Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben trouwens op zoek naar een mooie slip-on demper voor op de soes.

Dus:
Gsxr600 of 750 2011+ slip on, liefst yoshi, akra of een ander "high-end" alternatief.

Mocht iemand iets weten of voorbij zien komen dan hoor ik het graag!
 
Heb een compleet Yoshi systeem (Tri Oval titanium demper) liggen, maar demper zou om echt helemaal strak te zijn een nieuwe huls moeten krijgen. Die zijn niet de wereld.
 
Had even mijn GSX-R schoongemaakt en ik zag dat alle schroeven en boutjes witte/grijze/roestige aanslag hadden. Nadelen van doorrijden in de winter uiteraard.
Om het nog een beetje mooi te laten ogen wil ik de kuipschroeven vervangen en tevens ook een paar andere bouten zoals die inbusbouten die je zadel op zijn plek houdt.

Je ziet vaak van die betaalbare aftermarket setjes van 40-50 euro maar heeft iemand hier ervaring mee? OEM is uiteraard beter maar dan betaal je weer 5 euro per schroef :P
 
Eindelijk is de GSxr geleverd afgelopen weekend *O*

Nog ff de stickers verwijderen..

Exrta's dusver:

Quickshifter
Korte kentekenplaat houder
Rode velglint
Duo cover
Akrapovic demper

Besteld:
Zwarte rem/schakel hendel
Zero gravity ruitje zwart
Led verlichting
iwyeo6di24uhn.jpg
 
Had even mijn GSX-R schoongemaakt en ik zag dat alle schroeven en boutjes witte/grijze/roestige aanslag hadden. Nadelen van doorrijden in de winter uiteraard.
Om het nog een beetje mooi te laten ogen wil ik de kuipschroeven vervangen en tevens ook een paar andere bouten zoals die inbusbouten die je zadel op zijn plek houdt.

Je ziet vaak van die betaalbare aftermarket setjes van 40-50 euro maar heeft iemand hier ervaring mee? OEM is uiteraard beter maar dan betaal je weer 5 euro per schroef :P

Ik heb regelmatig spul van Pro Bolt gebruikt en dat was gewoon goed.
 
Zelfde als de flippers aan het stuur om mee te schakelen bij een dikke vette Ferrari. Gewoon, omdat het kan! Quickshifter is gewoon dik voor de heb. :P
 
Eindelijk is de GSxr geleverd afgelopen weekend *O*

Nog ff de stickers verwijderen..

Exrta's dusver:

Quickshifter
Korte kentekenplaat houder
Rode velglint
Duo cover
Akrapovic demper

Besteld:
Zwarte rem/schakel hendel
Zero gravity ruitje zwart
Led verlichting
[afbeelding]
Haha lol _O-
Veel plezier ermee!

(Alleen de repsol stickers eraf) _O-
 
Opa lag idd eventjes te slapen :z druk weekje gehad wel een leuk weekje btw.
Zoals al vooraf door mij verwacht werd niet alle sessies kunnen volhouden max 3-4 per dag.Vertrok naast m'n belabberde conditie ook nog eens met een (overgeef en plee) virus.

Dag 1:Was uitermate zonnig *D we hebben toen een prachtige dag gehad. Was wel iet wat nerveus gezien de circuit lay-out hoog , laag , blinde bochten je ziet allemaal maar wolken en het lange rechte stuk met die snelle bocht :P .

Was rustig begonnen om het circuit wat te leren.Het plan was eigenlijk om elke dag wat op te bouwen had immers 4 dagen voor de boeg.Na 1 of 2 rondjes was ik er doorheen het ging best lekker op mijn tempo dan he ;) .Miste natuurlijk elk rempunt ,vergat ook na elke ronde weer waar alle bochten lagen het zal de leeftijd wel geweest zijn denk ik _O- .

Dag 2:Begon droog maar ik had toen het meeste last van het virus kon s'morgens niet eens rijden,was echt ziek zag spierwit :r .Tegen de middag ging het wel wat beter werd ook wat actiever. Had de regenbanden erop gezet het ging toen wat regenen :t :W :+ .Ben wat rondjes gaan rijden om het gevoel met de regen en banden te krijgen :] .Wel heb ik de remschijven van de regenbanden moeten wisselen er bleek 1 remschijf krom te zijn.

Na 1 rondje rijden moest ik echt aan de kant er viel absoluut niet mee te remmen.Door al het wielen wisselen het ziek zijn maar 1,5 sessie kunnen rijden op dag 2.Plus er viel na 14:00 zoveel regen dat rijden gewoonweg niet meer mogelijk was.

Dag 3; Circuit wegdek was zeiknat nog van dag 2.Ben meteen vroeg met regenbanden de baan op gegaan.Wel leuk was het om te ervaren dat je met die regenbanden ook echt snel kunt zijn.Had zelf het idee dat ik net zo snel reed als op droogweer banden ;) Al die snelle rijders op droogweer banden ging ik buitenom voorbij *O* .Later in de middag waren de rollen weer omgekeerd toen het droger werd -O- .Je had best veel grip op dat circuit zelfs als je op straatbanden in de regen reed.

Dag 4: Begon twijfelachtig met het weer.Ben weer meteen gaan rijden op regenbanden maar rond 12uur reed ik die steeds meer aan gort.En die rijders die echt gas gaven }) die reden ze helemaal aan snot.Had zelf geen puf weer te gaan wisselen naar droogweer banden.Ben alles toen gaan inpakken en ben gaan kijken naar de andere rijders vond het wel genoeg zo.

Al met al heb ik mijn doelstellingen wel gehaald om lekker te rijden.Heb in de regen en ook op de natte baan lekker gereden,veel oefenen om de bochtjes mooier te nemen.

Man , man wat een machtig leuk circuit is dat daar en zeker die lange bocht net voor het rechte stuk.Om dan eerst wat te dalen dan wat hoger ,het zeer lange rechtte stuk met die bocht aan het einde,prachtig.Telkens proberen om wat later te remmen maar niet al te gek gedaan wilde ook die 4 dagen overleven haha O-) .

De SRAD heeft het ook buitengewoon gewoon goed gedaan ,de K6 1000 voorvork is een daverend succes.

Je kunt wel merken dat de echte racers en (ex) zich veel sneller konden aanpassen aan het nieuwe circuit als ik dat kon.Dan merk je wel dat zij ook met al hun ervarenheid ook veel sneller het vertrouwen in hun kunnen ,kunnen opbouwen.Mannen met echte ballen alle respect voor die kerels :t .

Zo nu weg moet winkelen :W

full

full
 
Laatst bewerkt:
Jammer van je virus maar wat een leuke ervaring weer!
Alles weer netjes heel thuis wat wil je nog meer (op het virus na dan..)
Lekker uitrusten Willem. Pootjes omhoog en een potje bier erbij!
 
Ipv een pot bier kan Willen beter een pot brocollisap doen met wat vitaminepillen :P.
Maar Willen, dit jaar al wat trackdays gepland?
 
Jammer van je virus maar wat een leuke ervaring weer!
Alles weer netjes heel thuis wat wil je nog meer (op het virus na dan..)
Lekker uitrusten Willem. Pootjes omhoog en een potje bier erbij!

Het Elkerliek ziekenhuis had een VRE-bacterie besmetting.

Wat doen ze vervolgens,zetten ze die 3 zieke mensen voor herstel in het revalidatie centrum waar mijn vader zit.Nu is iedereen die daar zit min of besmet en of er ziek van geworden.
Jonge mensen hebben er minder of geen last van behalve ik dan as-usual :P

Alles is idd heel gebleven Rick :t en zeker een leuke ervaring erbij.Zoals het er nu uitziet in november Jerez Spanje.Dat betekent dan wel voor dit jaar veel minder Assen :] Heb nog altijd geen geldboom op mijn rug :o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan