Te koop Yamaha R6 RJ15

Chrissifumi39

Die hard MF'er
19 dec 2011
784
4
Woubrugge
Eigenlijk min of meer impulsief bied ik mijn Yamaha R6 uit 2010 te koop aan.

Prijs: EUR. 8000,-

Afgelopen 2 jaar heb ik hiermee in de OW Supercup 600 gestreden. De motor is goed genoeg om voor het kampioenschap te gaan, dat was dan ook mijn doel en daar zijn de specificaties dan ook naar. Helaas heb ik mijn doelstellingen afgelopen 2 jaar niet kunnen behalen en is de sport erg duur. De motor hoeft niet weg, ik ga er nog graag een jaar mee door of wellicht circuit dagen mee pakken. Mocht iemand echter op zoek zijn naar een top motor en er de vraagprijs voor willen betalen dan mag die weg.

Ik zal ongetwijfeld nog wat specificaties vergeten zijn dus de lijst zal verder aangevuld worden als me weer wat te binnen schiet. Om een idee te krijgen van wat de specificaties kosten heb ik de prijs er schuin achter gezet.

- Ahnendorp getuned blok. Onderhouden door Edwin Ott.
- Voor en achterkant (TTX) volledig Ohlins vering 2000 euro
- YEC ECU (nieuw 2015) 600 euro
- YEC kabelboom (nieuw 2015) 350 euro
- Dynojet quickshift (nieuw 2015) 250 euro
- YEC Dynamo 2000 euro
- Brembo remschijven 600 euro
- Titanium Akrapovic uitlaatsysteem met Superpole demper > 1000 euro
- Ohlins stuurdemper 650 euro
- Punt radiator 250 euro

Verder is de motor gewoon helemaal in race trim en oa voorzien van:
- Valter moto rem/schakel setje
- JVP kuipwerk
- Valter moto tankdop
- Gilles clip-ons
- Blok protectie van GB racing
- DID race ketting
- Rem protector
- Snelgas
- Stalen remleidingen
- Stomp grip
- Carbon achterbrug protectie
- Carbon voorspatbord
- Etc
- Etc

En zal ongetwijfeld nog dingen vergeten zijn. Heb ook nog veel reservedelen liggen zoals tandwielen, reserve voet steuntjes, clip-ons, kuipwerk, velgen, etc etc. Over kleine dingen doe ik niet moeilijk, zaken als een setje velgen en kuipwerk zijn tegen meerprijs over te nemen.

Ipv de superpole demper kan je ook een Akrapovic demper krijgen. Deze produceert echter meer geluid en geeft 1 pk minder vermogen.

Motor is bij Ahnendorp op de testbank geweest en levert zo'n 128 pk op het achterwiel. Motor is perfect voor nog veel rijplezier, gewoon circuit dagen op een goede en snelle fiets of om competitief mee te rijden. Aan de motor ligt het in ieder geval niet. Afstelling is ook perfect.

Laatste Cup race (3 oktober) reed ik een 1.43.6 als snelste ronde...

12010746_10152789249017255_8546287432897665656_o.jpg


12079636_10152789249147255_6345954790821152929_n.jpg


11215715_10152729873987255_5981308158435557614_n.jpg


Interesse in dit moois, kom eens langs om een bakje koffie te drinken en te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat gedeelte maar uit m'n advertentie verwijdert. Voor geld is alles te koop, maar wil voorlopig nog niet van m'n aanhangwagen af. Eerst eens kijken of ik de motor überhaupt kwijt raak en of ik er wat anders voor terug neem.
 
Mooie en supersnelle fiets!
Gewoon blijven rijden en komend seizoen doorgaan waar je afgelopen weekend bent gebleven qua tijden.
 
Weet nog niet goed wat ik ga doen volgend jaar. Als ik hem niet verkoop en ik ben gewoon nog in NL, grote kans dat ik gewoon weer Supercup ga rijden.
 
Bedankt Ron! Grote kans dat ik nog door ga. Machine is nog top en interesse valt me tegen. Uiteraard valt over de prijs te praten en alles is verkoopbaar. Maar ga net zo lief weer paar wedstrijdjes pakken komend jaar.

De tijd zal het leren dus. Ik snap persoonlijk niet dat er zo weinig interesse is in zo'n nette machine...
 
De tijd zal het leren dus. Ik snap persoonlijk niet dat er zo weinig interesse is in zo'n nette machine...

Dat verbaasde me ook toen jij je fiets te koop had staan Ron. Zelfde situatie. Er worden natuurlijk veel R6'jes te koop aangeboden en vaak weten mensen een hele lijst met over het algemeen erg niets zeggende specificaties op te zetten (merk ketting, merk remblokjes, etc etc).

Heb daarom maar onderscheid gemaakt tussen een aantal dure specs en een aantal 'nice-to-have' specs. En als niemand het ervoor over heeft dan heb ik gewoon een strakke fiets klaar staan voor een aantal races in 2016 :] :]
 
Dat verbaasde me ook toen jij je fiets te koop had staan Ron. Zelfde situatie.
Dat viel mij toen ook niet helemaal mee nee.

Er worden natuurlijk veel R6'jes te koop aangeboden

Om een beetje mee te doen is een R6 is ook wel dé fiets...

En als niemand het ervoor over heeft dan heb ik gewoon een strakke fiets klaar staan voor een aantal races in 2016
Dat is natuurlijk een mooie gedachte!
 
Dat laatste. Op testbank bij Ahnendorp kwam er 128 pk uit, sterke fiets dus! Vorig jaar in de winter heb ik de kleppen laten stellen en verder gewoon regelmatig olie verversen en gas geven
 
Mooie bike! Maar wat is precies het nut van een yec dynamo? Vooral voor die prijs?
 
Opeens aardig wat interesse Ron. Ben bang dat ik hem toch kwijt ga raken en nog niet helemaal over uit of ik er wel blij mee ben. Als die weg is geef ik jou de schuld :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan