Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@Richardus: aanpassing qua mods (beste copy - paste denk ik);
Fireblade voorvork, wiel en schijven, voorspatbord en spiegels CB1000R, LSL kroonplaat en stuur, koplamp CB750 (1980), Puig koplampruitje, rempotje VFR750, onderkuipje, zelf aangepast/ingekort kontdeel, (carbon)hugger, ingekorte BSA 'Beowulf' uitlaten, stalen koppelings- en remleidingen voor/achter, valblokken, spanningsregelaar met koelribben, handmatige NAKS
Goed bezig mannen! Heb je nou bij allebei je VTRen de hand naks erin?
Is aangepast!
Wel leuke foto's zoals anderen zeiden, moet binnenkort de tijdbommetjes ook maar eens afschroeven
Heb afgelopen weekend bij de fysio eindelijk groen licht gekregen om weer op twee wielen te knallen, maar ben er bij het ophalen uit de stalling achter gekomen dat de knie toch nog niet 100% is. Rustig aan opbouwen maar weer...
Aan de positieve kant wordt komende week de versleten Contimotion aan de achterkant vervangen door echt rubber: verse Michelin PR4, zelfde als voor
@revelation en leeke,
Als we een x klepspeling willen meten en aanpassen is het wel practisch dat we de beschikking hebben over een mooie voorraad verschillende diktes shims.
De zekerheid dat een motorzaak de gewenste op voorraad heeft is altijd erg kansloos klein.
Met 3 vtr's(2 van leeke en 1 van revelation) kunnen we overigens genoeg de juiste combinaties maken.
Maar om nu 3 vtr's open hebben te liggen met in totaal 12 losliggende nokkenassen en dus 24 shims die we onderling kunnen wisselen word het flink puzzelen .
Ikzelf werk het liefst fiets voor fiets af.
En ja, ik wil graag helpen want het is een leuke klus. 2 fietsen op 1 dag is wel haalbaar mits shims op voorraad.
Er vanuitgaand dat alle nokkenassen eruit moeten, en de carbs ook nog ff synchroniseren uiteraard.
Edit,
Pasringen (Shims) ProX - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.nl
Ik weet niet meer zeker of 7.48 was (diameter shim) maar bij 24mx heb je voor weinig geld een doos met de meest voorkomende maten 3x van ieder.
En... Mocht je ze los willen kopen bij 24mx dan kosten de shims €2.90 de stuk. Ze hebben ook tussenmaten van bijv 2.225 ipv 2.20 of 2.25.
Maar ja, tis maar net hoe nauwkeurig je wilt werken...
Bij een motorzaak kijken ze een stuk minder nauwkeurig volgens mij.
@richardus,
Zijn volgens mij echt goede banden die pr4.
Mocht ik meer regen rijden/woonwerk dan had ik deze ook genomen. Goed slijtvaste betrouwbare band.
Fijn dat je weer kunt gaan rijden
@sayed,
Aansluiting motor Draadkleur DiGi
Min/massa Zwart
Geschakelde 12V + Rood
Toerenteller puls Geel
Snelheidsmeter puls Groen
Neutraal lampje Oranje
De witte draad blijft over, deze heb je nodig om de DiGi in te leren en moet vrij blijven!
Inleren
Filmpje over het inleren: http://video.motosport.co...l-digital-gear-indicator/
Voor het inleren moet de motor in elke versnelling toeren maken. Bij motoren met de snelheidsopnemer in het voorwiel, moet je de DiGi rijdend inleren. Het wordt aangeraden dit niet op de openbare weg te doen! Bij alle andere motoren (de meesten) kan het op de middenbok of op een paddockstand. Uiteraard kan dit gevaar opleveren, zorg dat de motorfiets goed vast staat!
Zet de motor op contact, in neutraal en de killswitch op “on”. Het display licht nu op. Hou nu de witte draad tegen de massa tot er een “P” knippert in het display. Dit kan tot 60 seconden duren. Eerst moet je nu de DiGi leren hoeveel versnellingen de motorfiets heeft. Tik de witte draad tegen massa, er verschijnt nu een “1”. Tik nogmaals de draad tegen massa, nu staat er een “2”. Herhaal dit tot je het juiste aantal versnellingen hebt bereikt. Hierna moet je de witte draad isoleren. Start nu de motor.
- schakel de 1e versnelling in ( er verschijnt nu ook een "1" in display) en laat de koppeling los
- hou het toerental op 2.000 toeren tot het display de volgende versnelling weergeeft (eerst gaat de weergegeven versnelling sneller knipperen, daarna geeft de display een "-" ten teken dat de versnellingspositie is ingeleerd, daarna komt de volgende versnelling in beeld)
- bij overgang van 1e naar 2 versnelling, ga je eerst naar vrij ("0" in beeld) en laat koppeling los.
- Ga naar aangegeven 2e versnelling
- laat de koppeling los
- hou toerental op 2.000 toeren tot het display de volgende versnelling weergeeft (eerst gaat de weergegeven versnelling sneller knipperen, daarna geeft de display een "-" ten teken dat de versnellingspositie is ingeleerd, daarna komt de volgende versnelling in beeld)
- ga naar volgende versnelling en herhaal de voorgaande stappen
- Bij de laatste versnelling het toerental op 2.000 houden tot de versnellingsweergave begint te "tollen", het inleren is nu voltooid.
@sayed,
Aansluiting motor Draadkleur DiGi
Min/massa Zwart
Geschakelde 12V + Rood
Toerenteller puls Geel
Snelheidsmeter puls Groen
Neutraal lampje Oranje
De witte draad blijft over, deze heb je nodig om de DiGi in te leren en moet vrij blijven!
Inleren
Filmpje over het inleren: http://video.motosport.co...l-digital-gear-indicator/
Voor het inleren moet de motor in elke versnelling toeren maken. Bij motoren met de snelheidsopnemer in het voorwiel, moet je de DiGi rijdend inleren. Het wordt aangeraden dit niet op de openbare weg te doen! Bij alle andere motoren (de meesten) kan het op de middenbok of op een paddockstand. Uiteraard kan dit gevaar opleveren, zorg dat de motorfiets goed vast staat!
Zet de motor op contact, in neutraal en de killswitch op “on”. Het display licht nu op. Hou nu de witte draad tegen de massa tot er een “P” knippert in het display. Dit kan tot 60 seconden duren. Eerst moet je nu de DiGi leren hoeveel versnellingen de motorfiets heeft. Tik de witte draad tegen massa, er verschijnt nu een “1”. Tik nogmaals de draad tegen massa, nu staat er een “2”. Herhaal dit tot je het juiste aantal versnellingen hebt bereikt. Hierna moet je de witte draad isoleren. Start nu de motor.
- schakel de 1e versnelling in ( er verschijnt nu ook een "1" in display) en laat de koppeling los
- hou het toerental op 2.000 toeren tot het display de volgende versnelling weergeeft (eerst gaat de weergegeven versnelling sneller knipperen, daarna geeft de display een "-" ten teken dat de versnellingspositie is ingeleerd, daarna komt de volgende versnelling in beeld)
- bij overgang van 1e naar 2 versnelling, ga je eerst naar vrij ("0" in beeld) en laat koppeling los.
- Ga naar aangegeven 2e versnelling
- laat de koppeling los
- hou toerental op 2.000 toeren tot het display de volgende versnelling weergeeft (eerst gaat de weergegeven versnelling sneller knipperen, daarna geeft de display een "-" ten teken dat de versnellingspositie is ingeleerd, daarna komt de volgende versnelling in beeld)
- ga naar volgende versnelling en herhaal de voorgaande stappen
- Bij de laatste versnelling het toerental op 2.000 houden tot de versnellingsweergave begint te "tollen", het inleren is nu voltooid.
@basman zit dat distributietandwiel in dezelfde ruimte als de koppeling of is dat afgescheiden?
2 weken geleden nieuwe set Michelin pp 2ct erop laten leggen, maar 150 km mee gereden nu maar vanmiddag ging ik wat platter en toen glibberde die nog ff, was goed op te vangen maar hoe lang blijft dat?? want heb ondertussen toch wel paar goeie rondjes gemaakt met warm weer en sinds gisteren steeds sportiever.