br210
MF'er
Beste MF’ers,
Ik heb een probleem met mijn Suzuki SV650S uit 99. Zo’n 4-5 weken geleden heb ik hem gekocht bij een particulier en is hij gelijk bij de motorzaak neergezet om teruggevoerd te worden naar 35kw. Ongeveer 1,5 week later heb ik hem opgehaald van de motorzaak. Die dag een stukje gereden en niks aan de hand, dag erna begon hij na +- 30km (bij warme motor dus) te stotteren, het leek alsof 1 cilinder af en toe uitviel. Het werd steeds erger op de snelweg, toen de snelweg af en ik kon niet meer wegrijden want hij stotterde te erg en viel uit met knallen uit de uitlaat. Stationair is er overigens niks aan de hand en hij startte ook perfect. Toen de ANWB gebeld en het duurde even voordat ze kwamen. Motor was dus weer iets afgekoeld en toen de ANWB kwam kon ik weer +- 100m rijden waarna hetzelfde probleem zich weer voordeed. Overigens starten en stationair weer niks aan de hand. ANWB wist het ook niet en heeft hem laten afvoeren naar de motorzaak.
Motorzaak heeft er naar gekeken maar niks kunnen vinden. Valse lucht gecheckt, bobines gewisseld, nieuwe bougies, accu/spanningsregelaar etc doorgemeten, maar ze nog kunnen niks vinden.
Wel hebben ze geconstateerd zodra je over een flinke bult of hobbel rijdt, de motor even inhoudt/stottert en weer verder rijdt. Dat heb ik zelf ook geconstateerd nadat ik hem gisteren opgehaald heb. Ik ga er zelf mee aan de slag nu want van een motorzaak uurtarief word je ook niet blij. Ik durf er nog geen lange afstanden mee te rijden omdat ik bang ben weer stil te komen staan.
Het vermoeden is dat er ergens een kortsluiting/massa probleem zit wat zich voordoet bij bulten en/of warme motor. De vorige eigenaar heeft een soortgelijk iets gehad vorig jaar en nadat hij een nieuwe accu geplaatst had was het probleem over.
Het lijkt dus een elektronisch probleem of hebben jullie andere ideeën wat ik (en de motorzaak) over het hoofd zie(n)?
Goed weekend.
Ik heb een probleem met mijn Suzuki SV650S uit 99. Zo’n 4-5 weken geleden heb ik hem gekocht bij een particulier en is hij gelijk bij de motorzaak neergezet om teruggevoerd te worden naar 35kw. Ongeveer 1,5 week later heb ik hem opgehaald van de motorzaak. Die dag een stukje gereden en niks aan de hand, dag erna begon hij na +- 30km (bij warme motor dus) te stotteren, het leek alsof 1 cilinder af en toe uitviel. Het werd steeds erger op de snelweg, toen de snelweg af en ik kon niet meer wegrijden want hij stotterde te erg en viel uit met knallen uit de uitlaat. Stationair is er overigens niks aan de hand en hij startte ook perfect. Toen de ANWB gebeld en het duurde even voordat ze kwamen. Motor was dus weer iets afgekoeld en toen de ANWB kwam kon ik weer +- 100m rijden waarna hetzelfde probleem zich weer voordeed. Overigens starten en stationair weer niks aan de hand. ANWB wist het ook niet en heeft hem laten afvoeren naar de motorzaak.
Motorzaak heeft er naar gekeken maar niks kunnen vinden. Valse lucht gecheckt, bobines gewisseld, nieuwe bougies, accu/spanningsregelaar etc doorgemeten, maar ze nog kunnen niks vinden.
Wel hebben ze geconstateerd zodra je over een flinke bult of hobbel rijdt, de motor even inhoudt/stottert en weer verder rijdt. Dat heb ik zelf ook geconstateerd nadat ik hem gisteren opgehaald heb. Ik ga er zelf mee aan de slag nu want van een motorzaak uurtarief word je ook niet blij. Ik durf er nog geen lange afstanden mee te rijden omdat ik bang ben weer stil te komen staan.
Het vermoeden is dat er ergens een kortsluiting/massa probleem zit wat zich voordoet bij bulten en/of warme motor. De vorige eigenaar heeft een soortgelijk iets gehad vorig jaar en nadat hij een nieuwe accu geplaatst had was het probleem over.
Het lijkt dus een elektronisch probleem of hebben jullie andere ideeën wat ik (en de motorzaak) over het hoofd zie(n)?
Goed weekend.
Laatst bewerkt: