Suzuki S-upermot-RAD zonder hoogtevrees

Hmmm.... Het binnenwerk zou relatief simpel opgelost kunnen worden, dat had ik al uitgedokterd....

Maar natuurlijk, rvs en andere materialen gaan niet echt samen natuurlijk, laat staan in de aluminium kroonplaten :(

Hoe had je dat uitgedokterd dan?
 
Buisje erop lassen, opnieuw draad tappen en draad tappen in de nieuwe vooras bovenkappen. Beetje zoals het origineel is
 
en de verstelling van je uitgaande demping laat je dan voor wat het is? :P
 
Jep dat had ik zo gelaten, heb nog nooit aan die verstelling gezeten, als het goed is dan is het goed... Rij geen circuits haha
 
Als je er nog nooit aan gezeten hebt weet je ook niet of het goed staat :P
 
Haha Ach voor sportief straatgebruik staat hij prima haha ik vergelijk het maar een beetje met de zundapps en Honda mbtjes die ik als tiener reed, daar zaten die stelmogelijkheden ook niet op en daar reed ik ook 100+ kms mee en ook praktisch met het knietje aan de grond door bochten. Dus voor mij heeft het weinig toegevoegde waarde, maar ik kan mezelf voorstellen dat de echte hardcore kneesliders hier anders over denken ;)
 
Een simpel dempingsschroefje hoef je geen veringexpert voor te zijn om te begrijpen. Als ie teveel loopt te deinen doe je wat meer, gaat ie stuiteren wat minder. Doe je niks met die stang dan dempt ie ook niet meer.
 
Ik lees een hoop uitdagingen hier:

"Effe een nieuwe binnenpoot maken uit stukkie RVS pijp, wat eindstukkies lassen, beetje schroefdraad tappen en hoppa..."

Ook dit:
"Is hetzelfde als mijn oude Honda MT-tje...."
maakt dat mijn belangstelling is gewekt.

Ik hou wel van een technische uitdaging, ben benieuwd hoe je dit aan gaat pakken.
 
is het niet gewoon een massieve as dan :? :?

Nee, is geen massieve as maar een holle.

De stelschroef boven op de poot is bevestigd aan een soort van breinaald die in deze as schuift, je kan het vergelijken met een naald in een carburateur.

Even een pootje gedemonteerd:
IMG_20161102_203422.jpg
 
Het idee Girder voorvork heb ik even in de koelkast gezet, dat wordt wellicht later een project op zich OF bij een ander project die ik nog voor ogen heb (volgend jaar pas ofzo, wil nog graag een chopper/bobber bouwen)

Ik heb het frame-pje even opgehangen, ik vind een takel ideaal om te werken aan een fiets zeker als de brug en voorvork gedemonteerd zijn.

IMG_20161102_190152.jpg


Achterbrug erin, alhoewel ik nu toch wel aan het twijfelen ben... Ik wil het frame zelf graag de aluminium kleur laten houden maar ik vind het zonde om de zwart gepoedercoate achterbrug te laten stralen...

In ieder geval past het vrij aardig in het SRAD frame, ik zou een klein afstandbusje moeten maken maar geen spannende dingen in ieder geval:
IMG_20161102_221239.jpg

IMG_20161102_221216.jpg

IMG_20161102_221310.jpg


Maar goed... die zwarte poedercoating... :X

Wellicht toch maar die Busa achterbrug erin...
IMG_20161106_113501.jpg


Het idee voorvork laat ik voorlopig even voor wat het is...

Nu heb ik nog een paar andere vorkjes in de schuur staan, en die van een KTM Duke schijnt op zich redelijk te passen... Ik heb ook nog een cross front staan maar die is wel ergggg hoog.

Van links naar rechts, SRAD, Duke en LC4
IMG_20161102_193319.jpg


Dus ik ga toch maar voor een mooie midden oplossing, ik pak het KTM vorkje en win hier 18 cm hoogte mee (wel incl. risers) tov de SRAD poten.
IMG_20161102_193026.jpg


Ook hier hoef ik minimaal werk te verrichten om mijn SRAD wiel erin te laten passen.
Ik moet adapters maken voor mijn huidige remklauwen en kleinere diameter wiellagers zoeken die in het SRAD wiel passen en in de KTM onderpoten.
IMG_20161102_192555.jpg


Een paar dunne shims zouden moeten werken 8-)
IMG_20161102_192453.jpg
 
Toch maar weer even wat gedaan, alhoewel ik wel op zoek ben naar een KTM asje voor mijn voorvork. (25mm dikke kant > 22mm) 8-)

Even busjes gemaakt;
IMG_20161108_185206.jpg


Busjes in mijn voorwiel gezet;
IMG_20161108_192207.jpg

IMG_20161108_192228.jpg


En past allemaal maar net!!! :X Maar het past zonder ergens aan te lopen, dus *O*
IMG_20161108_224039.jpg

IMG_20161108_202227.jpg

IMG_20161108_202302.jpg


Nu is het een kwestie van 2 remklauw adapters maken en gaaaaaan!!!
Ennuh... Mocht iemand een KTM asje hebben liggen, even een PM! ;)

Ook maar de achterbrug definitief gemonteerd;
IMG_20161109_193023.jpg

IMG_20161109_192846.jpg

IMG_20161109_192824.jpg

Wel moet ik andere dogbones monteren of in ieder geval een manier vinden om die achterbrug verder naar moeder aarde te krijgen :]
 
De bevestiging van de schokbreker op het frame zit al z'n max zo te zien?
 
Ja klopt, dat wordt waarschijnlijk een langere schokdemper aanschaffen, of de dogbones aanpassen of de demper met een "u"-tje verlengen.
 
Toch maar weer even wat gedaan, alhoewel ik wel op zoek ben naar een KTM asje voor mijn voorvork. (25mm dikke kant > 22mm) 8-)

Even busjes gemaakt;
[afbeelding]

Busjes in mijn voorwiel gezet;
[afbeelding]
[afbeelding]

En past allemaal maar net!!! :X Maar het past zonder ergens aan te lopen, dus *O*
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu is het een kwestie van 2 remklauw adapters maken en gaaaaaan!!!
Ennuh... Mocht iemand een KTM asje hebben liggen, even een PM! ;)

Ook maar de achterbrug definitief gemonteerd;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel moet ik andere dogbones monteren of in ieder geval een manier vinden om die achterbrug verder naar moeder aarde te krijgen :]


KTM - Brouwer Motors WebShop
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan