't Honda Ses 150 Dylan Topic

Vandaag mijn voorwiel er even uit gehad om te balanceren, nu werkt de km teller niet meer, iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan? Iemand toevallig nog zo'n teller element liggen? Is het veel werk om dat te vervangen? Dan bedoel ik natuurlijk om bij had dasboard te komen.
 
Zit de tellerkabel wel goed in het voorwiel?
En de tellerdinges goed om de as?
2020-03-27 19.42.41.jpg Bedankt voor de reactie Hawk GT, ik kan mezelf wel voor de kop slaan, vond dit naast mijn balanceer apparaat, ik zag dat hij met stroomkabel ipv mechanische kabel werkte, vandaar dat ik dit met montage even over het hoofd zag, zal zo wiel weer even los pakken.
Is het verstandig om hier even wat vettigheid op te smeren?

Wiel paste niet in mijn balanceer apparaat, maar zo ging het ook prima.
 

Bijlagen

  • 2020-03-27 15.26.19.jpg
    2020-03-27 15.26.19.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 9
Snaar kapot, heeft iemand een adresje waar we die samen met de rollen? Op het moment het beste kunnen bestellen?
2020-08-10 20.15.16.jpg
 
Hoe lang heb je ermee gedaan?
Ik heb al een jaar een nieuw liggen en een andere koppelingsgebeuren maar nog steeds niet gemonteerd
Hier dus hetzelfde haha, alles deed het prima, ik dacht het zal eerst vast wel waarschuwen, maar sloeg gewoon op topsnelheid vast! Ik heb iets van 15.000 a 20.000 kilometer ermee gereden, volgens de vorige eigenaar zat het er net nieuw op toen, maar die wist het niet zeker, verkocht hem voor een overleden oom.

Ding was waarschijnlijk nog niet eens op maar gewoon gaar door ouderdom.
 
Slaat meestal af zegt mijn eenmalig ervaring, dus dat zal wel loslopen :Y :X
Ik reed op topsnelheid, dacht eerst dat ik een vastloper had, de ANWB had hem even open geschroefd en zag toen dat hij me verder niet kon helpen, ik hoop verder geen schade, maar er zijn best wat krachten los gekomen, achterwiel sloeg ook nog momentje vast.
 
Ik reed op topsnelheid, dacht eerst dat ik een vastloper had, de ANWB had hem even open geschroefd en zag toen dat hij me verder niet kon helpen, ik hoop verder geen schade, maar er zijn best wat krachten los gekomen, achterwiel sloeg ook nog momentje vast.
Gevoel is idd heel raar, schrok me ook de tttt.. 80 km/u met auto's achter me
Wel goed Vario vast zetten na montage, ik heb daarna 2x moer loslopen gehad en Vario huis naar z'n grootje
 
Hij draait weer, had nog een goede gebruikte riem en nieuwe rollen liggen, kan ik me mooi mee redden tot ik alles nieuw binnen heb, was wel een ellende om alle koordbanden van de oude riem overal tussenuit te krijgen.
 
Gevoel is idd heel raar, schrok me ook de tttt.. 80 km/u met auto's achter me
Wel goed Vario vast zetten na montage, ik heb daarna 2x moer loslopen gehad en Vario huis naar z'n grootje
Bedankt voor de tip, als de nieuwe riem binnen is zal ik alles op moment natrekken en eventueel er een drupje loctite bij gebruiken.
 
Vraagje, ik zie dat er ook kevlar riemen zijn die aardig duurder zijn, heeft dat nut? Ik wil dit ding echt nog wel een tijdje houden, als dat nut heeft geef ik graag paar tientjes extra uit, of is het overkill?
 
Bedankt voor de tip, als de nieuwe riem binnen is zal ik alles op moment natrekken en eventueel er een drupje loctite bij gebruiken.
Loctite is waar ik nu ook op ingezet heb 👍

Normale riem gaat al.lang mee, zou niet weten waarom je duurdere zou nemen. Hoeveel km heb je er nu op staan ?
 
Loctite is waar ik nu ook op ingezet heb 👍

Normale riem gaat al.lang mee, zou niet weten waarom je duurdere zou nemen. Hoeveel km heb je er nu op staan ?
Hij staat nu totaal op een 54.000, ik heb zelf met de riem een 15 a 20 duizend gereden, ik vind zo niet de merken die ik vanuit de automotive ken zoals Gates Conti etc, maar ik ga een Bando bestellen, is op voorraad en kan hier morgen al zijn, heb even een gebruikt setje erop om te zien of er verder geen schade was, hij rijd verder weer als een trein.

Allemaal bedankt voor de tips.
 
Nog even een vraagje over de rollen, ik had nog een setje liggen waarvan ik niet weet of het originele zijn, mijn oude zaten vlakke kantjes op, dus de "nieuwe" onbekende gemonteerd.
Ik merk dat hij met heel weinig toeren optrekt, en dus het eerste stuk veel minder accelereert dan voorheen, de topsnelheid is wel ietsje hoger.
Heeft iemand een tip over goede rollers voor de Dylan? Ik las over Dr. Pully die door hun vorm zowel een goede acceleratie als topsnelheid zouden hebben, iemand daar ervaring mee?
 
Ik heb dr pulley bij toeval (via 2e hands vario), trekt idd goed omdat toerental hoog is. Verbruik gaat ook omhoog en topsnelheid is omlaag met minimaal 10km/u.
Laat ze wel zitten omdat het verder prettig rijdt voor hoe ik het gebruik, maar als ik meer 80/100 km/u wegen zou rijden , gingen er weer andere in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan