Terug schakelen

Danny R1

Die hard MF'er
19 apr 2006
482
36
Weert
Sinds kort heb ik af en toe als ik wil terug schakelen dat het pedaaltje onder de standaard blijft hangen waardoor die niet meer terug komt. Als ik meerdere versnellingen terug wil dan gebeurd het meestal. Iemand een idee hoe dit ineens kan.
 
Maar nog eens een nieuwe foto anders...

He lijkt idd krom op de foto. Echter is het niet de meest duidelijke foto.

Het kan idd ook het veertje zijn waar de rek uit is, of gewoon kapot.
Het kan ook zijn dat de busjes gecorrodeerd zijn en dat deze daardoor erg stroef draait (had ik zelf laatst met het pookje van mijn achterrem)

Maar vanaf de huidige foto is het niet te beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik er liniaal langs leg dan is die recht. B|

:? Als het oorspronkelijk een lichte kromming bevat dan heeft dit weinig zin lijkt me...





Ik denk als je hieraan gaat buigen dat dit niet ten goede komt van de sterkte van het materiaal.

Ik denk dat dat wel mee zal vallen, zoveel krachten komen er ook niet op te staan bij normaal gebruik en ik neem aan dat je dat pookje niet haaks om wilt zetten...


Maargoed, ik heb het ook gehad toen ik mn 6 kocht, schakelpookje was toen ook iets verbogen (wat ie bij jou op de foto ook LIJKT te zijn) :Y
Iets naar buiten gebogen en het probleem was opgelost!
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt alsof de foto niet precies loodrecht van boven is genomen.

Zo dan
full
 
je ziet dat de hoek tussen het geribbelde stuk waar je voet op komt, en de gladde steel niet precies 90 graden is. Volgens mij hoort het pookje vanuit het draaipunt zo schuin te staan (een paar graden naar buiten gebogen dus) dat het geribbelde stuk voor je voet precies haaks op de rijrichting staat.

in dit geval zou je het pookje een halve cm naar buiten moeten buigen om dit te bereiken. op de lengte van dit pookje mag dat geen probleem zijn voor het aluminium.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, zoveel krachten komen er ook niet op te staan bij normaal gebruik en ik neem aan dat je dat pookje niet haaks om wilt zetten...


Maargoed, ik heb het ook gehad toen ik mn 6 kocht, schakelpookje was toen ook iets verbogen (wat ie bij jou op de foto ook LIJKT te zijn) :Y
Iets naar buiten gebogen en het probleem was opgelost!

Ik weet bijna zeker dat het niet goed is om zo'n pedaaltje te buigen. Giet aluminium breekt nog al snel en er aan liggen te buigen wordt het zeker niet beter van. Maar ik ga eens naar een zaak in de buurt en kijk daar eens bij een andere R1
 
Als je hem niet durft te buigen dan koop je toch een nieuw pookje.

Maar als je toch een nieuwe gaat kopen dan kan je eerst wel even proberen om de oude te buigen, en als hij dan breekt dan heb je in iedergeval een nieuwe. En als hij niet breekt dan heb je een nieuwe over die je voor de helft van de prijs op marktplaats kan verkopen, en zo maak je iemand anders weer blij.


Ik sta versteld van m'n eigen logica :P :+

En anders geld mijn aanbod van een paar posts terug nog steeds O-)
 
Ik weet bijna zeker dat het niet goed is om zo'n pedaaltje te buigen. Giet aluminium breekt nog al snel en er aan liggen te buigen wordt het zeker niet beter van. Maar ik ga eens naar een zaak in de buurt en kijk daar eens bij een andere R1

En ik weet zeker dat het geen reet uitmaakt, een graad of 2 moet het makkelijk kunnen hebben over de lengte van het armpje...als je het haaks om zou zetten met een hele korte radius gaat het inderdaad scheuren.
Sterker nog, ik HEB m'n pedaaltje recht gebogen en daar is nog nooit wat mee gebeurd :N
Ik zou het pookje er allang naast hebben liggen en hebben gekeken of ik iets kon ontdekken, en als dat niet het geval was geweest had ik gewoon lekker mn pookje een klein beetje recht gebogen...
Maargoed je moet het helemaal zelf weten...

Ik zeg; luister vooral niet naar alle raad die gegeven word, zet 'm lekker bij de dealer en betaal een godsvermogen om de oorzaak te laten achterhalen en het probleem op te laten lossen (waarschijnlijk buigen ze je pedaaltje recht tegen 60euro per uur :X )
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan