Speed Triple : temperatuur

Speedgloves

Die hard MF'er
19 mrt 2004
776
71
Dag allemaal,
Ik vraag even naar de normale bedrijfstemperatuur van een Speed Triple 2007.
Ik ben veranderd van dealer en deze stelde bij een eerste onderhoud vast dat het niveau van de koelvloeistof te laag stond en de stop van de radiator stuk was.
Beide vervangen dus.
Enige tijd daarna stond hij een tijdje stationair te draaien. De temperatuur bleef stijgen en hij pompte koelvloeistof naar buiten.
Terug naar de dealer, druktest ok, bijgevuld.
De eerstvolgende rit gaf hij 4-5 streepjes aan bij gewoon rijden, vroeger 3.
Volgens de manual is tussen 3-6 normaal.
Enkele ritten later geeft hij 6 streepjes aan, bij stilstand voor een verkeerslicht of stadsverkeer zelfs 7.
Dealer zegt dat de reden ligt in het feit dat er nu originele koelvloeistof in zit (vorige dealer heeft zijn dealership verloren) die warmer wordt.
Ik vind het een vreemde uitleg.

Dus, na een hele inleiding is de vraag, hoeveel streepjes duidt de Speed 3 normaal aan?

Bedankt voor jullie antwoorden en evt. tips.
 
Dag allemaal,
Ik vraag even naar de normale bedrijfstemperatuur van een Speed Triple 2007.
Ik ben veranderd van dealer en deze stelde bij een eerste onderhoud vast dat het niveau van de koelvloeistof te laag stond en de stop van de radiator stuk was.
Beide vervangen dus.
Enige tijd daarna stond hij een tijdje stationair te draaien. De temperatuur bleef stijgen en hij pompte koelvloeistof naar buiten.
Terug naar de dealer, druktest ok, bijgevuld.
De eerstvolgende rit gaf hij 4-5 streepjes aan bij gewoon rijden, vroeger 3.
Volgens de manual is tussen 3-6 normaal.
Enkele ritten later geeft hij 6 streepjes aan, bij stilstand voor een verkeerslicht of stadsverkeer zelfs 7.
Dealer zegt dat de reden ligt in het feit dat er nu originele koelvloeistof in zit (vorige dealer heeft zijn dealership verloren) die warmer wordt.
Ik vind het een vreemde uitleg.

Dus, na een hele inleiding is de vraag, hoeveel streepjes duidt de Speed 3 normaal aan?

Bedankt voor jullie antwoorden en evt. tips.


Wellicht ff in het speed topic deze vraag stellen.

Maar alvast 1 antwoord: mijn 2010 speed heeft meestal tot het 1 na laatste streepje vol qua temperatuur
 
Ze worden idd vrij warm, zorg wel voor goede koelvloeistof en ververs die op de juiste manier.

Ook als de motor te arm loopt kan hij warmer dan normaal worden.
 
Hij zuipt als een Zwitser.
Maar ik vrees dat dat eerder aan het baasje ligt O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan