sproeiers XJ600 na ombouw

Roccade

MF'er
18 nov 2015
233
8
Harderwijk
Heb XJ600 1994 omgebouwd naar scrambler en voorzien van openluchtfilters.
Nu wil ik de hoofdsproeiers vervangen door grotere maar weet niet zo goed welke stap ik moet maken, iemand suggesties?
Of weet iemand hoe ik dit kan berekenen?

Er zitten nu sproeiers 102,5 én 105 in, de volgende maten zijn beschikbaar;
- 105
- 107,5
- 110
- 112,5
- 115
- 120
en nog groter...
 
Laatst bewerkt:
Je kan het beste groot beginnen en stapsgewijs teruggaan, te arm kan schade veroorzaken.
Zitten bij de XJ geen grotere sproeiers in 2 en 3?
Het beste zou zijn om hem te laten rollen... maarja 💸💸💸💸💸💸
 
Je kan het beste groot beginnen en stapsgewijs teruggaan, te arm kan schade veroorzaken.
Zitten bij de XJ geen grotere sproeiers in 2 en 3?


Dank voor je reactie!
Als ik van groot naar klein wil gaan, waar begin ik dan, 5 maten groter (2x 115 en 2x 120)?
Wordt wel een dure exercitie als ik dan nogmaals een paar keer kleiner of groter moet...

Ik dacht ook dat de XJ verschillende maten had in 2 en 3, zie manual UK.

sproeier 01.jpg
Kan echter op sproeiers zelfs niets meer terugvinden, alleen de stationair sproeier is nog leesbaar :(

carb specs.jpg
 
Gecorrigeerd:

Door de verschillende sproeiers in 2 en 3 hoef je maar twee sproeiers te hebben om 1 maat groter te gaan, de 105 gaan van buiten naar binnen ne de 107.5 gaan in de buitenste... Scheelt dus de helft. Maar van groot naar klein is wel een extra investering. Rij he de winter door? Dan verdient die inverstering zich terug omdat je dan weer een maat groter kan gaan rijden...

Er is geen tabel voor "als je dit en dat doet moeten exact die en die sproeiers erin", en zoals boven: het weer heeft al effect op de performance. Daarom zou de duurste oplossing de beste zijn: Rollen
 
Laatst bewerkt:
Als je niks meer terug kan vinden, de lengte van de sproeier zoals jij hem weergeeft is niet zo belangrijk hoor :+
Het gaat om het gat wat er inzit, dat kan je op de kop aflezen
 
Laatst bewerkt:
De sproeier die jij weergeeft is bij mijn motorfietsen (FZR1000, YZF750) de Chokesproeier, kan je gewoon laten zitten.
Heb je de boel al door elkaar gegooid??
Dan kan je met een stopnaald kijken welke de grote en de kleine sproeiers zijn. In een kleine sproeier gaat een stopnaald minder ver dan een grote
 
Laatst bewerkt:
Moeten die maten niet net omgedraaid zijn? Er staat toch 105 in de buitenste en 102,5 in de middelste?
Middelste minder koeling dus grotere in het midden?
 
@V-twin! ik neem aan dat je op het plaatje van het WPHB doelt?

Klinkt plausibel, maar een warmere motor (cilinder) heeft minder benzine nodig...
n.a.v. dit heb ik het wel verkeerd om weergegeven en gecorrigeerd.
 
Laatst bewerkt:
Als je niks meer terug kan vinden, le lengte van de sproeier zoals jij hem weergeeft is niet zo belangrijk hoor :+
Het gaat om het gat wat er inzit, dat kan je op de kop aflezen
hahaha dat snap ik, foto was foto. Heb ik gemaakt omdat mikuni verschillende soorten heeft.
Op de kop is niets meer te lezen, alle vier niet....
Ik ga er vanuit dat de standaard sproeiers erin zaten, was standaard motor die altijd prima heeft gelopen.

Dus nu de vraag, hoeveel stappen gróter??
 
De sproeier die jij weergeeft is bij mijn motorfietsen (FZR1000, YZF750) de Chokesproeier, kan je gewoon laten zitten.
Heb je de boel al door elkaar gegooid??
Kan je met een stopnaald kijken welke de grote en de kleine sproeiers zijn. In een kleine sproeier gaat een stopnaald minder ver dan een grote
weet precies wat waar zat :)
 
@V-twin! ik neem aan dat je op het plaatje van het WPHB doelt?

Klinkt plausibel, maar een warmere motor (cilinder) heeft minder benzine nodig...
n.a.v. dit heb ik het wel verkeerd om weergegeven en gecorrigeerd.
Het plaatje van het WPHB bedoel ik inderdaad.
Mijn V-twin heeft in de achterste die je zou zeggen toch warmer word dat de voorste een grotere sproeier.
 
Ja...
Ik dnk ook regelmatig verkeerd om, daarom moest ik ook corrigeren
manual geeft aan cilinder 1 en 4 105 en 2 en 3 102,5, zou dit dan niet correct zijn?

@V-twin! ik neem aan dat je op het plaatje van het WPHB doelt?

Klinkt plausibel, maar een warmere motor (cilinder) heeft minder benzine nodig...
n.a.v. dit heb ik het wel verkeerd om weergegeven en gecorrigeerd.
 
Gecorrigeerd:

Door de verschillende sproeiers in 2 en 3 hoef je maar twee sproeiers te hebben om 1 maat groter te gaan, de 105 gaan van buiten naar binnen ne de 107.5 gaan in de buitenste... Scheelt dus de helft. Maar van groot naar klein is wel een extra investering. Rij he de winter door? Dan verdient die inverstering zich terug omdat je dan weer een maat groter kan gaan rijden...

Er is geen tabel voor "als je dit en dat doet moeten exact die en die sproeiers erin", en zoals boven: het weer heeft al effect op de performance. Daarom zou de duurste oplossing de beste zijn: Rollen

maarja zou ik maat groter genoeg zijn?
Heb ooit ergens gelezen, kan het niet meer terugvinden, dat iemand 5 maten groter is gegaan...
 
yep, daarom op zoek naar ervaringen ;-)
Er is geen tabel voor "als je dit en dat doet moeten exact die en die sproeiers erin", en zoals boven: het weer heeft al effect op de performance. Daarom zou de duurste oplossing de beste zijn: Rollen

Zal ik dit op iedere vraag antwoorden waar je naar exacte maten vraagt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan