The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Leeke,

full
 
Yessssss... Me too Hanibal!

... onder het genot van het beste worstenbroodje van Brabant... ;)
 
Laatst bewerkt:
@Richardus: aanpassing qua mods (beste copy - paste denk ik);

Fireblade voorvork, wiel en schijven, voorspatbord en spiegels CB1000R, LSL kroonplaat en stuur, koplamp CB750 (1980), Puig koplampruitje, rempotje VFR750, onderkuipje, zelf aangepast/ingekort kontdeel, (carbon)hugger, ingekorte BSA 'Beowulf' uitlaten, stalen koppelings- en remleidingen voor/achter, valblokken, spanningsregelaar met koelribben, handmatige NAKS
 
Laatst bewerkt:
@Richardus: aanpassing qua mods (beste copy - paste denk ik);

Fireblade voorvork, wiel en schijven, voorspatbord en spiegels CB1000R, LSL kroonplaat en stuur, koplamp CB750 (1980), Puig koplampruitje, rempotje VFR750, onderkuipje, zelf aangepast/ingekort kontdeel, (carbon)hugger, ingekorte BSA 'Beowulf' uitlaten, stalen koppelings- en remleidingen voor/achter, valblokken, spanningsregelaar met koelribben, handmatige NAKS

Is aangepast!
Wel leuke foto's zoals anderen zeiden, moet binnenkort de tijdbommetjes ook maar eens afschroeven :P

Heb afgelopen weekend bij de fysio eindelijk groen licht gekregen om weer op twee wielen te knallen, maar ben er bij het ophalen uit de stalling achter gekomen dat de knie toch nog niet 100% is. Rustig aan opbouwen maar weer...
Aan de positieve kant wordt komende week de versleten Contimotion aan de achterkant vervangen door echt rubber: verse Michelin PR4, zelfde als voor :]
 
Laatst bewerkt:
@revelation en leeke,

Als we een x klepspeling willen meten en aanpassen is het wel practisch dat we de beschikking hebben over een mooie voorraad verschillende diktes shims.
De zekerheid dat een motorzaak de gewenste op voorraad heeft is altijd erg kansloos klein.
Met 3 vtr's(2 van leeke en 1 van revelation) kunnen we overigens genoeg de juiste combinaties maken.
Maar om nu 3 vtr's open hebben te liggen met in totaal 12 losliggende nokkenassen en dus 24 shims die we onderling kunnen wisselen word het flink puzzelen 🤔😁.
Ikzelf werk het liefst fiets voor fiets af.
En ja, ik wil graag helpen want het is een leuke klus. 2 fietsen op 1 dag is wel haalbaar mits shims op voorraad.
Er vanuitgaand dat alle nokkenassen eruit moeten, en de carbs ook nog ff synchroniseren uiteraard.

Edit,
Pasringen (Shims) ProX - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.nl
Ik weet niet meer zeker of 7.48 was (diameter shim) maar bij 24mx heb je voor weinig geld een doos met de meest voorkomende maten 3x van ieder.
En... Mocht je ze los willen kopen bij 24mx dan kosten de shims €2.90 de stuk. Ze hebben ook tussenmaten van bijv 2.225 ipv 2.20 of 2.25.
Maar ja, tis maar net hoe nauwkeurig je wilt werken...
Bij een motorzaak kijken ze een stuk minder nauwkeurig volgens mij.

@richardus,
Zijn volgens mij echt goede banden die pr4.
Mocht ik meer regen rijden/woonwerk dan had ik deze ook genomen. Goed slijtvaste betrouwbare band.
Fijn dat je weer kunt gaan rijden :t
 
Laatst bewerkt:
@Rev: Hoeveel km hebben jullie er eigenlijk op staan dat je kleppen wilt gaan checken? Een monteur vertelde me laatst dat de Storm het niet echt vaak nodig heeft. (Bij 56K op mijn storm was alles nog binnen spec, geen idee of dat voor iedereen zo is)

Ben een beetje aan het zoeken naar een goedkope motor voor erbij (CB, GN250 etc) om aan te leren sleutelen. Zie ze af en toe goedkoop (300 eu) voorbij komen 'met wat werk', liever dat ik de eerste fuckups maak op zo'n ding dan dat mijn Storm bij 180km/u ineens niet meer wil remmen :N

@Basman: Ben stiekum toch wel een mooiweerrijder hoor, maar de weinige keren dat ik in de regen zit is het wel mooi meegenomen. Slijtvastheid was voor mij het voornaamste, heb m'n huidige Contimotion in 7000km af gereden (Ik rijd echt niet als een hork, dus dit is wel heel snel...) Heb ook nog getwijfeld aan een PP, maar daar rijd ik nog niet sportief genoeg voor om alles er uit te halen :P
 
Is aangepast!
Wel leuke foto's zoals anderen zeiden, moet binnenkort de tijdbommetjes ook maar eens afschroeven :P

Heb afgelopen weekend bij de fysio eindelijk groen licht gekregen om weer op twee wielen te knallen, maar ben er bij het ophalen uit de stalling achter gekomen dat de knie toch nog niet 100% is. Rustig aan opbouwen maar weer...
Aan de positieve kant wordt komende week de versleten Contimotion aan de achterkant vervangen door echt rubber: verse Michelin PR4, zelfde als voor :]

Top!
Rustig aan, komt goed, veel oefenen!
 
@revelation en leeke,

Als we een x klepspeling willen meten en aanpassen is het wel practisch dat we de beschikking hebben over een mooie voorraad verschillende diktes shims.
De zekerheid dat een motorzaak de gewenste op voorraad heeft is altijd erg kansloos klein.
Met 3 vtr's(2 van leeke en 1 van revelation) kunnen we overigens genoeg de juiste combinaties maken.
Maar om nu 3 vtr's open hebben te liggen met in totaal 12 losliggende nokkenassen en dus 24 shims die we onderling kunnen wisselen word het flink puzzelen 🤔😁.
Ikzelf werk het liefst fiets voor fiets af.
En ja, ik wil graag helpen want het is een leuke klus. 2 fietsen op 1 dag is wel haalbaar mits shims op voorraad.
Er vanuitgaand dat alle nokkenassen eruit moeten, en de carbs ook nog ff synchroniseren uiteraard.

Edit,
Pasringen (Shims) ProX - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.nl
Ik weet niet meer zeker of 7.48 was (diameter shim) maar bij 24mx heb je voor weinig geld een doos met de meest voorkomende maten 3x van ieder.
En... Mocht je ze los willen kopen bij 24mx dan kosten de shims €2.90 de stuk. Ze hebben ook tussenmaten van bijv 2.225 ipv 2.20 of 2.25.
Maar ja, tis maar net hoe nauwkeurig je wilt werken...
Bij een motorzaak kijken ze een stuk minder nauwkeurig volgens mij.

@richardus,
Zijn volgens mij echt goede banden die pr4.
Mocht ik meer regen rijden/woonwerk dan had ik deze ook genomen. Goed slijtvaste betrouwbare band.
Fijn dat je weer kunt gaan rijden :t

Top, ik heb wel ruimte om er 3 tegelijk te doen, als ik een paar brommers buiten zet. Maar als Rev het ziet zitten om hierheen te komen komend najaar/winter, kunnen we die van hem en 1 van mij doen?

Mijne hebben beiden bijna 60K op de teller en klepspeling is bij mijn originele nooit gecontroleerd. Van de naked weet ik het niet, mogelijk wel want de deksels bleken er al eerder een keer af te zijn geweest (en teruggeplaatst met vloeibare pakking extra).
 
@basman, tof aangeboden van je maar zelfs daar heb ik geen tijd voor hoe dom het ook klinkt, zit gewoon 7 dagen per week vol, of werk of gezin of mijn vrouw is werken, en bij dat soort reparaties kun je maar beter geen 2 jarig meisje hebben die alles interessant vind haha. kheb em al weggebracht( opgehaald bij mij thuis) . en er zit nu een setje APE naksen in. gelijk timing laten checken en klepspeling laten checken. achterste naks was de veer van gebroken en van de kunstof kop een hapje eruit (1 cm ) en die heeft ie niet gevonden dus dat is het blok ingegaan, dus daar ging 60 euro aan castrol olie (50km oud) en filter .

kan er echt niet bij dat een fabrikant zulke rommel gebruikt voor zo'n belangerijke functie...

hij loopt weer als de brandweer, en van dat stukje kunstof, is denk ik iets om weinig zorgen over te maken, tis best zacht spul voelde ik dat word wel vergruist, nu iets cheapere olie erin en nieuw filter.en ff paar rondjes
touren en dan weer putoline of castrol erin. al heb ik het vermoeden dat het kunstof stukje niet kan komen waar de olie komt, kan iemand dat bevestigen??

foto NAKS

 
Hallo allemaal. Ik kom me hier ook is voorstellen, want gisteren heb ik ook zo'n mooie Firestorm gekocht *D

Mijn naam is Martijn, 26 jaar jong en kom uit Sliedrecht. Zoals je in mijn ondertitel kunt zien heb ik (hiervoor) een paar Kawasaki's (gehad). De ZX10R heb ik nog steeds maar dit is sinds een jaar of 2 een circuitfiets geworden. Helaas heb ik daar op de eerste circuitdag van dit jaar een klappertje mee gemaakt en heeft die aardig wat schade. Aangezien het repareren teveel tijd en geld gaat kosten om daar deze zomer nog wat aan te hebben ben ik eerst op zoek gegaan naar een leuke motor voor op straat.

De Honda Firestorm's heb ik altijd al erg mooi gevonden dus ben ik op zoek gegaan of ik daar een mooie van kon vinden binnen budged en dat is dus gelukt.
Ben benieuwd hoe zo'n dikke twin gaat bevallen, het proefritje was in ieder geval alvast veel belovend :) .

Dit is hem dan:
360.jpg

Hoop hem volgende week op te kunnen halen :) .
 
Welkom tino,
Tis ff wennen zo n V2, eenmaal gewend en aangepast maak je het een zx10 op bochtige wegen erg lastig. Vooral het uitaccelereren gaat op een vtr erg rap, en dan loop je uit 🤘.

@mike,
Mooi dat het allemaal achter de rug is.
Weet je hoeveel shims gewisseld/aangepast zijn en bij welke kmstand is dit gedaan?

Dopje/deel van de naks kan je misschien eruit halen via de koppelingkant. Deksel eraf en olie&kvs eruit. Dan zuigen met een stofzuiger oid. Hiervoor wel een overlooppotje maken (anders olie in de stofzuiger) en met een slangetje door het carter fietsen.
Wie weet vind je het afgebroken stuk.

En ja, kind/onregelmatig werkende vrouw/je eigen hobby's en werk is erg lastig plannen.
En als je als gezin vrij bent....ga je niet zomaar de gehele dag in de schuur zitten sleutelen. Want dat word de vrouw boos.
Ach...zie het maar zo, over 18 jaar zijn ze de deur uit en dan kan je beginnen met leven :')
 
Laatst bewerkt:
@sayed,

Aansluiting motor Draadkleur DiGi
Min/massa Zwart
Geschakelde 12V + Rood
Toerenteller puls Geel
Snelheidsmeter puls Groen
Neutraal lampje Oranje
De witte draad blijft over, deze heb je nodig om de DiGi in te leren en moet vrij blijven!
Inleren
Filmpje over het inleren: http://video.motosport.co...l-digital-gear-indicator/
Voor het inleren moet de motor in elke versnelling toeren maken. Bij motoren met de snelheidsopnemer in het voorwiel, moet je de DiGi rijdend inleren. Het wordt aangeraden dit niet op de openbare weg te doen! Bij alle andere motoren (de meesten) kan het op de middenbok of op een paddockstand. Uiteraard kan dit gevaar opleveren, zorg dat de motorfiets goed vast staat!
Zet de motor op contact, in neutraal en de killswitch op “on”. Het display licht nu op. Hou nu de witte draad tegen de massa tot er een “P” knippert in het display. Dit kan tot 60 seconden duren. Eerst moet je nu de DiGi leren hoeveel versnellingen de motorfiets heeft. Tik de witte draad tegen massa, er verschijnt nu een “1”. Tik nogmaals de draad tegen massa, nu staat er een “2”. Herhaal dit tot je het juiste aantal versnellingen hebt bereikt. Hierna moet je de witte draad isoleren. Start nu de motor.
- schakel de 1e versnelling in ( er verschijnt nu ook een "1" in display) en laat de koppeling los
- hou het toerental op 2.000 toeren tot het display de volgende versnelling weergeeft (eerst gaat de weergegeven versnelling sneller knipperen, daarna geeft de display een "-" ten teken dat de versnellingspositie is ingeleerd, daarna komt de volgende versnelling in beeld)
- bij overgang van 1e naar 2 versnelling, ga je eerst naar vrij ("0" in beeld) en laat koppeling los.
- Ga naar aangegeven 2e versnelling
- laat de koppeling los
- hou toerental op 2.000 toeren tot het display de volgende versnelling weergeeft (eerst gaat de weergegeven versnelling sneller knipperen, daarna geeft de display een "-" ten teken dat de versnellingspositie is ingeleerd, daarna komt de volgende versnelling in beeld)
- ga naar volgende versnelling en herhaal de voorgaande stappen
- Bij de laatste versnelling het toerental op 2.000 houden tot de versnellingsweergave begint te "tollen", het inleren is nu voltooid.

Vandaag op een lange weg zonder
@sayed,

Aansluiting motor Draadkleur DiGi
Min/massa Zwart
Geschakelde 12V + Rood
Toerenteller puls Geel
Snelheidsmeter puls Groen
Neutraal lampje Oranje
De witte draad blijft over, deze heb je nodig om de DiGi in te leren en moet vrij blijven!
Inleren
Filmpje over het inleren: http://video.motosport.co...l-digital-gear-indicator/
Voor het inleren moet de motor in elke versnelling toeren maken. Bij motoren met de snelheidsopnemer in het voorwiel, moet je de DiGi rijdend inleren. Het wordt aangeraden dit niet op de openbare weg te doen! Bij alle andere motoren (de meesten) kan het op de middenbok of op een paddockstand. Uiteraard kan dit gevaar opleveren, zorg dat de motorfiets goed vast staat!
Zet de motor op contact, in neutraal en de killswitch op “on”. Het display licht nu op. Hou nu de witte draad tegen de massa tot er een “P” knippert in het display. Dit kan tot 60 seconden duren. Eerst moet je nu de DiGi leren hoeveel versnellingen de motorfiets heeft. Tik de witte draad tegen massa, er verschijnt nu een “1”. Tik nogmaals de draad tegen massa, nu staat er een “2”. Herhaal dit tot je het juiste aantal versnellingen hebt bereikt. Hierna moet je de witte draad isoleren. Start nu de motor.
- schakel de 1e versnelling in ( er verschijnt nu ook een "1" in display) en laat de koppeling los
- hou het toerental op 2.000 toeren tot het display de volgende versnelling weergeeft (eerst gaat de weergegeven versnelling sneller knipperen, daarna geeft de display een "-" ten teken dat de versnellingspositie is ingeleerd, daarna komt de volgende versnelling in beeld)
- bij overgang van 1e naar 2 versnelling, ga je eerst naar vrij ("0" in beeld) en laat koppeling los.
- Ga naar aangegeven 2e versnelling
- laat de koppeling los
- hou toerental op 2.000 toeren tot het display de volgende versnelling weergeeft (eerst gaat de weergegeven versnelling sneller knipperen, daarna geeft de display een "-" ten teken dat de versnellingspositie is ingeleerd, daarna komt de volgende versnelling in beeld)
- ga naar volgende versnelling en herhaal de voorgaande stappen
- Bij de laatste versnelling het toerental op 2.000 houden tot de versnellingsweergave begint te "tollen", het inleren is nu voltooid.

Vandaag een poging gedaan op een lange weg zonder verkeer, maar niet gelukt. Ik krijg de P te zien en 6 keer getikt dat lukt. Vervolgens krijg ik een knipperende 1 te zien. Motor gestart en van neutraal in de eerste versnelling gezet, naar 2000 toeren (ook 2500 getest), maar zonder resultaat. 1 blijft knipperen.

Doe ik iets fout of lukt het rijdend gewoon niet? De vorige keer op de bok ging prima namelijk?😑
 
@basman zit dat distributietandwiel in dezelfde ruimte als de koppeling of is dat afgescheiden?

als het gewoon bij mekaar zit dan slingert het ergens bij mn koppeling,kheb de ouwe spanner gezien er was een kleine hap uit de dop , dus geen hele dop gelukkig.
hij heeft niks hoeven wisselen, en dat is ook aannemelijk omdat de kleppen nog geen 10.000 km geleden zijn gesteld, dit is bevestigd door motoport rockanje waar deze motor hiervoor altijd in onderhoud is geweest, toen zijn ook de NAKS vervangen voor het nieuwe type. dus nog geen 10.000km met de NAKS gedaan :-( maar 350 euro betaald incl de handmatige Ape NAKS.dus over de rekening niks te klagen

keer dat deksel eraf trekken dan, daarvoor hoeft de halve Storm niet uit mekaar. voor nu heb ik niks geks gehoord, daarstraks nog effe geluisterd.

ja over dat tijd tekort, het is ooit wel frustrerend omdat ik het opzich wel zelf zou kunnen als ik maar tijd heb,maar heb em bijna elke dag echt nodig voor werk of afspraken, krijg er wel een hoop voor terug want zo een kleintje kan je dag echt maken ,
zou et niet willen missen dus voor nu vrede ermee , rijden doe ik zat dus daar niks tekort aan, trouwens 2 weken geleden nieuwe set Michelin pp 2ct erop laten leggen, maar 150 km mee gereden nu maar vanmiddag ging ik wat platter en toen glibberde die nog ff, was goed op te vangen maar hoe lang blijft dat?? want heb ondertussen toch wel paar goeie rondjes gemaakt met warm weer en sinds gisteren steeds sportiever.
 
Laatst bewerkt:
Mike

Circel is volgens mij de ketting vd oliepomp, en pijl is een open ruimte waar je in het carter kan komen/kijken.


Aan de rechterkant zie je ook een kettingwiel,maar dat is oa van de waterpomp. Deze is dus niet van de voorste cilinder. Is ook logisch want de ketting vd voorste cilinder zit aan de andere kant vh blok.
Zie positie voorste spanner.

Denk dat je de distributie van de achterste niet 123 kunt zien

edit,
For Honda Super Hawk VTR1000F 1997-2005 98 99 00 01 02 03 04 Aluminum Radiator | eBay
Altijd makkelijk om zo te kunnen kijken.

Edit, (ja ik blijf bezig)

Hierboven zie je de ketting (achterste op de foto) van de achterste cilinder.
Dus rechtsboven de koppelingskorf is dat.
 
Laatst bewerkt:
@basman zit dat distributietandwiel in dezelfde ruimte als de koppeling of is dat afgescheiden?

2 weken geleden nieuwe set Michelin pp 2ct erop laten leggen, maar 150 km mee gereden nu maar vanmiddag ging ik wat platter en toen glibberde die nog ff, was goed op te vangen maar hoe lang blijft dat?? want heb ondertussen toch wel paar goeie rondjes gemaakt met warm weer en sinds gisteren steeds sportiever.

Sorry voor het inbreken in dit topic, mannen.

Voorzichtig steeds iets verder gaan Mike met schuinleggen, niet in 1 keer of zelfs 10 keer. Heb zelf nu ook nieuwe banden (Pirelli's DR3) en ook al een paar keer weggegleden door te gauw te schuin willen.

Maar zelfs na een paar 100km alleen rechtuit kan je al behoorlijk plat, jij zit nu waarschijnlijk bijna op die grens, maar nog even aan de verkeerde kant. De band wordt als het ware gezandstraald door het wegvuil, maar dat duurt even.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
 
Vraag je ook af of je banden wel op temperatuur waren/er geen vuil op de weg lag of iets dergelijks. Bij mijn huidige banden heb ik (op een voorzichtige manier) na 75 km hem naar de randen toe gereden. Dit ging zonder morren en geen enkele keer weggegleden. Denk dat de manier waarop je hem schuin legt (vloeiend of hem juist bochten in gooit) meer kan bepalen dan de schuinte. Scheelt misschien per band (en rijder) of weetikt, maar just my 2 cents. :)

Bij mij liggen er Dunlop Roadsmarts2 onder trouwens.
 
hey Ogri! alles goed?

nee ik duw em langzaam de bocht in. steeds wat schuiner en steeds wat meer op het gas( vloeiend) beetje achterop zitten voor druk op het achterwiel. het was 30 graden en had al een uurtje gereden en daarna gevoeld temperatuur was best! @ floris, mss wat te maken met de wat puntige band, dat ie sneller schuin valt, moet daar nog wel ff aan wennen. de pr2 stuurde wat neutraler.

nog paar kilometers geduld dan, liggen voor en achter nieuwe bandjes dus doe erg kalm nu. voor nog geen krimp gegeven, achter paar kleine uitstapjes maar zoals gezegd, tis goed op te vangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan