RR Vliet
Drama Queen
Goedemiddag
Kamp met een lastig probleem. TDM 850 4TX uit 2001 (carbs) heeft de hele winter stilletjes weg staan rotten in de natte achtertuin. Nu in orde aan het maken voor het seizoen. Begonnen met de carbs demonteren en reinigen. Choke plunjers zaten vast (gangbaar gemaakt) en de rest was nog in orde. Voor de zekerheid de stationairsproeiers doorgeprikt en het circuit doorgeblazen. Carbs gemonteerd en starten lopen.
De accu had wat weinig prik en dook onder de 10v bij startpogingen. Is ook helemaal plat geweest. Motor startte wel aan de acculader en liep netjes stationair. 5 min laten lopen en een paar keer gasgegeven om te kijken of de gasaanname goed was, alles in orde. Omdat de motor zonder acculader niet startte een nieuwe accu besteld. Deze gemonteerd, waarna de motor helemaal niet meer start.
Bougiedoppen losgetrokken en met een losse bougie de vonk gecontroleerd. Linker cilinder vonkt 1x na het indrukken van de startknop, verder niet. Rechter cilinder vonkt helemaal niet. Bobines, bougiekabel en bougiedop doorgemeten. Weerstand allemaal binnen specificatie. Continuiteit tussen aardepunt van de bobine en de minpool van de accu gemeten, bij beide bobines 0.0. Voor de zekerheid de koppelingsschakelaar omzeilt (in verleden problemen mee gehad) geen verschil.
Nu weet ik even niet hoe verder. Motor startte en liep op acculader, accu vervangen, motor vonkt maar 1x aan 1 kant na indrukken startknop. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Kamp met een lastig probleem. TDM 850 4TX uit 2001 (carbs) heeft de hele winter stilletjes weg staan rotten in de natte achtertuin. Nu in orde aan het maken voor het seizoen. Begonnen met de carbs demonteren en reinigen. Choke plunjers zaten vast (gangbaar gemaakt) en de rest was nog in orde. Voor de zekerheid de stationairsproeiers doorgeprikt en het circuit doorgeblazen. Carbs gemonteerd en starten lopen.
De accu had wat weinig prik en dook onder de 10v bij startpogingen. Is ook helemaal plat geweest. Motor startte wel aan de acculader en liep netjes stationair. 5 min laten lopen en een paar keer gasgegeven om te kijken of de gasaanname goed was, alles in orde. Omdat de motor zonder acculader niet startte een nieuwe accu besteld. Deze gemonteerd, waarna de motor helemaal niet meer start.
Bougiedoppen losgetrokken en met een losse bougie de vonk gecontroleerd. Linker cilinder vonkt 1x na het indrukken van de startknop, verder niet. Rechter cilinder vonkt helemaal niet. Bobines, bougiekabel en bougiedop doorgemeten. Weerstand allemaal binnen specificatie. Continuiteit tussen aardepunt van de bobine en de minpool van de accu gemeten, bij beide bobines 0.0. Voor de zekerheid de koppelingsschakelaar omzeilt (in verleden problemen mee gehad) geen verschil.
Nu weet ik even niet hoe verder. Motor startte en liep op acculader, accu vervangen, motor vonkt maar 1x aan 1 kant na indrukken startknop. Wat kan hier de oorzaak van zijn?