Suzuki GSX1100ES

Beamerbart

MF'er
14 feb 2003
89
1
Zoersel
Ben een paar jaar weggeweest van dit forum maar kan het niet laten een plaatje te posten.
Volledig originele motor, alleen zijn de bochten van de uitlaat zwart gemaakt. Dit vind ik eigenlijk mooier maar ik overweeg de boel te laten verchromen en dan het liefst in zwart chroom. Dat was origineel voor de amerikaanse versies en past veel beter bij de motor, vind ik toch. Weet iemand of er ergens zwart verchroomd wordt?
full
 
Ten eerste... :} voor deze mooie motor *O*

Ten 2e, zwart verchromen of emaileren doet nog een bedrijf in duitsland.

Nu nog kijken of ik het internet adres kan terug vinden. :/


In het oude vertrouwde notitie-boekje:

GET Metall GmbH - Home

Hou ons (of in ieder geval mij :P ) op de hoogte
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor deze snelle en inhoudelijke reactie!
Het probleem is dat hij tot 1,1m lang kan doen, bij deze motor zit de demper gelast aan de buitenste bocht en dat hele spel is dus bijna 2m lang. Daarnaast moet hij van binnen helemaal schoon zijn. Het is een beetje dezelfde voorwaarde als met normaal verchromen.
Een optie is enkel de dempers in mat zwart maar dan moet ik ze er af slijpen en dat doet me te hard pijn met een originele uitlaat :)
Afijn ik zal er nog eens even over denken...
 
Da's waar ook, de buitenste pijpen zijn één stuk.

Ander idee wat ik ooit zelf had, maar helaas niet goedkoop en niet origineel meer.
Set bochten zien te vinden, meestal zijn de dempers gaar, op ebay.
Deze laten emaileren en dan een set dempers van Marving of Sito van een gsx1100 Katana aanschaffen.

Zwarte bochten van ES of katana zijn nauwelijks te vinden, kwam één keer op duitse ebay een set uitlaten tegen van een Katana..... 1299 euro.... gebruikt... -O-
 
ik denk dat ik het voorlopig maar zo laat dan, in geval van aftermarket zou ik voor een zwarte 4-1 gaan en dan zijn er wel een aantal opties ik zie nog wel.
Trouwens op de foto zitten er nog ronde spiegels op die zijn vervangen door de correcte vierkante. Mijn schokdempers zijn de originele, eentje daarvan zweet een beetje dus er is een setje YSS onderweg.
Er staat 22000km op en hij rijdt veel beter dan ik had verwacht in vergelijk met iets moderns, remt goed, stuurt goed en trekt als een dolle stier op steroïden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan