Suzuki S-upermot-RAD zonder hoogtevrees

Roanz

Rookie
5 sep 2016
24
0
Schijndel
Zoals de topic titel al doet vermoeden; jep, ik ga mijn SRAD van de winter onder handen nemen. :)

Wat is de bedoeling; mijn vrouwtje rijdt met een BMW en is helemaal verliefd op dat ding;
IMG-20160619-WA0005.jpg


Natuurlijk is dat ding veel hoger dan mijn SRAD en aangezien het best wel een maf gezicht is als wij samen rijden heb ik besloten om mijn SRAD te verhogen. Ik wil namelijk mijn SRAD ook niet kwijt, was liefde op het eerste gezicht haha!!!

Maar goed, verhogen dus... Nu gaan sommige mensen al denken "hij gaat zijn poten verhogen met die levensgevaarlijke dingen die je op de stelschroeven moet draaien van je vering!" '(

Maar nee... Dat ga ik dus niet doen...

Wat ga ik wel doen:
-mijn huidige SRAD poten zo maken/lassen/opnieuw ontwerpen dat voorvork hoger wordt
OF
-een girder vork maken

-SRAD helemaal strippen, alle het plastic eraf
-SSS monteren en deze zo monteren dat de achterkant een stukje omhoog komt
-Spits kontje
-Spuiten

Klein werk;
-nieuwe ketting & tandwielen monteren
-misschien nieuwe koppelingsplaten monteren (zijn nog niet op)
-nieuwe olie/filter

Ik heb een klein beginnetje gemaakt dus ja...

A thread is worthless without pics!! ;)

Zo zagtie er van de week nog uit:
IMG_20160909_154250.jpg

IMG_20161026_175148.jpg


Eerste Tupperware eral af;
IMG_20161027_081510_1.jpg


Voor dat ik de achterbrug demonteer eerst maar eens het voortandwieltje los gehaald;
IMG_20161028_130952.jpg


Ketting doorgeslepen;
IMG_20161028_140730.jpg


Nog meer plastic en aluminium eraf, wiel eruit en demper gedemonteerd
IMG_20161028_151211.jpg

IMG_20161028_174635.jpg

IMG_20161028_174736.jpg

IMG_20161028_174703.jpg


Achterbrug eruit:
IMG_20161028_205048.jpg

IMG_20161028_205205.jpg

IMG_20161028_205232.jpg


En wat gaat er dan voor in de plaats komen?!?
IMG_20160918_145807.jpg

IMG_20160918_145817.jpg

IMG_20160918_152110.jpg

Wel leuk spul dus! :Y 8-)

Binnenkort weer een update! ;)
 
leuk!!!

een bmw 1000xr light, goed plan loop ook al een tijdje met dit idee met mijn srad. dacht aan een tdm voorvork met fzr 1000 17 inch voorwiel of cagiva elefant binnen poten, deze zijn ca. 60 mm langer (afhankelijk van type 900 of 750) en hebben de zelfde diameter van 45 mm op deze manier kan je de remmerij en voorwiel behouden
 
Tja...ook ik ben wel benieuwd hoe dat ophogen gaat 😂

Eerst de poten van de week maar eens eronder uit halen en uit elkaar halen. De vork moet toch minimaal een meter lang worden wil ik op ongeveer dezelfde hoogte komen als de beamer. Maar goed, heb geen idee hoe lang de originele binnenpoten zijn want wellicht is de optie van Wachter ,oftewel met die cagiva binnen poten ook nog wel een optie. Zo niet dan wordt het zelf binnenpoten maken uit RVS pijp met laswerk of, als ik tijd teveel heb, girder poten maken want dat vind ik ook echt nog steeds een interessante optie
 
kun je niet beter een ktm voorvork nemen?
en achter het subframe ophogen?

ben benieuwd hoe het word iig!
 
Tja...ook ik ben wel benieuwd hoe dat ophogen gaat 😂

Eerst de poten van de week maar eens eronder uit halen en uit elkaar halen. De vork moet toch minimaal een meter lang worden wil ik op ongeveer dezelfde hoogte komen als de beamer. Maar goed, heb geen idee hoe lang de originele binnenpoten zijn want wellicht is de optie van Wachter ,oftewel met die cagiva binnen poten ook nog wel een optie. Zo niet dan wordt het zelf binnenpoten maken uit RVS pijp met laswerk of, als ik tijd teveel heb, girder poten maken want dat vind ik ook echt nog steeds een interessante optie

Dus de motor moet rond de 20 cm verhoogd worden? Ik zou dan eerst naar de achterkant kijken ivm de ketting die dan over je scharnierpunt gaat lopen.

Wel een tof idee, ga het volgen :)
 
Bij Jerryt ook al geplaatst, maar hier toepasselijker......

full


Ik ben erg benieuwd hoe dit er straks uit gaat zien. :)
 
In de jaren tachtig....
Weet je wel... ooit... :+

Was er een duitser die een XJ750 met cardan had gebouwd naar offroad..
Ook verhoogt..
Geen idee of hij t heeft uitgereden..
Maar was ook best imposant..
Dus t idee os niet echt nieuw...
Wel spectaculair lijkt mij...
 
kun je niet beter een ktm voorvork nemen?
en achter het subframe ophogen?

ben benieuwd hoe het word iig!

Ik heb al een KTM vork (2 zelfs haha) maar ergens wil ik ook dolgraag mijn velgje houden inclusief remschijven. Ik heb wat RVS besteld en ga zelf wat bouwen, ik gebruik mijn standaard poten maar ga de binnenpoten zelf opnieuw maken.

Achter het subframe verhogen zou de makkelijkste weg zijn maar ik wil ook dat de wegligging niet helemaal slecht wordt dus ik moet wel iets met de achterbrug doen. In eerste instantie dacht ik om die SSS swigarm te monteren maar wil ik nog een beetje wielbasis overhouden zal ik toch naar een flink langere achterbrug moeten gaan zoeken/zelf bouwen aangezien de brug in een hoek komt om de hogere (20 cm) voorkant te compenseren.
 
leuk!!!

een bmw 1000xr light, goed plan loop ook al een tijdje met dit idee met mijn srad. dacht aan een tdm voorvork met fzr 1000 17 inch voorwiel of cagiva elefant binnen poten, deze zijn ca. 60 mm langer (afhankelijk van type 900 of 750) en hebben de zelfde diameter van 45 mm op deze manier kan je de remmerij en voorwiel behouden

Ik heb heel even contact gehad met de leverancier die deze binnenpoten kan leveren en het blijkt dat deze poten 60 cm lang zijn. Mijn huidige SRAD pootjes meten een bescheiden 50,5 cm dus ik vind dat nogal een duur grapje voor 55 mm erbij :)

Maar iig bedankt voor het meedenken! ;)
 
En al heel wat jaartjes oud ....... GSXR1100 ......... 8-)



[afbeelding]

Wel een leuk ding maar zo wil ik de mijne niet maken hihi

Hoe die gaat worden, nog geen idee, dat wordt wel duidelijk tijdens het bouwproces maar het zal eerder naar een crossover Supermotard/wegmotor worden dan een echte allroader.

Overigens gebruik ik wel het originele (dikke olifanten) SRAD frame dus kleine crosstankjes gaan hier niet op passen maar ik heb tot april de tijd want dan moet hij weer rijden natuurlijk! 8-)
 
omdat de binnenpoten verchroomd zijn. Hard verchroomd. en wat was je van plan met je veer? en het verdere binnenwerk wat de demping verzorgt :P
 
Hmmm.... Het binnenwerk zou relatief simpel opgelost kunnen worden, dat had ik al uitgedokterd....

Maar natuurlijk, rvs en andere materialen gaan niet echt samen natuurlijk, laat staan in de aluminium kroonplaten :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan