Suzuki Burgman geklopt

basilaug

Rookie
8 jul 2012
18
0
Gisteren aan het rode licht een Suzuki Burgman 400 voor mij.
Hij wou eens testen of hij sneller was in het optrekken dan ik met mijn Kymco People GT 300i.
Heb hem feilloos achter mij gelaten met mijn 300.
Niet voor niets dat Kymco motoren maakt voor BMW...
 
Loncing maakt ook motorblokken voor BMW, maar wordt je daar heel snel van. :? :+
 
Al een tijdje probeer ik mijn buurman warm te krijgen om ook met een motorscooter te gaan rijden. Na een lange lobby is 'is gisteren eindelijk gaan proefrijden.
Komt 'ie terug en ik vraag hoe het ging.
Krijg ik te horen dat de scooter (Suzuki, 400cc) prima beviel, maar hij was een andere scooterrijder tegengekomen bij een stoplicht, die zich zo dwaas gedroeg dat 'ie toch maar besloten heeft daar niet bij te willen horen.

:+
 
Zoveel mensen zoveel wensen...
Ik rijd altijd meteen de stad uit. Dus mij boeit de staande start niet zolang je de meeste auto's maar kunt voorblijven. Ik ben er overigens vrij zeker van dat mijn niet bepaald snelle SW 400 eerder op 120 zit dan de Kymco 300. En als ik dan eenmaal op de linkerbaan zit en er komt een haastige leasebak aan, wil ik weer rechts zijn voor zo iemand zich druk kan maken. Dat vind ik nou belangrijk.
 
Ik reed laatst langs vliegveld Soeterberg op m'n 350, steeg er net een F-16 op 8-)
Reed hem niet alleen voorbij maar ook nog ruimschoots voor bleef ;)
 
Al een tijdje probeer ik mijn buurman warm te krijgen om ook met een motorscooter te gaan rijden. Na een lange lobby is 'is gisteren eindelijk gaan proefrijden.
Komt 'ie terug en ik vraag hoe het ging.
Krijg ik te horen dat de scooter (Suzuki, 400cc) prima beviel, maar hij was een andere scooterrijder tegengekomen bij een stoplicht, die zich zo dwaas gedroeg dat 'ie toch maar besloten heeft daar niet bij te willen horen.

:+

Ik heb mijn auto weggedaan, want ik zag een dealer in een foute BMW.

P.s. Ik dacht dat dit item 'Onze Stamkroeg' was, mijn fout......
 
Laatst bewerkt:
De Kymco 300 gaat van nul naar honderd in 9 sec.
Dat zie ik je niet doen met een 400 SW die 80 kg zwaarder is.
Ben wel eerder aan 120 hoor...
 
Das hoogstwaarschijnlijk iemand zoals ik 43, net een scooter, beginnende midlife crisis, je kent het wel lol _O-

Komt allemaal goed
 
Laatst bewerkt:
Gisteren waren we een eindje wezen rijden. Een vriend en ik reden op de bromscootertjes en m'n pa en oom ieder op z'n Kreidler. Die vriend en ik besloten een stoplichtsprintje te beleggen.

Ik stond op de rechterbaan en die vriend op de linkerbaan. Nog voor het groen werd sloot achter mij een Mercedes aan en achter die vriend een Piaggio Fly 125cc. Een multisprintje dus ;). De uitslag was overigens voorspelbaar. De Mercedes won met grote voorsprong, gevolgd door mijn bromscooter, gevolgd door de andere bromscooter en de motorscooter liep honderden meters achter :P
 
Zeker een SLS AMG dan, die brult geloof ik in 4 s naar 100.
P.s. Kwam die motorscooter niet zwaaiend langszij toen je 80 ging?
 
Laatst bewerkt:
Expressweg? Is dat een woonstraat of zo? Daar mag dat helemaal niet, foei toch!
 
Laatst bewerkt:
Zeker een SLS AMG dan, die brult geloof ik in 4 s naar 100.
P.s. Kwam die motorscooter niet zwaaiend langszij toen je 80 ging?

Neuh ik weet niet wat voor Mercedes het was, ik denk een nieuwe E klasse ofzo. Om mijn bromscooter voor te blijven heb je geen sportauto nodig hoor. Maar een luchtgekoelde Piaggio Fly 125 blijft'ie nog wel voor, die haalt geen 105kmpu.

Vanwege onze blauw/oranje vrienden rij ik al jaren (bijna) niet meer op die bromscooter. Dit was de eerste keer dit jaar, behoudens een ritje naar een scooterzaak. Maar áls ik erop stap voel ik me weer 16... voor even ;)
 
Maar áls ik erop stap voel ik me weer 16... voor even ;)
Dat lukt ook op een 2 takt motorscooter. :}
Ik herken het gevoel, en wat is het dan toch heerlijk dat je wel de uitlaat kan veranderen en niet op de rollenbank afgekeurd wordt. Wel een keer gehad dat ze mij oppikten bij een fuik. Snapten er niks van. Zagen pas heel laat dat het om een motorscooter ging. _O-
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil iedereen toch altijd een Burgman kloppen?
Denkt men dat een Burgman de R1 onder de motorscooters is wellicht :+
Mijn 2takt Hexagonnetje was ook sneller weg...tot 40km/u.
Interessanter en zinvoller is de acceleratie van 60 naar 100 of 80 naar 120km/u (invoegen en/of inhalen).
full
 
Waarom wil iedereen toch altijd een Burgman kloppen?
Denkt men dat een Burgman de R1 onder de motorscooters is wellicht :+
Mijn 2takt Hexagonnetje was ook sneller weg...tot 40km/u.
Interessanter en zinvoller is de acceleratie van 60 naar 100 of 80 naar 120km/u (invoegen en/of inhalen). [afbeelding]


Kreeg ik mijn Nexus 500 maar in het rode gedeelte van de toeren. Hij schiet precies op het rode vlak in de toerenbegrenzer(175 op de teller @ 8500rpm)
 
Terug
Bovenaan Onderaan