Daniell1987
MF veteraan
R1100s is volgens mij van 1998 tot 2005 gebouwd, begon met single spark en ABS 2, na 2003 twin spark geloof ik + bekrachtigd ABS.Opgefokt? Ja mischien wel iets maar na 30 jaar rijden en legio dramas bij vrienden te hebben gezien met bmw kan ik er niet bij dat ze nog steeds zo opgehemeld worden.
Echt alles maak je mee met die dingen...
zelfs olie peil glaasjes die eruit ploffen door carterdruk...
Wat de abs betreft...mijn r1100s was van 2002 met de electrisch bekrachtigde pomp .....
ik ben dus niet fout.....
je witl niet weten hoe het voelt als die bekrachtiging in 1 keer wegvalt....
zonder waarschuwing....
ze hebben het systeem tot 07 gebruikt op diverse modellen .....
de 1100s is tot 03 of 04 ergens gebouwd...meen ik
Bekrachtigd ABS heb ik het ook niet op, sterker nog ik heb het helemaal niet op ABS van de eerdere bmw modellen. Mijn R1100s uit 1998 had ABS2, welke naar mijn mening iets te vroeg inschoot.
De 1150 serie heeft ook nog bekrachtigd ABS gehad maar het meerendeel heeft ABS2.
Als je IABS netjes onderhoud en elk jaar spoelt!! Dan gaat het best prima..
K series weet ik niet vele van.
Zoals ook al eerder aangehaald wordt, bij BMW kun je het beste de 1e 2 productie jaren overslaan
1200gs 2004 - 2006 : problemen met tank lint, recall voor wielnaaf? Kleppen willen wel eens afbreken bij hogere (80k+ ) km standen
1200gs 2006- 2013 en dna vooral de DOHC modellen zijn weer prima.
1200gslc 2013 iets met waterpomp shit etc
Maar zeg nou zelf is een VFR compleet probleemloos?
Meen me iets te herinneren met het oplaadcircuit wat niet altijd vlekkeloos is.
Honda en z'n bekende rateltje tussen 4-5k rpm door de naks (weet niet of de VFR dit heeft, denk dat dit een f600 prob is).
Laatst bewerkt: