SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals Roger zegt, je hebt een hoop opties. Mijn kostenplaatje:

Voorkant:
Voorvork SRAD 750 €180
Voorwiel + schijven R1 €225
Remklauwen/pomp SRAD 600 + revisiesets €150 (auw)
Staalomvlochten remleidingen €78
Ander balhoofdlager €37
Speedo sensor + magneetjes €20
Fatbar + klemmen €80

Had het nog nooit opgeteld, best pijnlijk :/. Maar zeker geen spijt van :].

Ik heb ook nog met een originele vork met progressieve veren en 20W olie gereden, ook al een vooruitgang, maar lang niet zo fijn als mijn huidige setup. Bijvoorbeeld minder vriendelijk met oneffenheden in het wegdek. Waarschijnlijk is 15W een betere keus.

Aan de achterkant heb ik tegenwoordig een VFR swingarm. Daar gebruik ik nog steeds de schokbreker van een zx6r op die ik voor €100 bij Boonstra gekocht heb, dat kan goedkoper. Ik gebruikte die hiervoor i.c.m. de originele achterbrug, dat vergt alleen een kleine aanpassing aan de accubak. Instelbare in- en uitgaande demping, en een stuk stugger.

'Ouderdom' zou ik me niet al te druk om maken bij de SV. Mijne komt uit 2000 met 76k op de teller, loopt nog als een zonnetje. Het is maar net hoe hij behandeld is. Volgens mij heeft ook de nieuwe SV geen instelbare demping trouwens, maar kan het mis hebben.

Dank voor alle info Roger, ik ga van de zomer op zoek naar een SV650 en ga dan zeker met de vering aan de slag. Zijn de nieuwere (niet de allernieuwste) 650's nog iets beter dan het oermodel qua vering?
Wanneer is van de zomer? die is al bijna voorbij Ik heb eventueel nog een SV in de aanbieding, 1999, 31k km en rood, dus sneller *D.
 
Zoals Roger zegt, je hebt een hoop opties. Mijn kostenplaatje:

Voorkant:
Voorvork SRAD 750 €180
Voorwiel + schijven R1 €225
Remklauwen/pomp SRAD 600 + revisiesets €150 (auw)
Staalomvlochten remleidingen €78
Ander balhoofdlager €37
Speedo sensor + magneetjes €20
Fatbar + klemmen €80

Had het nog nooit opgeteld, best pijnlijk :/. Maar zeker geen spijt van :].

Ik heb ook nog met een originele vork met progressieve veren en 20W olie gereden, ook al een vooruitgang, maar lang niet zo fijn als mijn huidige setup. Bijvoorbeeld minder vriendelijk met oneffenheden in het wegdek. Waarschijnlijk is 15W een betere keus.

Aan de achterkant heb ik tegenwoordig een VFR swingarm. Daar gebruik ik nog steeds de schokbreker van een zx6r op die ik voor €100 bij Boonstra gekocht heb, dat kan goedkoper. Ik gebruikte die hiervoor i.c.m. de originele achterbrug, dat vergt alleen een kleine aanpassing aan de accubak. Instelbare in- en uitgaande demping, en een stuk stugger.

'Ouderdom' zou ik me niet al te druk om maken bij de SV. Mijne komt uit 2000 met 76k op de teller, loopt nog als een zonnetje. Het is maar net hoe hij behandeld is. Volgens mij heeft ook de nieuwe SV geen instelbare demping trouwens, maar kan het mis hebben.Wanneer is van de zomer? die is al bijna voorbij Ik heb eventueel nog een SV in de aanbieding, 1999, 31k km en rood, dus sneller *D.


Ik moet van de winter eerst nog even 2 andere motoren oproken :] :)
 
Wanneer is van de zomer? die is al bijna voorbij Ik heb eventueel nog een SV in de aanbieding, 1999, 31k km en rood, dus sneller *D.
Mogelijk heb ik er ook nog een in de aanbieding, 2002 en 24 dkm op de teller. Ik weet alleen nog niet zeker of ik geen spijt ga krijgen die motor weg te doen.
 
Paar post geleden de Rino carbonpijp erop.
Stond heel mooi, maar die inmiddels weer weg. Heel veel herrie, geen E-keur (logisch is racepijp), maar ook geen dB-killer, en een groter nadeel dat de duo voetsteun er met geen mogelijkheid meer opkon.
Inmiddels een E3-gekeurde Shark slip on demper (die origineel voor een FZ1 is) gemonteerd.
De linkpijp van de FZ1 is wat meer gebogen dan die van de SV, en met een slip-on demper heb je nog wat meer montagevrijheid, dus die zit er nu op. Met de dB killer erin best te doen qua geluid. Nog steeds flink harder dan het origineel, maar geen vreselijk kabaal (zonder wel ;Y ).
Deze pijp heeft het voordeel een stuk dunner te zijn, dus zelfs als ie steiler zit gemonteerd moet de duo-voetrust er nog tussen kunnen na verwijdering van het montageoog voor de originele demper.

bijgaand de Rino nogmaals


ter vergelijking nog de hoek die de originele einddemper voor de SV maakt.


En dan nu de Shark
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
Mooie piepkes!!
Bijgaand een plaatje nog van die van mij inclusief de (afgeslepen) voetrust voor de duo en deugdelijke uitlaatsteun.
full
 
Veel smaller dan dit kreeg ik het niet voor elkaar. :N
full

Succes met de verkoop, deze gaat niet weg...
 
Laatst bewerkt:
wat een mooie. de allernieuwste !! *O*
maarliefst 17 jaar jonger dan die van mij :')
Ik heb 'm een paar keer goed bij de dealer bewonderd.
Wel veel leidingen/slangen/kabels en kapjes, maar ja de nieuwe zit ook vol elektronica. Die van mij heeft alleen elektronische ontsteking en lampen, en dat was het wel aan elektronica ;)
Maar ik vind het weer een geslaagd model!!
Heel veel plezier ermee (en ook in dit topic)
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen!

Even weer actief worden :W , inmiddels al weer 25k verder sinds mijn laatste post hier :).

Ik heb dingetje wat mij erg irriteert aan mijn svtje. Bij het starten gaat de toerenteller naar de 7000rpm en weer terug. Ook word de klok weer gereset naar 1:00 elke keer als ik het contact weer aan zet. Verder geen fout meldingen in het display. Ook in dealer mode geen meldingen. Alles werk en hij start en loopt prima. De cockpit heeft wel wat mankementen. Benzine lampje gaat wel aan bij het opstarten, maar functioneert niet. (daar op de harde manier achtergekomen de 1ste dag) en knipperlicht indicator heeft het ook opgegeven, tenzij het regent.
Iemand enig idee.... via google kom ik niet echt veel verder
 
heeft iemand van jullie nog een achterdragertje over voor het eerste modelletje SV650?
oa Renntec en Hepco & Becker maken ze.
Of heb je er ergens een te koop zien staan, ik hoor het graag.

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi luitjes,

Twee week geleden heb ik ook de knoop doorgehakt en de nieuw SV650 gekocht.
Inmiddels al ruim 1000km bijgeschreven en dik tevreden.
Nieuwe demper is reeds besteld, en de tail tidy ligt ook al klaar.

2ryobyh.jpg
 
Eergisteren van 15/46 naar 14/46 tandwielen gegaan.
Aanrader! :+
Ja ik heb ook zoiets. Motor wordt er een stuk levendiger door.

Die nieuwe SV ziet er ook goed uit, met inderdaad als "optische manco's" de uitlaat en het vreselijke achterspatbord/kentekenplaat etc.
Komt dat allemaal te vervallen met de nieuwe tail? Dus kenteken en knipperlichjes en that's it?

Welke uitlaat komt erop? gewoon een 'klassieke' ronde of ovale, of zon morderne GP-achtige einddemper.
 
Laatst bewerkt:
Tail tidy is inderdaad alleen kenteken en knippers, dus schoont de boel al flink op.
Daarnaast komen er langzamerhand wat meer aftermarket accessoires bij (o.a. een undertail) maar kost allemaal een hoop geld, en ik heb voorlopig wel even genoeg geld uitgegeven.

Qua uitlaat heb ik flink wat pijpen bekeken, een aantal dealers leveren de SV met een 'extra' pakket, waarbij er een arrow cone uitlaat op zit, deze heb ik bij een testritje gehoord, maar viel me toch wat tegen. Daarnaast heb je o.a. yoshimura, leovince, M4, scorpion etc. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een hele mooie pijp van Remus.

OKAMI, slip on incl. connection tube, stainless steel black, EEC
 
Qua uitlaat heb ik flink wat pijpen bekeken, een aantal dealers leveren de SV met een 'extra' pakket, waarbij er een arrow cone uitlaat op zit, deze heb ik bij een testritje gehoord, maar viel me toch wat tegen. Daarnaast heb je o.a. yoshimura, leovince, M4, scorpion etc. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een hele mooie pijp van Remus.
https://www.remus.eu/okam...less-steel-black-eec.html
Da's een mooi piepke. :Y
Inderdaad wat meer van deze tijd dan die al wat klassieker wordende ronde of ovale lange buizen van de 90's en 00's, zoals ik die erop heb, al staat het bij mijn 99- en 02- nog wel. ;)

Succes met het ombouwen en tzt. zien we de foto's wel. :}
Mooie fiets. Hoe rijdt ie tov de oude SV, of heb je daar nooit op gereden?
 
Laatst bewerkt:
De oude heb ik nooit op gereden, na het behalen van mijn rijbewijs heb ik meteen een RF600R gekocht (vandaar mijn forumnaam). Nu, 3 jaar later heb ik die (zij het met dubbele gevoelens) ingeruild op de SV.

Indien ik het op basis daarvan moet vergelijken, dan geeft de zithouding voor mij de grootste doorslag, ik heb de RF niet ingeruild omdat hij niet fijn reed, ik heb daar ruim 2500 aan vertimmerd (o.a. hyperpro vering), maar omdat ik er niet lang op kon rijden, na 30 minuten begon alles mij zeer te doen en dan heb je geen plezier in het motorrijden.

Daarnaast is het benzine verbruik veel lager, de RF deed ongeveer 1:16, de SV doet 1:26, ook het feit dat het een naked is, is voor mij wel wennen, je zit nu echt vol in de wind, wat op de snelweg afzien is, maar gek genoeg is mijn Schuberth er veel stiller door geworden doordat ik nu geen kuipruitje heb die het recht op mijn helm afstuurt. Als laatste echt grote verschil natuurlijk 4 cilinder vs v-twin, de RF was wel sneller, maar dit heeft ook zijn charme, straks met de Remus denk ik nog meer.
 
1:26, dat is wel top zeg. Ik zit af en toe op 1:16-17..

Het verbruik met 14t voortandwiel heb ik nog niet kunnen bepalen, maar gelukkig nog geen reservelampje na 160km :P. De motor trekt een stuk soepeler door de versnellingen heen, en bokt een stuk minder snel bij lage toeren. Erg blij mee.

Van t weekend cilinderkoppen van een 2g SV binnengekregen. Deze winter wil ik de nokkenassen gaan wisselen, moest er toch zijn om de kleppen te checken :P.

Ben daarnaast toe aan een nieuw luchtfilter, wil eigenlijk naar een K&N of pipercross filter. Dat wordt dan wel ook meteen sproeiers vervangen, vind die dynojet setjes maar duur..

Ook nog een setje beschadigde yoshimura bochten op de kop getikt, die moeten opgeknapt en waarschijnlijk aangepast om langs m'n swingarm te komen..

Genoeg te klussen weer deze winter dus :+
 
Mooie toelichting SuzRF600R, hele andere motoren inderdaad. 1 op 26 haal ik ook niet, bij mij ongeveer 1 op 20 of iets zuiniger. meestal tank ik als de dagteller op 300 staat, en dan heb ik meestal het eerste reservelampje knipperen, zelfde tandwielverhouding als WimPak. Met de originele tandwielen was het niet veel zuiniger. Lekker rijden ben ik het zeker mee eens, maar een nieuwe ketting alleen al doet ook al een hoop ;)
 
Hallo,

Het heeft me moeite gekost, om dit bericht te plaatsen. Ik hoop, dat het nu wel lukt.
Mag ik me voorstellen; mijn naam is Pietro en ik ben sinds vorige week, de trotse eigenaar van een zwarte Suzuki SV 650 N, uit 2005 en 37 K op de teller.
Behalve dat ik superblij ben met deze mooie 2-cilinder met injectie, vind ik de opties ook aangenaam:

Yoshimura uitlaat
Gear indicator en Atre( Atre, heb ik me laten uitleggen, maar wat het nou precies doet :? Beter gasrespons :? )
Kleine aftermarket knippers en dito spiegels
Valdoppen
Puig flyscreen
SV radiator cover
Middenbok!
Zelf nog mijn permanente Ctek stekker gemonteerd, om makkelijk de accu op te laden
In de 25 jaar dat ik motor rijd, 6 verschillende motoren gehad. Veel van Europa gezien tijdens de motortrips. Ik hoop, dat ik dat met de Suzuki, kan voort zetten :W :W
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan