Suzuki Burgman 400 K2 (2dehands)

Gekopwielen

MF'er
9 nov 2008
249
0
Rotterdam
Afgelopen weekend kwam ik bij een kennis van mij een blauwe Burg uit 2002 tegen. Deze heeft het gecombineerde remsysteem. De scoot zag er erg goed uit, nog maar 10k op de teller. Dilemma. Nieuwe Burgman 400 met ABS, of lekker met deze scoot gaan rijden? (En een aantal duizenden euro's in mijn zak houden).
 
Hoe komt een scooter uit 2002 slechts op een stand van 10k?
Kan natuurlijk wel, maar wees alert...
Als alles er goed uitziet en goed werkt zou ik het wel weten. Laat die 2002 even nalopen door vaklui (kost wel wat, maar dan weet je hoe de vork in de Burg zit) en hou dan een boel euro's in je kofferbak.
Kun je leuke dingen mee doen en zo'n Burg gaat echt wel even mee. Kwaliteit!

Succes. Peer
 
Ik kocht de mijne 1 jaar oud 1.050 km.
Zo zijn er wel meer " 't-zonneke-schijnt-rijders " ...
 
Ik ga binnenkort maar eens een proefritje maken dan. Met alle voorkennis uit het scooterforum moet er uit te komen zijn :-)
 
En dit is 'm dan!
full
 
De rooie was al niet verkeerd. Maar wat betreft de blauwe: wat een heerlijke machine.

Vanmiddag heb ik dus een paar eerste kilometers gemaakt. Even op en neer naar de bikram yoga. En het klikte gelijk tussen ons. Binnenkort laat ik de vloeistoffen verversen, want ik vermoed datie toch wel een aardig tijdje heeft stilgestaan. Verder als ze verkrijgbaar zijn, ga ik er wat zachtere banden onder zetten voor in de winter.
 
ok ik lees eerst dat je een proef ritje gaat maken en ineens heb je het over dingen verversen.
mag ik concluderen dat je hem gekocht hebt?
zo ja gefeliciteerd en have a lot of fun.
 
Sossa: Dat mag je inderdaad concluderen! Sinds gisteren in mijn bezit. En dolgelukkig mee, ondanks datie niet de ABS heeft die ik eigenlijk had willen hebben.

Ik heb 'm gisteren in de verzekering gedaan, en in het donker mee naar huis gereden. Was wel ff oppassen ivm gladheid, en ook ivm mijn onwennigheid. Maar ik ben natuurlijk heel aangekomen.

Vandaag heeft de Burg dus zijn eerste dienst aan mij bewezen. Komende dagen gaatie even op stalling, ivm de temperatuur onder nul.
 
Proficiat! Houdt ons op de hoogte hier(maar dat gaat wel lukken denk ik)
 
Gefeliciteerd! Mooie scooter.

Die lage km stand kan wel degelijk. Mijn Tmax uit 2002 had maar 8000 op de teller toen ik hem kocht in 2007 en leek wel nieuw.

Sommige mensen rijden nu eenmaal alleen als het kwik boven de 22 graden komt en dan het liefst een rondje om de kerk. Er zijn ook lieden die zelfs met een Kymco People S 40.000 km per jaar halen, het is dus maar net wat je zelf wilt kopen. Soms loop je tegen een tweedehands aan met weinig km's :)
 
Proficiat Gekopwielen! Hij ziet er nog perfect uit: daar ga je nog heel veel plezier van beleven!

En welkom tussen de Burgmennekes!
 
Ik heb nog niet alles verteld.... ik heb de Burg400 met 3k op de teller :-). Kwam afgelopen week toevallig binnen. De vorige eigenaar heeft er bijna niet op gereden, en heeft besloten 'm in te ruilen.

De Burg 400 K2 met 11k staat nog steeds bij de dealer, en heeft de kleur blauw metallic. Zit echt geen krasje op, is in absolute nieuwstaat. Is hetzelfde model als die van mij, maar de kleur blauw is iets lichter. (De mijne is donkerblauw metallic en neigt naar grijs). Dus mocht je interesse hebben...... PM me dan even, dan wijs ik je de weg.

Bijdeweg: als die met 3k niet toevallig was binnengekomen, had ik ZEKER die met 11 gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Hey four, ben je toevallig helderziend? Ik ben vanmiddag net bij Piet Hordijk langsgeweest, aan de Terbregseweg in Rotterdam om er 1 te bestellen! Ik zag daar ook zo'n zwart met witte XMAX zonder thermoscud. Sjoerd: weet jij daar toevallig meer van?

@haringkje: sorrie sorrie sorrie, ik had mijn PM uitstaan in mijn profiel. Als het goed is kan het nu wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan