Terug schakelen

Danny R1

Die hard MF'er
19 apr 2006
482
36
Weert
Sinds kort heb ik af en toe als ik wil terug schakelen dat het pedaaltje onder de standaard blijft hangen waardoor die niet meer terug komt. Als ik meerdere versnellingen terug wil dan gebeurd het meestal. Iemand een idee hoe dit ineens kan.
 
En ik weet zeker dat het geen reet uitmaakt, een graad of 2 moet het makkelijk kunnen hebben over de lengte van het armpje...als je het haaks om zou zetten met een hele korte radius gaat het inderdaad scheuren.
Sterker nog, ik HEB m'n pedaaltje recht gebogen en daar is nog nooit wat mee gebeurd :N
Ik zou het pookje er allang naast hebben liggen en hebben gekeken of ik iets kon ontdekken, en als dat niet het geval was geweest had ik gewoon lekker mn pookje een klein beetje recht gebogen...
Maargoed je moet het helemaal zelf weten...



Ik zeg; luister vooral niet naar alle raad die gegeven word, zet 'm lekker bij de dealer en betaal een godsvermogen om de oorzaak te laten achterhalen en het probleem op te laten lossen (waarschijnlijk buigen ze je pedaaltje recht tegen 60euro per uur :X )
:W

Ieder zijn vak. Ik weet heel zeker dat het slecht is voor de kwaliteit van het materiaal. Maar ik heb inmiddels al een nieuwe. :W
 
Ieder zijn vak. Ik weet heel zeker dat het slecht is voor de kwaliteit van het materiaal. Maar ik heb inmiddels al een nieuwe. :W

Je hebt helemaal gelijk hoor !!

Na t iets bijbuigen zal je er maar 3.284 x de levensduur van de rest van de motor ermee kunnen schakelen ipv 3.286 x


Jezus... wat een probleem heb je hier bij de vingers zeg. :}
Zelf ik zou motormonteur kunnen worden als iedereen zo een moeite had met zoiets :+
 
Je hebt helemaal gelijk hoor !!

Na t iets bijbuigen zal je er maar 3.284 x de levensduur van de rest van de motor ermee kunnen schakelen ipv 3.286 x


Jezus... wat een probleem heb je hier bij de vingers zeg. :}
Zelf ik zou motormonteur kunnen worden als iedereen zo een moeite had met zoiets :+

Ik heb nergens gezegd dat ik er moeite mee heb. Ik heb alleen geen zin dat ik straks ergens sta met afgebroken schakelpookje. Maar ik was even vergeten dat door de jaren heen motor forum is veranderd in afkraak/afzeik forum.
 
Ik heb nergens gezegd dat ik er moeite mee heb. Ik heb alleen geen zin dat ik straks ergens sta met afgebroken schakelpookje. Maar ik was even vergeten dat door de jaren heen motor forum is veranderd in afkraak/afzeik forum.

Je vraagt om advies. Meerdere mensen zeggen:"buig m een stukje bij"

T advies bevalt je schijnbaar niet, maar onderbouwen kun je het niet en doe je het niet :?

Als je nu zegt dat t pookje altijd op het zwakste punt, dus klein punt, zal buigen en niet over de hele lengte....maar dan nog, dat is over 'links-rechts' terwijl bij het schakelen de krachten over 'boven-beneden' komen.

Had je zelf kunnen bedenken, iedere boerelul had m gewoon even een stukje naar buiten getrokken. Heeft deze boerelul vaak zat gedaan. En meerdere boerelullen hier. Geen probleem.

Ik vind t bijna een beetje een probleem als "Als ik m'n ogen dicht doe zie ik niets meer"
Advies: Doe je ogen open.
Nee, dan is t te licht.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp er niets van? Je oude was toch kaarsrecht (aldus je eigen bevindingen) en je hebt nu een nieuwe, ook kaarsrechte? Dan is het toch nog niet opgelost?
 
Laatst bewerkt:
Je vraagt om advies. Meerdere mensen zeggen:"buig m een stukje bij"

T advies bevalt je schijnbaar niet, maar onderbouwen kun je het niet en doe je het niet :?

Als je nu zegt dat t pookje altijd op het zwakste punt, dus klein punt, zal buigen en niet over de hele lengte....maar dan nog, dat is over 'links-rechts' terwijl bij het schakelen de krachten over 'boven-beneden' komen.

Had je zelf kunnen bedenken, iedere boerelul had m gewoon even een stukje naar buiten getrokken. Heeft deze boerelul vaak zat gedaan. En meerdere boerelullen hier. Geen probleem.

Ik vind t bijna een beetje een probleem als "Als ik m'n ogen dicht doe zie ik niets meer"
Advies: Doe je ogen open.
Nee, dan is t te licht.

Advies ok. Maar zelf werk ik al 19 jaar in de metaal en heb ik genoeg zien breken. Ook als het maar een klein beetje is. Ik heb inmiddels een andere en deze staat iets uit de haak. En aangezien de mijne recht is heeft deze dus toch ergens een tikje gehad. Zeker mog nooit een paperclip gebogen. Deze buig je ook een paar keer voor die breekt. Laat staan giet aluminium. Maar buig jij maar lekker die van jou. Ik zal er niet wakker van liggen.
 
Advies ok. Maar zelf werk ik al 19 jaar in de metaal en heb ik genoeg zien breken. Ook als het maar een klein beetje is. Ik heb inmiddels een andere en deze staat iets uit de haak. En aangezien de mijne recht is heeft deze dus toch ergens een tikje gehad. Zeker mog nooit een paperclip gebogen. Deze buig je ook een paar keer voor die breekt. Laat staan giet aluminium. Maar buig jij maar lekker die van jou. Ik zal er niet wakker van liggen.

Tuurlijk wel eens een paperclip gebogen.

Ook wel eens tot hij brak. Moest ik toch best vaak voor buigen.

Overigens zou je je reply meer kracht bijzetten als je zou zeggen dat aluminium veel sneller breekt als t spul waar een paperclip van gemaakt is, na 19 jaar zul je dat tenslotte vast wel weten :)
 
Tuurlijk wel eens een paperclip gebogen.

Ook wel eens tot hij brak. Moest ik toch best vaak voor buigen.

Overigens zou je je reply meer kracht bijzetten als je zou zeggen dat aluminium veel sneller breekt als t spul waar een paperclip van gemaakt is, na 19 jaar zul je dat tenslotte vast wel weten :)

Een boerenlul zoals je jezelf noemt kan ook zijn boerenlullen verstand gebruiken en zelf ook kunnen snappen dat aluminium sneller breekt. Ik denk dat ik meer aluminium in mijn handen heb gehad dan jij ooit je boeren lulletje hebt vast gehouden voor naar de wc te gaan.
 
Een boerenlul zoals je jezelf noemt kan ook zijn boerenlullen verstand gebruiken en zelf ook kunnen snappen dat aluminium sneller breekt. Ik denk dat ik meer aluminium in mijn handen heb gehad dan jij ooit je boeren lulletje hebt vast gehouden voor naar de wc te gaan.
Maar ik was even vergeten dat door de jaren heen motor forum is veranderd in afkraak/afzeik forum.

Aub, een spiegel :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik effe al dat kaarsrechte gedoe doorbreken? :P

4f9e5b7712c35d7f01add0f35238a6cc
Zonder het type te kennen durf ik wel te beweren dat dat schakelpookje inderdaad verbogen is. Dat hoort nevernooitniet zo dicht bij de standaard te zitten. Het lijkt ook niet haaks op de rest te staan, en dat hoort wel degelijk. Hier heeft (ooit) iets zwaars bovenop gelegen!
full

Ik ken je type motor ook niet eerlijk gezegd, maar die inbus, die lijkt in een scharnierdeel te gaan, (van de achterbrug?), zo ja, dan staat je pookje verbogen, want een scharnierpunt als dat staat altijd haaks op de rijrichting van je motor, en je pookje wijkt duidelijk af, genoeg om je standaart te raken. Motor eens laten omvallen? Daar zijn die pookjes niet op berekend ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet nodig hoor. Als meneer de geweldenaar meanblueman in zijn eerste reactie al zo'n reactie geeft zegt al genoeg.
Ik heb ook over jou wel wat hoor, want zo'n leuke vent vind ik je niet.

Nogal eigenwijs en pedant kom je over.

Laat je ook zien in je reacties naar anderen toe. Haast minderwaardig.

Mensen / users als jij, zijn er mede debet aan dat het forum veranderd. En dat was nou precies jouw klacht. Vandaar dat ik het zo even subtiel wilde brengen :)


Desondanks ben ik blij voor je dat je probleem is opgelost, en dat je lekker kunt rijden. Zonder eigenlijk al te veel rare of dure dingen :Y
 
Ik kan het ff niet meer volgen. Het pookje was recht, en dat kwam tegen de standaard, en nu is er een nieuw pookje, en dat komt niet tegen de standaard? Was het oude pookje toch krom, of is het nieuwe pookje krom de andere kant op, of waarom werkt het nu wel?
 
Ik heb ook over jou wel wat hoor, want zo'n leuke vent vind ik je niet.

Nogal eigenwijs en pedant kom je over.

Laat je ook zien in je reacties naar anderen toe. Haast minderwaardig.

Mensen / users als jij, zijn er mede debet aan dat het forum veranderd. En dat was nou precies jouw klacht. Vandaar dat ik het zo even subtiel wilde brengen :)


Desondanks ben ik blij voor je dat je probleem is opgelost, en dat je lekker kunt rijden. Zonder eigenlijk al te veel rare of dure dingen :Y

Ik vraag om advies of een mogelijke oplossing. Er zijn er ook geweest die meedenken. Prachtig dat mensen dat doen. Maar er zijn er ook die al gelijk een zeikerig antwoord geven waar de meeste die hier op dit forum iets vragen niet op zitten te wachten. (Maar daar mag je dus blijkbaar geen kritiek op hebben omdat het zelf moderators zijn)
 
Ik kan het ff niet meer volgen. Het pookje was recht, en dat kwam tegen de standaard, en nu is er een nieuw pookje, en dat komt niet tegen de standaard? Was het oude pookje toch krom, of is het nieuwe pookje krom de andere kant op, of waarom werkt het nu wel?

Pookje was recht waardoor deze tegen de standaard aankwam. Na vergelijking bij een andere R1 was de conclusie dat die origineel iets naar buiten staan. Dus de mijne heeft toch ergens een tik gehad waardoor die net een paar graden naar binnen is geknikt en zo recht was. Maar inmiddels een andere opgezet en alles werkt weer zoals het hoort.
 
Ik vraag om advies of een mogelijke oplossing. Er zijn er ook geweest die meedenken. Prachtig dat mensen dat doen. Maar er zijn er ook die al gelijk een zeikerig antwoord geven waar de meeste die hier op dit forum iets vragen niet op zitten te wachten. (Maar daar mag je dus blijkbaar geen kritiek op hebben omdat het zelf moderators zijn)
Kijk is effe terug naar mijn post met de door u geplaatste foto bijgewerkt ...

... en beschouw dan de vele eerdere commentaren ...
sodeknetters schreef op 04 augustus 2014 @ 16:54:
je ziet dat de hoek tussen het geribbelde stuk waar je voet op komt, en de gladde steel niet precies 90 graden is. Volgens mij hoort het pookje vanuit het draaipunt zo schuin te staan (een paar graden naar buiten gebogen dus) dat het geribbelde stuk voor je voet precies haaks op de rijrichting staat.
WarrioR6 schreef op 04 augustus 2014 @ 15:35:
...
Maargoed, ik heb het ook gehad toen ik mn 6 kocht, schakelpookje was toen ook iets verbogen (wat ie bij jou op de foto ook LIJKT te zijn) :Y
Iets naar buiten gebogen en het probleem was opgelost!
Sleutel schreef op 03 augustus 2014 @ 10:30:
Als je de foto mag geloven, lijkt het alsof het pookje naar binnen is verbogen?

... en dan het volgende wat Xtine opmerkte!!!
Xtine schreef op 05 augustus 2014 @ 21:41:
Ik kan het ff niet meer volgen. Het pookje was recht, en dat kwam tegen de standaard, en nu is er een nieuw pookje, en dat komt niet tegen de standaard?


Was het oude pookje toch krom, of is het nieuwe pookje krom de andere kant op, of waarom werkt het nu wel?

Als één iemand je vertelde je pookje is krom, maar als de halve wereld het je verteld, en je bekijkt mijn foto, en Xtine's opmerking ... tja, kan het nog duidelijker zijn???
 
Leg nou nog eens fatsoenlijk uit waarom aluminium een kleine plastische verbuiging niet kan verdragen? Als offroader verbuig ik dat ding namelijk nogal eens (ook giet alu) en als ie de 33e keer kan breken vervang ik hem liever.

Hint: hij heeft de heenweg ook overleefd :P
 
Ik vraag om advies of een mogelijke oplossing. Er zijn er ook geweest die meedenken. Prachtig dat mensen dat doen. Maar er zijn er ook die al gelijk een zeikerig antwoord geven waar de meeste die hier op dit forum iets vragen niet op zitten te wachten. (Maar daar mag je dus blijkbaar geen kritiek op hebben omdat het zelf moderators zijn)
Oh, ik dacht toch dat ik één van de eerste was die je hielp, en je ook nog van de juiste diagnose had voorzien.

Maar goed, ik denk dat er verder op doorgaan niet tot verbetering gaat leiden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan