testslang voor op de uitlaat

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
2.215
439
omg. den bosch
zoals sommige hier wel weten ben ik bezig met een trike. nou wil ik die in de schuur testen, en zoek ik dus naar een slang die op de uitlaat kan zetten om de uitlaatgassen naar buiten te leiden. ik heb daar nu een lichtgrijze spiraalslang voor, maar die smelt bij de uitlaat naa een poosje.
is daar iets voor te koop, of hoe doen jullie dat ?
slang moet ong. 2-3 meter lang zijn. en in diam. 50 mm (2 inch).
 
Puntafzuiging voor laswerkzaamheden.
48F9EBDF-2BE7-4176-A90E-11874FCEF2AA.jpeg
 
staat boven op een lastafel, dus even naar buiten gaat dus niet.
maar wat stefan 666 zei zo'n aluminium "uitrekbuis" van de bouwmarkt zal wel werken denk ik, eens kijken in welke diameters je ze kan kopen.
de uitlaat "verlengt" met een stalen buis had ik al geprobeerd, maar de slang smelt alsnog.
een lasafzuiging gaat zeker wel werken, maar is natuurlijk veels te duur.
tnx.
 
zoals sommige hier wel weten ben ik bezig met een trike. nou wil ik die in de schuur testen, en zoek ik dus naar een slang die op de uitlaat kan zetten om de uitlaatgassen naar buiten te leiden. ik heb daar nu een lichtgrijze spiraalslang voor, maar die smelt bij de uitlaat naa een poosje.
is daar iets voor te koop, of hoe doen jullie dat ?
slang moet ong. 2-3 meter lang zijn. en in diam. 50 mm (2 inch).
Eerste stuk van metalen pijp?
 
Even kapen trouwens, hoeveel m3 afzuiging heb je nodig als je besluit zelf wat in elkaar te zetten?

Ik vind een site die een motor met 2000m3 afzuiging verkoopt als geschikte motor voor een testbank en nu sta ik natuurlijk niet tot in de 6e versnelling vol aan het gas te hangen.
1000m3 moet je dan toch genoeg hebben voor stationair en paar stootjes gasgeven?

Vond wel dit tabel:
BEDA4922-501F-4C99-99CB-EE05BED393E7.jpeg
 
ik ga niet veel testen met die slang, gewoon beetje proefdraaien, ik denk dat die door mij bestelde slang wel voldoet.
en dat voor maar ong. 15 euro incl. verzendkosten (die waren maar 3 euro nog wat)
 
een 1000cc zuigt stationnair zijn cylinders uiteraard niet vol. verre van zelfs, héél ver van ...
Interessant!
Ik weet wel dat de vullingsgraad pas optimaal is bij het toerental waarbij de drukpulsen in de aanzuig elkaar versterken.
Maar dat het stationair belabberd is wist ik niet!
Over hoeveel procent hebben we het dan gemiddeld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan