standaard politie preken topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gias

MF veteraan
24 sep 2006
2.997
1
Zwolle
Gister reed ik met het koekblik enigzins gehaast over de ijsselallee te Zwolle. Het was rond een uur of 16:00 en tamelijk vol op de weg. Om enigzins op te schieten besloot ik om dan maar even wat links en rechts in te halen.
Uiteindelijk reed ik met een boogje om een rechtsafslaande auto heen. In mijn spiegel zag ik een Volkswagen Golf hetzelfde doen en vervolgens ook dezelfde richting kiezen als ik.

Mijn vermoeden werd bevestigd toen het alom bekende bord met "polite volgen" te voorschijn kwam.
Het gevolg lijkt me duidelijk, mogelijkheid tot een artikel 5, maar de agent hield het bij een artikel R619: niet juiste richting volgen van gekozen voorsoorteervak.

Toen ik het gele papiertje in ontvangst had genomen volgde een uitspraak die ik al eerder voorbij had horen komen:

Kijk jij komt er wellicht goed af, maar wij straks moeten wij bij iemand aanbellen om te melden dat hij/ zij niet meer thuis komt.

Gek genoeg had ik deze uitspraak al eens eerder van een agent gehoord.

Dus: Staan deze uitspraken in het cursusboekje van oom agent?
en wie kent er nog meer van deze geijkte agenten uitspraken?

ps: grapje gaat 160 euro kosten en een 6 maand "voorwaardelijk"
anders rijbewijs kwijt.
 
Haast hebben op de IJsselallee om 16:00u is natuurlijk redelijk kansloos :P

Snap alleen dat voorwaardelijk niet :?
 
Haast hebben op de IJsselallee om 16:00u is natuurlijk redelijk kansloos :P

Snap alleen dat voorwaardelijk niet :?

op 1 of andere manier sta ik geregistreerd, wordt meegenomen bij eventuele volgende incidenten.
wat dan neer komt op rijbewijs kwijt.
Komende tijd ben ik in het buitenland, dus valt dan wel mee.
 
Mwah zo lang er 80 agenten per jaar aan moeten bellen met zo'n mededeling, heb je best kans dat ie het al eens heeft moeten doen. Hij wil je toch een beetje bang maken. :+
 
rechts inhalen om tijdsredenen keur ik niet echt goed. Ikzelf haal ook rechts in, maar dat is omdat ik zat ben om twee keer heen-en terug te schuiven omdat één of andere zombie z'n verstand op nul heeft staan.

Op tijd gekomen trouwens?
 
ik stop altijd met luisteren als agent besluit een boete te geven.
 
Laatst bewerkt:
Agent: "U snap't natuurlijk waarvoor wij u aanhouden?"
JAMF: "..u vond mijn motor zo prachtig, dat u hem van dichtbij wilde bewonderen ? "

Agent: :?

Stomme vragen, stomme antwoorden

Agent: " U reed wel erg hard door de file"
JAMF: "Viel toch best mee , die goldwing voor me schoot niet echt op"

Art 5 ligt op de loer + MF sticker zal die ook wel fout vinden

A: "Voor deze keer laat ik het bij een waarschuwing"
JAMF :?

Deze had z'n quotum al binnen
* zoekt 'hoofdafveeg' smiley* :N :W
 
rechts inhalen om tijdsredenen keur ik niet echt goed. Ikzelf haal ook rechts in, maar dat is omdat ik zat ben om twee keer heen-en terug te schuiven omdat één of andere zombie z'n verstand op nul heeft staan.

Op tijd gekomen trouwens?

het was ook meer al rechtsrijden, harder gaan en er dan links invoegen.
naast dat was het dus sowieso al een zombie.

Was al te laat toen ik wegging, maar probeerde schade te beperken.
Was na aanhouden natuurlijk allemaal teniet gedaan.
 
"Dan had u eerder van huis moeten gaan"

"Je moet helemaal niks,je neemt zelf de beslissing"
 
De mooiste vind ik nog altijd de binnenkomer: "Heeft u enig idee waarom ik u staande hou?"

Dan kan ik kiezen uit 2 antwoorden, ligt aan de situatie en m'n humeur.

1) Omdat ik veels te snel reed, rechts inhaalde, geen richting aangaf en m'n papieren niet bij me heb?
2) Goh, dat ligt er net aan hoe lang u al achter me rijdt.

Vroeger, in het brommertijdperk, kreeg je nog weleens de opmerking: "Jouw scooter gaat geen 45 jongeman". Ik: "echt wel, makkelijk". Die vond ik best goed bedacht van mezelf :P
 
De mooiste vind ik nog altijd de binnenkomer: "Heeft u enig idee waarom ik u staande hou?"
Ik moet me dan altijd beheersen om niet te zeggen: "Als u het al niet weet, hoe moet ik het dan weten?"

Ik had een maandje of wat wel een originele van oom agent:

agent met grijns: "Gefeliciteerd, de high score van vanavond!"

Onkert: :X
 
Eerste keer aangehouden:
'Jullie reden als gekken, maar ik heb geen meting kunnen doen. Ik heb net nog iemand zijn rijbewijs afgepakt dus ik zou maar opletten!'


Tweede keer aangehouden:
'Als we een meting zouden doen zou je met die uitlaat niet door de keuring komen'
- 'Hij heeft e-keur, kijk maar *papiertje uitlaat laat zien*'
'Ja maar toch zou je er niet doorheen komen !'

Waarna uiteraard toch maar geen meting werd gedaan.

Derde keer aangehouden:
'Je reed zeker 100 waar je 50 mag ! We hebben 140 gereden om je bij te houden !'
- 'Ik zal zo'n 60, 70 hebben gereden O-) , maar een motor trekt veel sneller op hè'
'Ja, je hebt geluk, want we hebben geen meting kunnen doen'


Tot op heden: Ik 3 - 0 Wouten *O*

Hopen dat ik er zo goed vanaf blijf komen..
 
Laatst bewerkt:
Ik moet me dan altijd beheersen om niet te zeggen: "Als u het al niet weet, hoe moet ik het dan weten?"

Ik had een maandje of wat wel een originele van oom agent:

agent met grijns: "Gefeliciteerd, de high score van vanavond!"

Onkert: :X

Die eerste is ook wel aardig, maar is wel een beetje provocerend. In het begin ben ik altijd vriendelijk, aardig en lief, immers agenten zijn ook maar mensen, dus deze zin zal ik niet gebruiken als ik staande wordt gehouden en de agent met die "oneliner" komt.

Die opmerking van de high score heb ik ook weleens gehad, weliswaar op de bromscooter. Maakte me eigenlijk weinig uit, was slechts een reeele weergave van de feiten ;)
 
Deze hoop ik niet te horen,

Goedemiddag wij zijn van de regiopolitie <regio> en hebben al een tijdje achter u aan gereden...
Het camerateam is van SBS6 , dat kleine ventje is André en die lange is Koos.
 
Gister reed ik met het koekblik enigzins gehaast over de ijsselallee te Zwolle. Het was rond een uur of 16:00 en tamelijk vol op de weg. Om enigzins op te schieten besloot ik om dan maar even wat links en rechts in te halen.
Uiteindelijk reed ik met een boogje om een rechtsafslaande auto heen. In mijn spiegel zag ik een Volkswagen Golf hetzelfde doen en vervolgens ook dezelfde richting kiezen als ik.

Mijn vermoeden werd bevestigd toen het alom bekende bord met "polite volgen" te voorschijn kwam.
Het gevolg lijkt me duidelijk, mogelijkheid tot een artikel 5, maar de agent hield het bij een artikel R619: niet juiste richting volgen van gekozen voorsoorteervak.

Toen ik het gele papiertje in ontvangst had genomen volgde een uitspraak die ik al eerder voorbij had horen komen:

Kijk jij komt er wellicht goed af, maar wij straks moeten wij bij iemand aanbellen om te melden dat hij/ zij niet meer thuis komt.
Gek genoeg had ik deze uitspraak al eens eerder van een agent gehoord.

Dus: Staan deze uitspraken in het cursusboekje van oom agent?
en wie kent er nog meer van deze geijkte agenten uitspraken?

ps: grapje gaat 160 euro kosten en een 6 maand "voorwaardelijk"
anders rijbewijs kwijt.

Vergis je niet, deze boodschap moeten de agenten maar al te vaak overbrengen.
Denk eraan: de wijsheid komt met de jaren en je hebt nog heel wat jaren te gaan! ;)
 
op 1 of andere manier sta ik geregistreerd, wordt meegenomen bij eventuele volgende incidenten.
wat dan neer komt op rijbewijs kwijt.
Komende tijd ben ik in het buitenland, dus valt dan wel mee.

Niet zo bang laten maken. artikel R619 is een Mulder overtreding, wat inhoud dat je betrokken bent en dus niet verdacht. Jij kan zoveel mulders maken zonder dat het invloed heeft op je rijbewijs. Je portemenee daar in tegen :X
 
Kijk jij komt er wellicht goed af, maar wij straks moeten wij bij iemand aanbellen om te melden dat hij/ zij niet meer thuis komt.
Dus ik ben dan dood, en u klaagt dat u even een nare boodschap moet overbrengen? Laten we de zaken wel even in proportie blijven zien zeg |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan