Tanktas voor Ducati Monster - ervaringen???

ZamBeZi

MF'er
26 nov 2002
140
0
mijn universele tanktas past niet lekker op m'n M750
op de Kawa had ik geen problemen, maar op de Duc pakken die magneetflappen een hoop wind en tegen de 120 km/h wordt íe bijna airborne

niet fijn dus

wie heeft er ervaringen met tanktassen op de Duc en dan met name de volgende modellen:
origineel Ducati Performance tanktas, middelgroot, met riempjes aan het frame vastzetten, kost EUR 118.37 (voordeel: je ziet nog wat van de motor, maar is dat handig met die riempjes?)

origineel Ducati Performance tanktas met magneten, groter dan het eerste model, kost EUR 191.98 (voordeel: handig met afnemen, nadeel: vaak is het geen porum: van die enorme flappen over je tank, tenminste niet bij die oude)

thnnkxxxzzz!
 
Ik heb de Ducati Performance Lederen Tankcover + Tanktas besteld ... ziet er super uit en flappert gegarandeerd niet (kost 254,10 euro)

Wat die kunststof tank betreft, dat is enkel op de Dark-modellen ... alle andere zijn wel van metaal (naar het schijnt moet een dark in kunststof zijn omdat die op metaal te teer aan krassen is)
 
wie heeft er ervaringen met tanktassen op de Duc en dan met name de volgende modellen:
origineel Ducati Performance tanktas, middelgroot, met riempjes aan het frame vastzetten, kost EUR 118.37 (voordeel: je ziet nog wat van de motor, maar is dat handig met die riempjes?)

origineel Ducati Performance tanktas met magneten, groter dan het eerste model, kost EUR 191.98 (voordeel: handig met afnemen, nadeel: vaak is het geen porum: van die enorme flappen over je tank, tenminste niet bij die oude)
Ik heb die met riempjes (want kunsttof tank, wat ik ontdekte nadat ik eerst een magnetische tanktas had gekocht, maar die bleef zo slecht zitten |( )
Werkt prima met die riempjes. Er zitten kunststof haken aan die je zo aan de framebuizen klikt. Blijft goed zitten, ook als je 160+ rijdt. De tas is er zo op en af. En doordat er geen magneten in zitten heb je ook niet het risico dat er (scherpe) metaal deeltjes onder blijven zitten die in je tank krassen.
Nadeel: een A4 schrijfblok past er niet lekker in. Dus als je papieren mee moet nemen raken deze een beetje verkreukeld.. (ik gebruik mijn motor alf en toe voor mijn werk. Vandaar dat ik met schrijfbloks rond rij :) )
 
Op vrijdag 11 april 2003 16:23 schreef MarcoMonstro het volgende:Ik heb die met riempjes (want kunsttof tank, wat ik ontdekte nadat ik eerst een magnetische tanktas had gekocht, maar die bleef zo slecht zitten |( )
Werkt prima met die riempjes. Er zitten kunststof haken aan die je zo aan de framebuizen klikt. Blijft goed zitten, ook als je 160+ rijdt.

Deze tanktas ben ik ook van plan om te kopen. Kun je die niet door middel van een rits groter (hoger) maken. En als je ze van de motor neemt is het dan ook niet mogelijk om er een rugzak van te maken?
 
Deze dus, met de tankcover natuurlijk ...

18876
 
Deze tanktas ben ik ook van plan om te kopen. Kun je die niet door middel van een rits groter (hoger) maken. En als je ze van de motor neemt is het dan ook niet mogelijk om er een rugzak van te maken?
Jep, tas is te vergroten. En je kan 'm als rugzak dragen. Dan blijft de basis (met de riempjes) op de tank zitten en rits je de tas er van af.
 
Ik ga dat ding ook maar bestellen denk ik (die met die riempjes)
ziet er goed uit en is nog een beetje te betalen

:]
 
Ik heb nu de Ducati Performance Bagster kit (cover + tas) besteld bij Safe, koste "maar" €238,-. Wel €100,- vooraf moeten betalen.
Hoop at het toch echt het geld waard is, maar denk het wel.
 
Mijn vriendin heeft een m750 en rijdt op vakantie altijd met een vrij kleine tanktas met magneten. Ook biven de 120 km p/u gaat dit heel goed. Ik denk dat het een kwestie van passen en meten is met taktassen en dat alle magneten goed/strak aansluiten..
Bovendien staat een tanktas nooit mooi op een motor, maar is het wel funtioneel :]
 
Ik heb gewoon de tassen van oxford. Met magneten en blijft prima picobello zitten ook bij 160 km. en je kunt hem verhogen doormiddel van een rits en je kunt hem als rugzak dragen. Echt heb er geen spijt van dat ding aan geschaft te hebben. Zal even kijken voor een plaatje erbij.

full


mmmm.. je kunt de tas niet echt goed zien maar goed. Misschien is mijn icoontje nog beter.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eindelijk mijn Tanktas binnen, een Bagster Kit van Ducati Performance :) Ziet er best strak uit al zeg ik het zelf, jammer genoeg geen bschrijving bij gekregen met hoe je de tankcover het beste kunt vastzetten, maar dat proberen we gewoon. Zal kijken of ik er een fototje van kan maken. Owja, nog even iets. Ik heb hem bij Safe gekocht, vanwege de redelijke prijs die ze daar aangaven. €238,- Nu ging ik de kit vandaag ophalen en wat bleek, prijs was €262,- gewoon €24,- duurder :( ... En wat doe ik, nog betalen ook. Wel had ik er wat over gezegd, maar het enige wat de verkoper zei was: O-) O dan hebben we denk ik in een oude catalogus gekeken toen we de prijs opgaven....

Ik zit al vanaf dat ik weer naar huis reed te denken, als ik nu wat grover zou doen, dan had ik de kit toch voor €238,- moeten kunnen meekrijgen.... :x
 
Ik heb eindelijk mijn Tanktas binnen, een Bagster Kit van Ducati Performance :) Ziet er best strak uit al zeg ik het zelf, jammer genoeg geen bschrijving bij gekregen met hoe je de tankcover het beste kunt vastzetten, maar dat proberen we gewoon. Zal kijken of ik er een fototje van kan maken. Owja, nog even iets. Ik heb hem bij Safe gekocht, vanwege de redelijke prijs die ze daar aangaven. €238,- Nu ging ik de kit vandaag ophalen en wat bleek, prijs was €262,- gewoon €24,- duurder :( ... En wat doe ik, nog betalen ook. Wel had ik er wat over gezegd, maar het enige wat de verkoper zei was: O-) O dan hebben we denk ik in een oude catalogus gekeken toen we de prijs opgaven....

Ik zit al vanaf dat ik weer naar huis reed te denken, als ik nu wat grover zou doen, dan had ik de kit toch voor €238,- moeten kunnen meekrijgen.... :x

Dat kun je alsnog wel doen, al had je eigenlijk gelijk hard aan de bel moeten trekken. Je hebt 100 euro aanbetaald met het idee een tas voor 238 euro te kopen. Niet voor 24 euro meer. Dat is toch weer een hoop geld eigenlijk als je er goed over nadenkt, ik zou daar toch wat aan doen. Je staat volgens mij nog 100% in je recht ook, je hebt een overeenkomst gesloten voor 238 euro.
 
Enig idee hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Tja het beste had je het gelijk gezegd natuurlijk. Volgende keer dat je in die zaak bent gewoon even zeggen dat je het niet zo netjes van ze vind, zo'n prijsverhoging achteraf. Als zo'n verkoper moeilijk doet dan wijs je hem op de aanbetaling en dat je die gedaan hebt met het idee dat je die 238 moest betalen. Of je vraagt naar z'n chef als hij dan nog moeilijk doet of zoiets niet kan toezeggen. Je moet zoiets gewoon een beetje met zelfvertrouwen doen en er ook niet speciaal voor daar heen gaan Doe het als je er binnenkort weer eens bent, maar wacht ook niet te lang. Maak er niet teveel een punt van, breng het nonchalant, maar laat je niet afschepen met mooie praatjes, wel volhouden. Overtuigend overkomen. Anders kun je het beter laten. Als je er wel meer komt zullen ze zoiezo misschien wel snel schappelijk tegenover je zijn.
 
Het is allemaal heel netjes afgewerkt!!!!

Via de site van Safe had ik een klacht gemaild, de dag erop heb ik een reactie gekregen dat er het een en ander nagevraagd zou worden bij Safe Eindhoven.
De dag daarna weer heb ik een mailtje gekregen van dhr Peters, bedrijfsmanager daar. Hij vertelde dat ik ben geholpen door een stagiair :+ en dat deze niet wist dat wanneer er een prijs is aangegeven, deze prijs ook niet zomaar hoger kan worden. Dhr Peters vroeg mij mijn rekeningnummer door te geven en dan zou het bedrag wat ik teveel heb betaald terug worden gestort.

Vandaag heb ik dat geld op mijn rekening gekregen.

Dus SafeMotors Eindhoven, Bedankt voor de goede afhandeling :}

Quote uit het mailtje:

Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen. Het verbaasd mij dat er een prijsverschil op de tanktas zit, ons prijsbestand is namelijk recent vernieuwd. Nu ben ik van mening dat als wij een prijs afspreken wij deze ook altijd moeten nakomen. U bent geholpen door een stagiair, niet dat dit een excuus is, maar hij had toch een iets andere kijk op de zaak dan onze waarde en normen. :+
 
Het is allemaal heel netjes afgewerkt!!!!

Via de site van Safe had ik een klacht gemaild, de dag erop heb ik een reactie gekregen dat er het een en ander nagevraagd zou worden bij Safe Eindhoven.
De dag daarna weer heb ik een mailtje gekregen van dhr Peters, bedrijfsmanager daar. Hij vertelde dat ik ben geholpen door een stagiair :+ en dat deze niet wist dat wanneer er een prijs is aangegeven, deze prijs ook niet zomaar hoger kan worden. Dhr Peters vroeg mij mijn rekeningnummer door te geven en dan zou het bedrag wat ik teveel heb betaald terug worden gestort.

Vandaag heb ik dat geld op mijn rekening gekregen.

Dus SafeMotors Eindhoven, Bedankt voor de goede afhandeling :}

Quote uit het mailtje:

Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen. Het verbaasd mij dat er een prijsverschil op de tanktas zit, ons prijsbestand is namelijk recent vernieuwd. Nu ben ik van mening dat als wij een prijs afspreken wij deze ook altijd moeten nakomen. U bent geholpen door een stagiair, niet dat dit een excuus is, maar hij had toch een iets andere kijk op de zaak dan onze waarde en normen. :+

Kijk dat is inderdaad netjes. Ik had het ook wel verwacht eigenlijk. En laten we eerlijk zijn, die tas kost wel genoeg zo toch?

:) :]
 
Die tas was zeker duur genoeg :X
Maar vind hem wel handig en de cover staat naar mijn idee erg mooi, dus ben er wel tevreden over :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan