Systeemhelm die180° Kan openklappen

Galileo2

Die hard MF'er
15 aug 2021
380
138
Iemand ervaring met dit soort helmen?
- lawaaierig?
- bij warm weer?
- Roof boxer, nog andere merken/modellen?
 
Een paar weken terug kocht ik bij de outlet van Hans van Wijk in Zoetermeer deze helm. Een LS2, ik had nog nooit van het merk gehoord. Maar hij doet 't goed: zit prettig, heeft Pinlock en een zonnescherm, geeft geen herrie en opengeklapt is het in de hitte van de afgelopen dagen prima uit te houden. De pasvorm is voor mij goed, hoewel dat laatste natuulijk ook wordt bepaald door het hoofd dat er in zit. En 239 euro valt precies in het budget dat ik voor een helm wil uitgeven.
 

Bijlagen

  • P1010969.JPG
    P1010969.JPG
    164,3 KB · Weergaven: 51
  • P1010971.JPG
    P1010971.JPG
    192,3 KB · Weergaven: 54
  • P1010972.JPG
    P1010972.JPG
    200,6 KB · Weergaven: 53
Heb ook de shark Evo, lawaai klopt wel, zit wel heerlijk, heb ooit na 2 jaar een nieuwe gekregen omdat de pinlock aan de binnenkant krastte.
Toen bijna niet meer opgehad.

Hoef m niet meer, maat S.
Zit als een grote S, meer M.

Was ooit een van de weinige die goedgekeurd was op open kinbak en gesloten. Weet niet hoe dat tegenwoordig is.
 
Ik ga dit topic even volgen. Ik mag binnenkort ook op zoek naar een systeemhelm. Eerder genoemde helmen kwamen bij mij ook voorbij. De Bell SRT Modular staat momenteel ook op mijn lijstje….
 
Heb sinds 3 weken de Scorpion EcoTech. Stil genoeg voor mij (toch oordoppen in), zit heerlijk. Kap open bij lekker toeren of in de stad, dicht als je de snelweg op gaat.
Speakersetje en microfoon overgezet van mijn vorige helm en ik ben helemaal het mannetje.
 
Ik heb een Shark Evo 2 maat M over, moet wel een nieuw vizier op, die is met verkeerd spul schoongemaakt, verder echt netjes.
 
Zelf in bezit van een: shark evo gt encke
Lawaai geen idee altijd oordoppen in.
comfort is super.
Warm weer geen last.
Open rijden is wel fijn tot 60 ong.
Echter zijn de vliegen wel een probleem die komen dan hard aan😅
 
Bij motoplus is net een test geweest .
Daar staat genoeg in om je op weg te helpen wat jij belangrijk vind of niet.

I
 
Het idee is om enkele dagen te toeren in de Franse Alpen.
is dat aangenaam met klep open?

op de autostrade met klep dicht, kan ik oordopjes in doen.
 
Kleine aanvulling: cruisen met klep open, en toch oordopjes spree mij niet aan.
dus als ik met open klep rijdt, zonder oordopjes
 
Ik vond met open klep rijden heerlijk, er bestaat bijna niks beters als met de wind door je baardharen bochten nemen. Op alles voor lange tijd boven de 100kmh altijd oordoppen gebruiken.
 
Ik heb ik ook de Shark EVO One 2 en ook de voorlopers ervan gehad. Ik zou geen andere helm meer willen, met warm weer wel met de helm open rijden maar toch een vizier voor je ogen. Ja, hij is wat lawaaiig maar ik vind het geen groot probleem.

Overigens heb ik zowel een vizier met Pinlock en één zonder. In de winter als ik vooral met vizier dicht rij gebruik jij de Pinlock. De helm staat na de rit weer op een droge en warme plaats. Maar in de zomer kampeer ik vaak en het is mijn ervaring dat na een paar dagen klam weer en in een tent de helm bewaren er toch vocht tussen de beide vizieren komt. En als het er eenmaal tussen zit krijg je het niet meer weg, tenzij je de Pinlock los haalt en goed laat drogen, maar dat lukt niet in een tent.

De Shark EVO ES is de variant zonder Pinlock en daar heb ik dus een vizier van gekocht.
 
Het idee is om enkele dagen te toeren in de Franse Alpen.
is dat aangenaam met klep open?

op de autostrade met klep dicht, kan ik oordopjes in doen.
Ik kan je toch echt adv altijd oordoppen te gebruiken. Voor mij is al te laat de piep in mijn oren wil jij echt niet horen als je er al mee kan leven zoals sommigen het bijna niet lukt.

En ja ik heb ook oordoppen helaas was het toen geen gemeen goed . Zoals nu
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren de LS2 (ook nooit eerder van gehoord) FF900 Valiant II noir aangeschaft. Helm zit mij als gegoten. Ik heb nog maar een paar km gereden en dat is weinig om een goed oordeel te kunnen vellen. We zullen het de komende tijd wel zien. Voor nu een dikke prima.
ls2-ff900-valiant-ii-noir-matt-black.jpg
 
Ik was in de markt voor de LS2 Vailiant of de Scorpion Exo Tech. Uiteindelijk voor de Scorpion gegaan, omdat die beter zat.
Als bonus was die ook nog eens leverbaar in het carbon, wat het gewicht ten goede komt.

Mij bevalt de helm erg goed, omdat je zowel open als dicht kan rijden, en van alles er tussen in. Op de VFR rijd ik eigenlijk altijd met de kinnenbak dicht (behalve als ik in de stad rijd, dan gaat de kinnenbak open), maar op de Yamaha altijd met de kinnenbak open. Wat ook fijn is dat je zowel een 'gewoon' vizier, alsook een zonne vizier hebt. Met de kinnenbak open, gebruik bijna uitsluitend het zonnevizier, terwijl je dus dan ook de mogelijkheid hebt om je 'gewone' vizier te gebruiken.
 
Ik heb een Evo One II van inmiddels 4 jaar oud. Geen klachten m.b.t. de kwaliteit of levensduur, al gebruik ik hem een stuk minder dan de doorgewinterde woonwerkrijder. Zodra het enigszins kan gaat de kinbak naar achteren en rijd ik met alleen het (zonne)vizier naar beneden, ook op de snelweg. Altijd op maat gemaakte Alpines in, dus geluid maakt me niet enorm veel uit, ik kan me voorstellen dat er stillere helmen zijn. Vervanger gaat sowieso weer zo'n zelfde systeem worden, werkt fantastisch. Mijn vriendin heeft een 'reguliere' systeemhelm, en die vangt best een bak wind als de snelheid omhoog gaat, waar ik geen last van heb omdat de kinbak helemaal achterop ligt. Het systeem zelf is ook makkelijk zat, met 1 hand los en vast te maken, vizier klapt automatisch omhoog als je de kinbak open of dicht doet zodat hij niet vast kan komen te zitten, en het zonnevizier gaat met een simpel schuifje naar beneden. Het enige minpuntje was de pinlock; door de vorm van het vizier en de manier waarop je die op- of neerklapt wil deze nog wel eens iets vervormen en eruit vallen. Maar toen heeft de motorzaak er gewoon onder coulance een nieuwe in gezet.
 
Vandaag de Shark EVO GT gaan halen.
vanaf morgen een uitgebreid test, een weekje Alpen.
 
Nee nog niet maar ga deze zeker wel even passen. De helm die is nu heb is niet als jet gekeurd dus mag officieel niet open rijden.
Ik heb zelf momenteel de i90. Perfecte pasvorm en gekeurd. maar met de kin omhoog vind ik het minder mooi op een naked en vangt veel wind. wil toch de i100 proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan