Ik heb de winteronthoudsbeurt van mijn Triumph vorige week gedaan: olie, oliefilter, remklauwen schoonmaken, nieuwe remblokjes, koelvloeistof, remvloeistof, ketting etc. etc.
8000 km geleden heeft een Triumph-specialist de grote beurt uitgevoerd, volgens het boekje moet dan ook de swingarm worden gesmeerd. Ik heb het vermoeden dat garages dit nog wel eens overslaan omdat dit me toch een behoorlijk arbeidsintensief (=duur) klusje lijkt. Is dit een juiste aanname?
Stel nou dat ik zelf wat wil doen, dan zou je dus alles (inclusief swingarmas) los moeten halen, schoonmaken en invetten met kogellagervet (of een molybdeendisulfidevet op lithiumzeepbasis).
Ik heb niet onbeperkt de tijd en het loshalen van de swingarmas schrikt me een beetje af, dus mijn vragen: is dit echt nodig? Of zijn bepaalde onderdelen kritischer dan andere? Is het een idee om alleen het hevelsysteem te demonteren, schoon te maken en in te vetten? En heeft iemand tips en trucs, misschien een how-to?
8000 km geleden heeft een Triumph-specialist de grote beurt uitgevoerd, volgens het boekje moet dan ook de swingarm worden gesmeerd. Ik heb het vermoeden dat garages dit nog wel eens overslaan omdat dit me toch een behoorlijk arbeidsintensief (=duur) klusje lijkt. Is dit een juiste aanname?
Stel nou dat ik zelf wat wil doen, dan zou je dus alles (inclusief swingarmas) los moeten halen, schoonmaken en invetten met kogellagervet (of een molybdeendisulfidevet op lithiumzeepbasis).
Ik heb niet onbeperkt de tijd en het loshalen van de swingarmas schrikt me een beetje af, dus mijn vragen: is dit echt nodig? Of zijn bepaalde onderdelen kritischer dan andere? Is het een idee om alleen het hevelsysteem te demonteren, schoon te maken en in te vetten? En heeft iemand tips en trucs, misschien een how-to?