Tegen auto aan gereden, maar niet verzekerd, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik verzeker ook nooit ter plekke mijn auto/motor/...
ik heb het al verzekerd vanaf de dag dat ik het ophaal
Wat als je eerst even wilt komen kijken voordat je beslist om iets te kopen, en het dan vervolgens meteen wilt meenemen?

Kan je 's nachts een scooter overschrijven?.. dan zou het dus eerder gedaan moeten zijn.
Ja, 24/7 online binnen een paar minuten, zie: Kenteken brommer overschrijven ("direct online overschrijven").

En verzekeren kan ook 24/7 bij meerdere maatschappijen.
 
In zo'n situatie zou ik toch de eigenaar een flinke smak geld aanbieden om het via eigen verzekering te regelen, gezien het waarschijnlijk om een leasebak gaat 8)7
Maar echt joh..je kan zelfs een mailtje sturen naar de verzekering..'Bij deze wil ik dit kenteken vanaf deze dag verzekeren, groetjesss'
Klaar.
 
2022 is mijn geliefde motorscooter gestolen.
Ik had geen geld meer over en moest ik een scootertje kopen van 400 euro. Ik ben op vakantie gegaan en hierdoor is de scooter niet meer gestart.
Ik had wat geld gespaard en een nieuwe scooter gekocht en wou naar huis rijden en het verzekeren op mijn gemak.
Onderweg naar huis heb ik een aanrijding gehad met een tesla model 3 en weet niet wat ik moet doen. Ik lees op forums dat een deur duizenden euro’s kan kosten en ik heb uit puur ongeluk 3 delen geraakt. Ik weet het ik dacht er niet bij na om het gelijk te verzekeren ik dacht ik doe het thuis omdat het buiten zo koud was maar het is nu al gebeurd en ik zoek advies. Ik weet niet meer wat ik moet doenBekijk bijlage 1912017
Gelukkig heb je niemand overreden.
Gewoon uit eigen zak betalen.

Deed de onverzekerde eigenaar van een trekker ook toen hij tegen mijn auto botste.

Succes!!!
 
Is de motor vanuit een schorsing verkocht, of gewoon met een WA polis..
Goede kans dat die pas de volgende dag is opgezegd, en je dus nog op de WA van de verkoper reed..
Als dat zo is, regel dan met hem zijn terugval kosten in no claim...
Je moet wel een volslagen idioot zijn om met zo'n regeling akkoord te gaan. Als iemand schade bij mij maakt is er maar 1 partij die ik wil spreken en dat is mijn eigen verzekeraar. De rest zoekt de veroorzaker fijn zelf uit. Reken maar dat ik mijn voertuig in dezelfde staat wil als voor de aanrijding.
 
Ik heb een stukkie van dit topic gelzen maar @enforcer, wat je ook zelf kon bedenken: Je bent altijd netjes verzekerd geweest, nou rij je met een sloperd van koop naar huis, tik je een Tesla aan.... Ik heb er een stuk of 15 in de vezekering, als ik er weer een klaar heb en ga een testrondje rijden en raak daarbij een overstekende auto was ik op dat moment toevallig net op een motor die wèl verzekerd was, begrijp je? zoek iemend met een verzekerde scooter... Anders had je ook aal Tinus-Tesla kunnen vragen om coulant te zijn over de datum, sochends verzekeren en het ongeluk naar de volgende dag verplaatsen, kan hem veel rompslomp van verhalen op een onverzekerde voorkomrn... Maarja er zijn al teveel slapende honden wakker, helaas pindakaas.
BTW, Tesla maakt dat niet uit of ze er nieuwe deuren in zetten of dat ze gerepareerd worden, dat maakt de verzekering uit.

Als ik mijn verzekering bel om er weer een te verzekeren vragen ze of die vanaf de aanschafdatum af in de verzekering opgenomen moet worden, da's meestal wel de dag ervoor... ik heb 16 keer 75% no claim... ben dus wel een bekende bij Interpolis, ze kijken denk echt wel in je polis
Zo kan het ook inderdaad, zou een stuk beter zijn. Tenslotte wilde hij wel een verzekering erop.
 
Ok, nog even uitgezocht.

De WAM, Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen heeft hier in voorzien. De oorspronkelijke verzekering (die van de vorige eigenaar dus) blijft 16 dagen na het formeel beëindigen van de verzekering aansprakelijk voor schade toegebracht aan derden met dat motorrijtuig. Dit noemen ze "narisico". De "oude" maatschappij zal dus de schade aan de Tesla moeten vergoeden. Uiteraard zal deze het bedrag weer verhalen op de nieuwe eigenaar die de schade heeft veroorzaakt.
Vroeger was dat 30 dagen. Maar of het nou via de ene of de andere weg vergoed gaat worden, het gaat verhaald worden op de onverzekerde.
 
Goed idee! Jouw eigen veroorzaakte problemen bij je naasten leggen.
Lekker je naasten belasten met je eigen stommiteiten ipv zelf op de blaren zitten.
Mijn zoon is flink volwassen met een enorm verantwoorelijkheidsgevoe, ook niet te bang want op de motor wordt het weer een knul met een speelgoedje. Ik heb 'm gezegd dat hij never nooit niet om centen verlegen hoeft te zitten als er wat aan de hand is, wat het ook mag zijn
Kan iemand voor mij overigens een nieuwe BMW crowdfunden?
Nee, maar
Wie zegt dat TS een kale kip is? Op dit moment heb ik ook even de centjes niet liggen om even een andere motor te kopen als de mijne gestolen wordt, maar dat wil niet zeggen dat er niets te halen valt.
jij hoeft me maar te bellen
 
Jawadde ... zoveel posts erbij ... als ik dat allemaal moet bijlezen ...

Een vraag (wellicht een domme vraag :+ ), heeft het zin dat ik alles bijlees? :+
 
Jawadde ... zoveel posts erbij ... als ik dat allemaal moet bijlezen ...

Een vraag (wellicht een domme vraag :+ ), heeft het zin dat ik alles bijlees? :+
Neuh, het is een beetje standaard MF. Een paar die meedenken en een enkeling die iets zinnigs zegt. De rest loopt om het hardst te roepen dat TS dom is, wat zeg ik, gelyncht zou moeten worden. Oh oh, wat zijn we zelf toch allemaal braaf hier. Zou ons nou nooit overkomen, zoiets. Kan alleen zo'n domme kaffer overkomen. Eigen schuld, dikke bult.

Zoiets dus. En dat negen pagina's lang.

Ik vind het wel een beetje een sneu forum, dit.
 
Neuh, het is een beetje standaard MF. Een paar die meedenken en een enkeling die iets zinnigs zegt. De rest loopt om het hardst te roepen dat TS dom is, wat zeg ik, gelyncht zou moeten worden. Oh oh, wat zijn we zelf toch allemaal braaf hier. Zou ons nou nooit overkomen, zoiets. Kan alleen zo'n domme kaffer overkomen. Eigen schuld, dikke bult.

Zoiets dus. En dat negen pagina's lang.

Ik vind het wel een beetje een sneu forum, dit.
Doei!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan