..Suffe vraag over navigatie software en misschien nog een vraag...

Jammer dat je niet in de buurt woont, dan kwam ik ff langs, of kon je met je spullen even bij mij langskomen. Maar inderdaad, niet bij de pakken neerzitten.

Als je morgen weer wat rustiger bent leg dan alle spullen die je van de navi hebt eens netjes op tafel en maak er een duidelijke foto van. Volgens mij moeten wij je er dan wel door heen kunnen praten.
 
Ik gok dat hij de Tomtom cradle bedoeld, daar zitten geen extra USB aansluitingen aan.
Deze moet je via een stekker aan je boord 12volt hangen.
1708959751751.png


Als je Tomtom hier vanaf haalt, dan komt het klepje van de USB pas vrij.
 
Moderne laptops hebben de brede USB aansluiting niet meer, maar bij Action koop je twee adapterkabeltjes voor €1,50.
 
Inderdaad, wat Nosmo aangeeft: niet te snel opgeven. We zijn hier om elkaar te kunnen helpen. Ik woon iets dichterbij dan Nosmo. Zelf kom ik alleen zelden boven Zwolle. Maar, als Sammie een keer naar Elburg wilt komen wil ik hem met alle plezier helpen zijn tomtom proberen werkend te krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat de verkoper iets verkoopt wat niet zou werken. Maar, als hij van alles overzichtelijke foto's maakt en plaatst, denk ik dat we hem op afstand ook wel op weg kunnen helpen.

Overigens zag ik op de 2e foto die Sammie geplaatst had dat er in het midden van de tomtom een zestal contactjes zichtbaar zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat er een cradle ingeschoven zou kunnen worden om deze tomtom mee op te laden. Maar ik weet niet precies welke TomTom dit is.
 
Morgen weer een dag. Mag niet in de kliko want chemische stoffen... Dus snel uit de kliko en niet met schroevendraaier prutsen...
 
Inderdaad, wat Nosmo aangeeft: niet te snel opgeven. We zijn hier om elkaar te kunnen helpen. Ik woon iets dichterbij dan Nosmo. Zelf kom ik alleen zelden boven Zwolle. Maar, als Sammie een keer naar Elburg wilt komen wil ik hem met alle plezier helpen zijn tomtom proberen werkend te krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat de verkoper iets verkoopt wat niet zou werken. Maar, als hij van alles overzichtelijke foto's maakt en plaatst, denk ik dat we hem op afstand ook wel op weg kunnen helpen.

Overigens zag ik op de 2e foto die Sammie geplaatst had dat er in het midden van de tomtom een zestal contactjes zichtbaar zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat er een cradle ingeschoven zou kunnen worden om deze tomtom mee op te laden. Maar ik weet niet precies welke TomTom dit is.
tomtom rider 4gd00
 
Op de motor moet er in ieder geval iets op wat 12v naar 5volt brengt ! En Sammie kan hem niet in de hand houden :]dus er moet ook een houder op. (ik wil je ook wel helpen woon in Groningen ) Misschien is er nog iemand met een goed 7 pins Dock voor op de motor voor rider 5
 
Ik heb even op MP gezocht. Ik heb een vergelijkbaar toestel gevonden. Op de volgende foto zien we hoe het zit:
Oftewel, aan de achterkant wordt de houder opgeschoven waar een kogel op zit. De stroomaansluiting zit onderaan het toestel. Er is een kleine kans dat de stroomvoorziening via de houder verloopt. Want ik ook een houder te koop zien staan die wellicht op deze tomtom past. En daar zie ik de laadsnoer op aangesloten worden. Dus, ik denk dat Sammie onder zijn tomtom even kan controleren of er niet een aansluiting onderop zijn tomtom ziet en, of hij de houder heeft waar de stekker van de stroomvoorziening op aangesloten kan worden en zo ja, deze houder in de tomtom schuift.
 

Bijlagen

  • foto tomtom 4g00.jpg
    foto tomtom 4g00.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 0
  • tomtom houder.jpg
    tomtom houder.jpg
    110,9 KB · Weergaven: 0
Ik heb een voorloper van deze. Op de motor loopt de stroomvoorziening via de houder, die 4 kleine puntjes. Zonder houder moet de stroomvoorziening rechtstreeks op het apparaat aangesloten kunnen worden, via een klepje aan de onderkant. Die heb je ook nog als je het apparaat wil updaten met een pc/laptop.
 
Ik ben eens wezen kijken naar 'gewoon een nieuwe, iets wat het doet zeg maar.. wil -kennelijk- niet zeggen dat ik het ook snap.

Je kan met de nwe navis muziek luisteren, bellen, appen wifidingen doen, pizza bestellen en de hond uitlaten?
Dat hoef ik allemaal niet.. wil gewoon een wegzoek-ding..
'Alleen'navigatie zeg maar.. maar die zijn er niet meer?

tomtom ding ligt in kliko.. als ik geen stekekr op ding kan vinden, nergens of wat dan ookne ik te dom voor het ding, of misschien wel voor iedre navi.. plus er meer 'dat soort'dingen gebeuren laatste weken.. geen idee wat er aan d ehand is.
 
Ik ben eens wezen kijken naar 'gewoon een nieuwe, iets wat het doet zeg maar.. wil -kennelijk- niet zeggen dat ik het ook snap.

Je kan met de nwe navis muziek luisteren, bellen, appen wifidingen doen, pizza bestellen en de hond uitlaten?
Dat hoef ik allemaal niet.. wil gewoon een wegzoek-ding..
'Alleen'navigatie zeg maar.. maar die zijn er niet meer?

tomtom ding ligt in kliko.. als ik geen stekekr op ding kan vinden, nergens of wat dan ookne ik te dom voor het ding, of misschien wel voor iedre navi.. plus er meer 'dat soort'dingen gebeuren laatste weken.. geen idee wat er aan d ehand is.
Ik merk dat je in meerdere opzichten zoekende bent, heb je wel een beetje steun van mensen om je heen. Je klinkt wat uit het je doen Sammie.
 
Ik ben eens wezen kijken naar 'gewoon een nieuwe, iets wat het doet zeg maar.. wil -kennelijk- niet zeggen dat ik het ook snap.

Je kan met de nwe navis muziek luisteren, bellen, appen wifidingen doen, pizza bestellen en de hond uitlaten?
Dat hoef ik allemaal niet.. wil gewoon een wegzoek-ding..
'Alleen'navigatie zeg maar.. maar die zijn er niet meer?

tomtom ding ligt in kliko.. als ik geen stekekr op ding kan vinden, nergens of wat dan ookne ik te dom voor het ding, of misschien wel voor iedre navi.. plus er meer 'dat soort'dingen gebeuren laatste weken.. geen idee wat er aan d ehand is.
Zit achter geheim klepje
 

Bijlagen

  • 17090316086905368241972620562468.jpg
    17090316086905368241972620562468.jpg
    386,9 KB · Weergaven: 0
Ik ben eens wezen kijken naar 'gewoon een nieuwe, iets wat het doet zeg maar.. wil -kennelijk- niet zeggen dat ik het ook snap.

Je kan met de nwe navis muziek luisteren, bellen, appen wifidingen doen, pizza bestellen en de hond uitlaten?
Dat hoef ik allemaal niet.. wil gewoon een wegzoek-ding..
'Alleen'navigatie zeg maar.. maar die zijn er niet meer?

tomtom ding ligt in kliko.. als ik geen stekekr op ding kan vinden, nergens of wat dan ookne ik te dom voor het ding, of misschien wel voor iedre navi.. plus er meer 'dat soort'dingen gebeuren laatste weken.. geen idee wat er aan d ehand is.

Is de Beeline niks voor je? Is een rond schijfje op je stuur die met een pijl de juiste richting aangeeft. Doet 30 uur met een batterij, dus hoeft op de motor niet aan de stroom. Vereist wel een smartphone waarop je je bestemming instelt.
 
Is de Beeline niks voor je? Is een rond schijfje op je stuur die met een pijl de juiste richting aangeeft. Doet 30 uur met een batterij, dus hoeft op de motor niet aan de stroom. Vereist wel een smartphone waarop je je bestemming instelt.
Smart foon heeft Sammie die?
 
Is de Beeline niks voor je? Is een rond schijfje op je stuur die met een pijl de juiste richting aangeeft. Doet 30 uur met een batterij, dus hoeft op de motor niet aan de stroom. Vereist wel een smartphone waarop je je bestemming instelt.
Sammie heeft geen smartphone... Beeline is dus niks voor hem.

@sammie haal die Tomtom uit de kliko (daar hoort hij sowieso niet in) en ga samen met iemand anders er eens rustig naar kijken. Hoeft niet iemand van MF te zijn, iemand die iets meer geduld kan opbrengen dan jij is voldoende.
 
Joh, je kan op het hele ding nergens een plaats of adres invoeren? Maar wel de hond mee uitlaten? ik geloof het wel.
 
Met de TomTom die je nu hebt kun je geen muziek luisteren, niet bellen, niet appen, geen wifidingen doen, geen pizza bestellen en de hond niet mee uitlaten. Je kunt wel een adres invoeren, maar ga dat nou eens samen met iemand anders uitproberen. In je eentje moet je er nu niet aan beginnen.
 
Met de TomTom die je nu hebt kun je geen muziek luisteren, niet bellen, niet appen, geen wifidingen doen, geen pizza bestellen en de hond niet mee uitlaten. Je kunt wel een adres invoeren, maar ga dat nou eens samen met iemand anders uitproberen. In je eentje moet je er nu niet aan beginnen.
Ik zou ook stoppen bij geen mogelijkheid tot pizza bestellen 🍕
 
Terug
Bovenaan Onderaan