Soes met longonsteking

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.906
59
Deurne
Mijn Soes GSX600F loopt slecht. Hoe het precies is gekomen weet ik niet, maar schoot er in één keer in...

Hij loopt slecht door zijn gehele toernbereik...onderin valt het nog mee, maar het heeft wel es beter gelopen.

De volgende stappen heb ik doorlopen:

* nieuwe bougies (nat weer, vrieskou etc, je weet maar nooit)
* bougiekabels opnieuw gestripped en gemonteerd aan bougiedoppen
* carbs schoongemaakt, doorgespoeld met benzine
* idem K&N open luchtfilters.
* bedrading gecontroleerd op breuken, maar zo opt oog allemaal goed.

Het vreemde is dat nadat ik de (lege) carbs weer monteerde en de motor startte.. dat het dan wel even goed ging. maar na een kleine 30 sec wast ook weer over.
Hierna het benzine kraantje op pri (constant) gezet, heeft ook niet geholpen.

Ik weet het zo 1,2,3 niet meer wat ik er nog meer aan kan doen. Iemand een idee? Anders breng ik 'm naar de 'expert' :+
 
Klinkt een beetje als een vlotter die lek is of een vlotternaald die niet afsluit,waardoor je mengsel veuls te rijk wordt -> beroerd lopen (waarschijnlijk alleen volgas?).
 
Alle mooie verhalen ten spijt.
ff tankdop open maken en je ontluchtings gaatje doorblazen bij een tankstation en jouw problemen zijn helemaal over.
je kan het checken door ff met je tankdop open te rijden.
 
bobines al nagekeken? toevallig van het weekend zelfde probleem gehad met die van mijn zwager(ook gsx600f)
Kijk even als je stukje gereden hebt welke uitlaat pijpen kouder zijn.
ik geloof dat 1 en 4 een bobine is en 2 en 3.

bij mijn zwaager werder 2 en 3 niet warm dus daar een probleem.
Boegies laten vonken op bobine van 1 en 4 om te kijken of die goed waren. daarna een goede boegie genomen en ook geprobeerd op de andere bobine maar wou niet vonken.

dit kan twee oorzaken hebben, het kan in de bobine zitten of de regelkast die hun aanstuurd.

Dit kan je uitsluiten door de twee draadjes van de gene die werkt over te zetten op de ander. als die dan wel werkt dan zit het in de regelkast. werkt die niet dan is je bobine stuk.

Wel even opletten met de plus en de min. (dit staat ook op de bobine)
Hij zal ook werken als je hem anderom aansluit maar is niet echt goed.
Plus kan je meten met multiemeter (uit mijn hoofd waren het de orange )

P.S. ik ben ervan uitgegaan dat je kabels en doppen oke waren

succes.
 
Alle 4 de pijpen even heet... niet warm.. maar heet....normaal dus.

Hmmm, vals lucht.. sja.. hij loop tgoed stationair... valt ook niet weg, en duikt weer op. Dus stationair stationair... niet wispelturig.


|(

Ik weet het ook niet meer ;(
 
uitlaat word ook altijd heet ook al doet hij niet mee. (komt door vrijving van de zuigers) even met beetje water of iets ander vochtigs ertegen aan spuiten. dan zie je welke kouder zijn. deze blijven langer nat.

Maar wat is dan kut? rijd hij schokerig? vol gas en niet harder gaan dan ...km/h?

Zelf heb ik een keer zoiets gehad met stationiar dat hij slecht liep. bleek ook steeds terug kerend vuil te zijn in de carbs.
Deze laten schoonmaken met sonar en daarna synchroon laten zetten. toen was het probleem weg.
 
Laatst bewerkt:
uitlaat word ook altijd heet ook al doet hij niet mee. (komt door vrijving van de zuigers) even met beetje water of iets ander vochtigs ertegen aan spuiten. dan zie je welke kouder zijn. deze blijven langer nat.....

Is niet helemaal waar. Ik had laatst een kapotte bougie en blok liep op drie cilinders, uitlaat van de niet werkende cilinder kon je met je hand vastpakken. Die andere natuurlijk ook wel, maar verbrande je wel je klauwen :+ .
 
Vanmiddag wilde ik 'm heen brengen naar de 'expert'. Startte moeilijk, eindelijk lekker stationair, en ik rij richting de 'maker'.

Nou ja, reed niet lekker.. na een stoplicht maat hij een roggelend en spugend geluid en hij liep gelijk voor 80% goed. |(
Hoe dit kan... dan kan het gewoon niets anders zijn dan rommel in de tank ofzo. Heb 'm toch nog maar ff laten afstellen. *O*

Bikes and God work on mysteriuos ways...
 
Terug
Bovenaan Onderaan