmmm, ik heb er al eens vaker aan gedacht om eens zoiets te doen, maar weet niet of er wel voldoende mensen voor zijn.
En eigenlijk heb ik ook alleen maar tijd in de winter.
Wat zoiets moet kosten, ach, ik weet 't niet, maar 175 euro pp is wel een beetje belachelijk vind ik zo...........
Wel moet ik dan ff serieus achter lesmateriaal aangaan, weet bij god niet waar dat te koop is......

ja hallo, zelf schrijven. jij bent hier degene met het meeste verstand.
 
Hmmm, ik heb er al eens vaker aan gedacht om eens zoiets te doen, maar weet niet of er wel voldoende mensen voor zijn.
En eigenlijk heb ik ook alleen maar tijd in de winter.
Wat zoiets moet kosten, ach, ik weet 't niet, maar 175 euro pp is wel een beetje belachelijk vind ik zo...........
Wel moet ik dan ff serieus achter lesmateriaal aangaan, weet bij god niet waar dat te koop is......

Blijf je dan wel trouw aan deze voorwaarden; "allemaal onder de 25, wespentaille, benen tot in de hemel, lang blond haar tot over de billen ....... en allemaal single."? (ik wil daar nog wel even aan toevoegen vrouwelijk, dan kom ik zeker helpen)

Maar effe serieus, wat denk je aan lesmateriaal nodig te hebben eigenlijk? Een "praktijkmotor" heb je vast wel, en anders brengt iemand die wel mee?
 
Hmmm, ik heb er al eens vaker aan gedacht om eens zoiets te doen, maar weet niet of er wel voldoende mensen voor zijn.
En eigenlijk heb ik ook alleen maar tijd in de winter.
Wat zoiets moet kosten, ach, ik weet 't niet, maar 175 euro pp is wel een beetje belachelijk vind ik zo...........
Wel moet ik dan ff serieus achter lesmateriaal aangaan, weet bij god niet waar dat te koop is......

Hi Paul, zie dat je een motorzaak hebt. In principe hebben de meiden al met elkaar afgesproken dat het het 3e weekend in november wordt - dus winter, toch?
Ik hoor wel als je iets te weten bent gekomen. In principe zouden we graag op onze eigen moto willen sleutelen - basis onderhoud natuurlijk alleen maar...
 
Nou, aan eigen motor sleutelen is zéker geen slecht idee!
alleen is het énige moeilijke hieraan, dat hetzelfde werk aan de éne motor 10 min kost, en aan de andere 1 uur, daardoor is de tijdplanning wat moeilijker.
Maar ik denk dat met wederzijdse goede wil er wel een mouw aan te passen is.
Ik heb wel nog nooit van m'n leven les gegeven, al heb ik wel een voorbereidende leraren opleiding gedaan.
Dus het zal de eertse keer wel misschien een beetje stuntelig gaan.
Spullen die ik zal moeten hebben zijn bv een overheadprojector ofzo, een bord, krijtjes enz.
gegadigden zullen natuurlijk zélf voor goed gevulde etui en papier moeten zorgen.
En die wespentaille met alles wat wenselijk is voor het mannelijk geslacht, nou, mbt lesgeven ben ik daar (denk ik) toch wel redelijk ongevoelig voor, goede motivatie vindt ik toch vele malen belangrijker..........
 
Ik heb geloof ik nog wel een whiteboard in de berging staan. Volgens mij heb je verder niet zo heel veel nodig, het gaat vooral toch om de praktijk neem ik aan? :?
(Een los/open blok om dingen te verduidelijken heb je altijd wel geloof ik?) _O-
 
Hee Hoi,

Dit is nou precies wat ik ook zoek! Elke keer als ik mijn motor heb laten repareren denk ik "waarom doe ik het niet zelf!" Het bespaart doorgaans veel geld en bovendien lijkt het me leuk om zelf aan de gang te gaan. Maar om direct zelf de sleutels te pakken en maar wat aan te rommelen zie ik echt niet zitten. Ik zou ook ontzettend graag een soort beginnerscursus willen volgen, om een 'bodempje' te leggen. Met zo'n cursus als basis is het volgens mij goed te doen om dan zelf de kennis en vaardigheden uit te breiden.

Dus mijn vraag: hoe staat het met de cursus? Wordt deze nog gegeven, of is het al voorbij? Of zijn de plannen nog niet concreet..?

Ik wil ook best helpen met het opzetten ervan. Ik geef al een aantal jaren computercursus en heb een klein beetje ervaring hoe een dergelijke cursus op te zetten (op dit vlak niet inhoudelijk dan natuurlijk...).

Duszz laat maar weten... :Y

Groetjes,
Edwin
 
Ja hoi jongens! *O*

Fftjes doorgeven dat we met z'n vijfen zijn en alles geregeld is... helaas is er maar een hefbrug dus ik denk dat we echt vol zitten omdat iedereen zelf aan z'n eigen motor wil sleutelen.

@ Edmann - je moet gewoon een oproep doen/topic openen. Mijn medecursisten heb ik via het motormeiden topic gevonden.
 
Ja hoi jongens! *O*

Fftjes doorgeven dat we met z'n vijfen zijn en alles geregeld is... helaas is er maar een hefbrug dus ik denk dat we echt vol zitten omdat iedereen zelf aan z'n eigen motor wil sleutelen.

@ Edmann - je moet gewoon een oproep doen/topic openen. Mijn medecursisten heb ik via het motormeiden topic gevonden.

Oh mooi, veel succes met het sleutelen! En waar gaat jullie cursus nu plaats vinden?
 
Wij starten 4 nov weer weer met de sleuteldagen, in Steenwijk
Jullie mogen kijken, maar zonder ooit maar te hebben gekloot vrees ik dat je er weinig aan hebt.
Zijn altijd leuke dagen die we hebben, veel lagge, veel vrouwen erbij, echter de meeste komen van het platteland af.

Wat doel ik daarmee te zeggen : die zijn van huis gewend om smerige klauwen te krijgen en pakken van alles aan.

Doch indien bovenstaande je wel aanspreekt, schroom niet, wij zijn gewoon volk, kan je urls laten zien van vorige sessie's (zijn allemaal van vrijerijders )
 
Wij doen a tot z, zitten geen kosten aan behalve matriaal
Paar indrukken

Sleuteldagsmurfke13.jpg


Sleuteldagsmurfke7.jpg


Sleuteldagsmurfke5.jpg


CIMG1689.jpg


Da BBQ is altijd aanwezig en doet ook mee

Voor zover ik zo weet hebben we zatedag op programma staan
1 x BMW 850 nieuwe nokkenas in zetten
1 x Honda500 geheel opnieuw afstellen + kleppen
1 x GSX 1100 kleppen stellen en synchronen
1 x GS 500 nieuwe ontsteking
En als ie komt, een XJ 900 even van nieuwe remvloeistog voorzien middels een myvitac
En zo nog wat van die dingen
Aanwezig : ikke, mijn vrouw, en de houders van de motoren verder geen

www.motorenhuls.nl (niet zeiken dat ie ge-update moet worden want ut is maar hobby)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het zeker als beginner met begeleiding doen.


Die WPH's en Haynes boekies zijn wel geinig maar echt sleutelen met de daarbij komende aandachtspunten leer je toch het beste in de praktijk.


Hoe hou je bv een sleutel vast als iets verschrikkelijk vast zit.......dat is b.v. al fout want als het met loctite vastzit dan moet je eerst verhiiten of de boel laten schrikken. En dan maak je het los en zeker niet met een steeksleutel
Wat doe je met vastzittende bouten wat doe je wel wat niet
Wanneer gebruik je welk gereedschap. Steeksleutels b.v. zijn veelal uit den boze
1,2 nm hoe voelt dat nou...nou dat is best geinig maar bij oud aluminium is vast vast en dan kom je lager uit.
en zo kan ik wel een tijdje doorgaan...
Hoeveel loctite moet je b.v. toepassen...niet zoals die vriend van me die zijn koppelings moer vol gesmeerd had met die industrieloctite die we pas na een ochtend ofzo (inclusief verhitting) los kregen...


Nogmaals echt leren sleutelen moet je onder begeleiding van een ervaren technicus doen. Een blok is erg teer en het schroefdraad mol je zo.


Die booekies zijn geinig maar is absoluut niet dekkend.
 
Hey hallo,

bij deze wil ik laten weten ook interesse te hebben in een cursus. Zeg Edmaan, wij wonen niet verschrikkelijk ver van elkaar af, dus met z'n twee zijn we denk ik sowieso wel.

Nu nog kijken of er meer mensen interesse hebben, wie weet kunnen we Paul dan vragen om eens les te geven??!!
 
Wat mij betreft een uitstekend idee. Als Paul nog steeds wil en we vinden er nog wat mensen bij (als dat persé nodig is.. *D .) dan lijkt me dat geweldig.

Nu is het wel zo dat ik een niet zo gangbaar type motor heb, namelijk een Honda Helix. Maar de basis moet toch hetzelfde zijn dacht ik zo...

Nog meer mensen???? Wie o wie???

En Paul, zie jij het nog zitten om groentjes wat te leren?
 
Hallo Edmaan,

wat zou jij graag willen leren? Ik rij zelf op een Kawasaki zx7r en zou graag weten hoe de tank te demonteren, bougies te vervangen, luchtfilter vervangen. Gewoon de regulieren dingen.

Aangezien Paul ook een winkel heeft, wil ik misschien kijken of hij ook haakse ventielen verkoopt, dan is het leuk om die bijvoorbeeld te monteren. Weet je ook gelijk hoe de wielen te demonteren en monteren.

Komen maar weinig reacties los, zullen we anders gewoon met z'n tweeen aankloppen bij Paul?
 
Terug
Bovenaan Onderaan