Startrelais aansluiting Hionda VT 1100 1986

markf74

Rookie
30 jun 2023
6
0
Hallo! Ik ben nieuw hier en heb een specifieke vraag over mijn Honda VT 1100 1986. Ik wil graag weten hoe de aansluiting (kleurtjes) van het startrelais hoort te zitten. Het exemplaar dat erop zat, was soort van gesmolten en alternatief weer aangesloten. Ik wil het spulletje weer even goed krijgen, maar de stekker is dus weggesmolten. Heeft iemand een fotootje van de kleurcodes in de kabel naar de stekker (aan de motorkabelboom)?
 
Ik heb het hele schema aan kabels en kleurtjes naast mij liggen, dus het gaat echt om de aansluiting van de draden (kleuren) op de specifieke pin van het startrelais. Ofwel welke kleuren draden zitten op welke pinnen van de stekker.
 
Laatst bewerkt:
uit mijn hoofd:
rood op de steker die verbinding maat met de dikke aansluiting naar de plus pool
rood/wit naar de steker na de hoofdzekering
groen en de andere op de rest
 
Thanks! Maakt het nog uit welke draad aan welke kant wordt gekoppeld? Ik bedoel groen en groen/rood zitten op één 'paar' met geel en geel/rood aan de andere kant. Rood en rood/wit zitten op het andere 'paar' en dan heb je nog de dikke draad naar de accu (B) en de dikke draad naar de startmotor (M). Wat mij opvalt is dat de M en B op het startrelais andersom zitten ten opzichte van het oude (gesmolten) relais (daar zat trouwens rood en rood/wit samen op 1 pin in het relais (aan de B kant):
20230630_130335.jpg
 
heb je 6 draden of schrijf je raar?
  1. groen
  2. en groen/rood zitten op één 'paar' met
  3. geel en
  4. geel/rood aan de andere kant.
  5. Rood en
  6. rood/wit
 
Op basis van je antwoord @Zot en wire schema:
B = Battery = Rood en dikke kabel naar accu
M = Motor = Rood/wit en dikke kabel naar startmotor
geel en geel/rood gaat naar startknop
groen en groen/rood gaat naar de koppeling schakelaar (clutch switch)

groen zat dacht ik aan de M kant, ik check dat nog even, maar maakt het wisselen van geel en groen nog iets uit?
 
6 draden op de vier pinnen inderdaad! Een gele en geel/rode op één pin en groen en groen/rood op de andere pin. Zo zat dit in de originele stekker.
20230630_142020.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op basis van je antwoord @Zot en wire schema:
B = Battery = Rood en dikke kabel naar accu
M = Motor = Rood/wit en dikke kabel naar startmotor
geel en geel/rood gaat naar startknop
groen en groen/rood gaat naar de koppeling schakelaar (clutch switch)

groen zat dacht ik aan de M kant, ik check dat nog even, maar maakt het wisselen van geel en groen nog iets uit?
Dit is de oplossing: aansluiten en groen idd aan de M kant van het relais, geel aan de B kant. Werkt als een zonnetje! Bedankt voor je hulp @Zot!
 
Terug
Bovenaan Onderaan