SR500 stampertje 2

texoot

MF veteraan
23 mei 2007
4.036
852
Heb weer een sr500 gekocht,ditmaal een oud beestje uit 1981.Heb hem gekocht voor weinig,minder dan een paar schoenen iig!Ding ziet er dan ook niet uit,bijna alles is verroest en gaar.
Had er anderhalf jaar geleden al eens naar gekeken en hem gestart,maar toen heb ik hem laten staan en een Muz gekocht.Muz is alweer weg en de sr zat nog in mijn hoofd,omdat ik er al eerder ééntje heb gehad.Het leuke van zo'n sr is dat je er lekker op rond kunt ploffen ipv altijd zo hard mogelijk de hoek om.
Ik weet nog niet helemaal hoe ie gaat worden,maar het moet wel low-budget blijven.
Eerst het blok helemaal netjes maken,van binnen en van buiten.
Voorvork en carb van de vorige sr had ik verkocht aan Jotex en die koop ik ws terug.
full

full


Ik weet niet of dit nu een schuurvondst is of gewoon een ratbike....
Check out de koeienhoorn.
 
aan die hoorn op het voorspatbord te zien een ratbike, verder een leuk ding om op te knappen.Heb zelf de sr250 gehad als eerste motor.
 
ik snap niet waar jullie zulke leuke projecten voor erg weinig vandaan halen |( |(
als ik iets zie wat ik wel wil gaan proberen te reanimeren moet ik er altijd de hoofdprijs voor betalen :(

dit is een erg leuk projectje hoor :}
 
Heeft zeker potentie ;) Er is volgens mij veel optisch werk aan de fiets. Op de foto lijkt het of het technisch nog wel redelijk in orde is.

Wel krijg ik gelijk het gevoel: Waarom heb ik dat nou nooit ? Want een SR500 met een werkend blok voor heel weinig is toch echt iets waarvan ik kan dromen :)

Veel plezier met opknappen van deze fiets.
 
De reden dat ik hem de vorige keer liet staan,was omdat er wel heel veel werk in zit.Blok zal wel aardig wat euro's in gaan zitten aan onderdelen.De kickstarter is bv helemaal gaar,heeft ook ruimte in het carterdeksel.
Wat ik vandaag weggegooid heb:uitlaat met bocht,spatborden,lamporen,middenbok,accubakje,zadel,stuur en een hoop klein spul.
Het enige wat nog in de verkoop kan zijn de tellers,koplamp,rempomp en klauw,zijkapjes,achterbrug en mss de schokkers.

Was al aan het zoeken voor een andere achterbrug,maar dat valt niet mee,omdat deze zo kort is.
Wil eigenlijk een mono maken,maar er is weinig ruimte voor een schokbreker.

We gaan het zien,ik heb er zin in.
 
Oei, de foto's vertekenen dus wel heel erg.... :X

Vraagje over de remklauw: is deze gangbaar :?

Dus is de remzuiger eruit te krijgen en is het ontluchtingsnippeltje los (mijn ervaring dat deze erg vast kan zitten en dan bij pogingen om hem los te krijgen afdraait).

Want dergelijke remklauwen zijn ook bruikbaar op een XS750. En laat ik nu drie XS750 exemplaren hebben staan in de garage. En een reserve remklauw is nooit weg... ;)

Alvast bedankt voor de info
 
Nippel heb ik prima los kunnen draaien,rem klemde wat,was bijna niet te duwen.Eén tik met een kunststofhamer en hij was los,dus ik denk dat ie wel bruikbaar is.
Stuur maar een pm,komen we wel uit.
 
Heb alles gedemonteerd,maar de achterbrug wil er niet uit.Ik dacht dat meestal de binnenbus vast zat in de brug,maar deze zit iig vast in het frame.
Iemand wel eens zelf een kickstarter gemaakt of opgeknapt?De mijne is behoorlijk gaar.
 
Inderdaad een leuke uitdaging! Ik ga het volgen. Via Ebay.de en KEDO kun je aardig aan onderdelen komen. Heb ook al veel plezier beleefd aan mijn SR. De renovatie van mijn MuZ begint ook al op te schieten. (zie ander topic)
 
Inderdaad een leuke uitdaging! Ik ga het volgen. Via Ebay.de en KEDO kun je aardig aan onderdelen komen. Heb ook al veel plezier beleefd aan mijn SR. De renovatie van mijn MuZ begint ook al op te schieten. (zie ander topic)

Kedo kende ik al van mijn vorige stampertje.Ik houd ook nog steeds alles over de Muzzen in de gaten,dus ook jouw topic!Heb nog altijd een zwak voor een Muz.....
 
He Texoot,

Wat is er mis met de kickstarter? Is het de poot of de as? Ik heb hier nog wel wat delen liggen...
 
De poot is erg ruim,maar de as is ook niet overal even dik.Ik zie weinig mogelijkheden om de as af te draaien.De poot zou ik nog een bus in kunnen maken.

Heb vandaag de voorvork van m'n vorige stampertje opgehaald,scheelt veel zoekwerk en pasmaken.Vork is van een Bandit,kroonplaten met alu-stuurpen van een kawa zx6.
full
 
Pfff, achterbrug is eruit.Als het niet kan hoe het moet,moet het maar hoe het kan.......
full


Heb van Jotex een brug uit een Honda xbr,moet wel ingekort worden,maar is goed bruikbaar voor dit project.

Olietoevoerleiding was ook erg verroest,dus van een M10 inbusbout een slangpilaar gemaakt en vastgelast aan de filterbus.Komt nu een slang rechtreeks op.
full
 
Heb de tandwieldrager gemodificeerd met een kogellager,stuk van de naaf weggeslepen en een wiellager opgeofferd.
Tandwieldrager gladgedraaid,dat lelijke plekje zat de vetnippel.Denk dat ik daar de magneet voor de teller ga bevestigen.
full



Deze achterbrug wil ik gebruiken,komt van een Honda xbr.Denk dat ik hem aan de voorkant ga inkorten,neem ik meteen dikker buisje.....
full
 
Voorwiel pasgemaakt op een 15mm as van de vork uit een Bandit met Kawasaki kroonplaten.
full


Heb inmiddels een rempomp en remklauw van Brembo binnen,zoek nog een knappe Brembo schijf,of iets van een Fzr,schijnt ook te passen.
Blok staat al een poosje op de werkbank,cilinder en kop moeten sowieso gestraald worden,maar carters heb ik eigenlijk (nu)niet zo'n trek in.Mss eerst maar eens met afbijt proberen.
Iemand daar ervaring mee?
full
 
Vandaag begonnen met het blok,heb de lagerbus van de kickstartas eruit,want daar zit wat ruimte op.Kan hem in de Kedo gids niet vinden,weet iemand of die nog te krijgen is?
Anders maar zelf wat draaien.
Kom er wel achter dat alles retevast zit na 32 jaar.Cilindervoetmoeren van alu(wie bedenkt zoiets?)heb ik warm moeten stoken en een paar keer een kleinere dop op moeten slaan.Totdat het zeskant eraf breekt.Maar ze zijn eraf!
Tapeinden ging nog redelijk op ééntje na,die heeft nog geen zin.
full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan