thunderace gepraat

Goed artikel in de Moto73. Komt er toch goed uit de Ace met 54.200 km op de teller!!

Er stonden ook nog een aantal punten in die ik zelf ook niet wist.

-Wordt aangeraden de orig. remblokken te gebruiken, om kromtrekken van de schijven te voorkomen.

- Framenummers vanaf 016420 (laat 98) zijn tijdens de produktie al voorzien van aangepaste zuigerveren met hogere veerdruk. Hierdoor is het olieverbruik sterk verbetert. Voor de eerdere modellen kost het 800 a 900 euro om deze te laten monteren.

- Allereerste Aces hadden probleem met overslaan van de ontsteking in de regen. (vanaf frameno 006746 is dit in de fabriek al verholpen)

Mijn Ace is uit 96 en heeft frameno 001955, dus helaas zijn bovengenoemde punten ook op mijn Ace van toepassing. Maar goed het blijft liefde op het eerste gezicht!

Stefan
 
Foto gemaakt tussen bunschoten en nijkerk. Wijzigingen momenteel monoseat en pirelli diablo's gemonteerd.

full
 
Hallo Acerijders,

Om gelijk maar even te reageren op ptc-ace, is er daadwerkelijk een Thunderace met een stuurdemper, namelijk de mijne.
Ik zal een piccie meesturen, misschien heb je er wat aan.
Ik heb vorig jaar een demper gemonteerd omdat ik lachgas had gebouwd op mijn Ace.
Het was best wel lachen met dik 200pk, maar de keren dat het fout ging was eigelijk meer huilen!!!!
Ik heb in totaal mijn moterblok 6x moeten slopen door grote motorschades.
Na de 6e keer kwam ik toch wel tot de ontdekking dat lachgas en een Ace niet samengaan!
Een aantal weken geleden heb ik een motorblok gekocht van een 2000 Ace met een defecte versnellingsbak.
Ik heb het blok uit elkaar gehaald en mijn oude bak erin gezet.
Verder heb ik mijn oude 1040cc bigborekit terug gebouwd.
Wat een leuke bijkomstigheid is, is dat ik fabrieksnokkenassen (a-kit) van collin edwards heb weten te bemachtigen.
Samen met de A-kit uitlaatsysteem en een aangepaste luchtfilterhuis (ram-air) hoop ik rond de 180pk te komen.
Ik hoop over een klein maandje klaar te zijn, en zal jullie de testbankgegevens tegen die tijd hier doorsturen.

Over banden gesproken, ik rijd zelf met pirrelli corsa's en deze bevallen mij zeer goed!!! ook onder zeer warme omstandigheden op het circuit.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten, Frans

Bijlage: stuurdemper.JPG
 
Jezus Christus !!!

man, jij hebt ff te vaak The Fast and The Furious gezien })

Wel erg gaaf hoor, wat zal dat ding gegaan zijn zeg, hahaha. Is dat nou nog een beetje onder controle te houden, of hang je dan gewoon maar aan je armen en hoop je dat het goed gaat *D

die race foto is wel ok, lijkt wel een beetje op ghost rider die ik laatst op dvd heb gekregen van een maat (die gasten doen helemaal gestuurd op een gsxr 1000 en een hayabusa van 500 pk !) Hayabusa is ook zo lekker mee gespeeld met turbo's e.d.

groet ptc-ace
 
Het was te doen met het lachgas, alleen op hoge snelheid dan wel!!
Ik sleutel veel bij Jan Smit Pouwerparts, en daar maken ze die bewuste turbosystemen op Hayabusa's en GSX-1100R.
Als ik meer euri's had gehad, zatik nu niet te typen, maar te sleutelen aan mijn busa-turbo }) .
Dromen en sparen, wie weet over een paar jaar.

Groetjes Frans
 
Middag...onee,avond.
is dat ook te doen op een Catje?Lijkt mij wel wat.
Alhoewel....ik heb nu ook weer geen zin om 6 blokken te moeten gaan zoeken.

Blijven mooie fietsen,die ace's.
Mijn kleurstelling,dan toch die zwart/zilvere.
Vind het persoonlijk alleen jammer van die 5 versnellingen.Maar,das gevoel.

S.N.
 
Middag...onee,avond.
is dat ook te doen op een Catje?Lijkt mij wel wat.
Alhoewel....ik heb nu ook weer geen zin om 6 blokken te moeten gaan zoeken.

Blijven mooie fietsen,die ace's.
Mijn kleurstelling,dan toch die zwart/zilvere.
Vind het persoonlijk alleen jammer van die 5 versnellingen.Maar,das gevoel.

S.N.

Leer eerst maar eens rijden! ;) :+

Ik heb al eens eerder met Frans hierover gesproken en toen vertelde hij mij dat je de lachgas alleen kunt gebruiken als je volgas rijdt en minimaal 10sec overzichtelijke weg voor je hebt (als ik het me goed herinner). En natuurlijk veel centjes hebt. :P

Ik persoonlijk zou niet weten waarom het niet op een cat zou kunnen, maar ik heb dan ook 0,0 ervaring hiermee...

het wachten is op de expert ;)

greetz
 
Hahahaha, ben ik nu de expert???? *D

Op zich kan alles waar een motor in zit, viertakt of tweetakt voorzien worden van Lachgas.
Je hebt gelijk dat je het alleen bij volgasstand kan gebruiken en niet langer dan een seconde of 10.
De oude Suzuki's kunnen hier best goed tegen, maar zoals ik ondervonden hebt, gaat het snel stuk.
Tijdens het gebruik van lachgas en extra benzine wordt de verbranding zo heet dat er maar weinig moterblokken echt goed tegenkunnen.
Dit heeft ook te maken met de hoeveelheid lachgas wat je inspuit, hoe meer hoe meer vermogen!!
Ik had eerst een extra shot van 30 pk (162 pk op het achterwiel), maar dat gaf voor mij niet het gevoel wat ik ervan verwachte.
Na een andere setting van 70 pk ( dik 200pk op het achterwiel) was die kick er wel, maar het plezier was van korte duur, waarschijnlijk was het iets te veel.
Ik zeg niet dat lachgas altijd fout gaat, maar je moet er wel rekening mee houden dat lachgas wel bepaalde risico's met zich meebrengt.
Ik krijg het idee dat jullie denken dat ik genoeg geld heb om dit allemaal te doen, maar een compleet lachgassetje kost ongeveer 1000 euro, daar koop je nieteens een kompleet uitlaatsysteem voor!!!!

Ik heb gesproken!!! Hahahahahaha


Groetjes, frans
 
Doet me aan Harry Jekkers denken,

"sávonds teveel gezopen, stiftje bij de hand, en ipv de monsigneur Dekkers laan, loop ik nu door de monsigneur Jekkers laan, hoef er niet eens dood voor te zijn" :)

ok, das voor de cabaret liefhebbers, de rest denkt wat zit die vent te wauwelen :+

en ja, dat komt ook gewoon voor :p

groet ptc-ace
 
Doet me aan Harry Jekkers denken,

"sávonds teveel gezopen, stiftje bij de hand, en ipv de monsigneur Dekkers laan, loop ik nu door de monsigneur Jekkers laan, hoef er niet eens dood voor te zijn" :)

ok, das voor de cabaret liefhebbers, de rest denkt wat zit die vent te wauwelen :+

en ja, dat komt ook gewoon voor :p

groet ptc-ace

Da's idd best wel lang geleden....
Harry Jekkers....de enige cabaretier die uberhaupt muzikaal was.../is...?

Doet ie het nog steeds eigenlijk?

(lekker offtopic...magoed...)
 
Maar nu we toch even op een andere tour gaan, ik heb begrepen dat er een acerijder uit Leiden komt??????
Laat ik er nu ook wonen.
Misschien wel leuk om als het weer iets mooier is, en vooral als mijn ace klaar is, dat we een keer met een blik acerijders afspreken om lekker te rijden, te lullen enz.

Ik hoor het wel.

Groeten Frans
 
Donderaas woont in Leiden als ik me niet vergis.

En ik heb er meerdere gezien daaro, iig een stuk of 3.

Zwart-zilver, Rood-wit, Zwart-antraciet

succes met zoeken!

grtz
 
Goed artikel in de Moto73. Komt er toch goed uit de Ace met 54.200 km op de teller!!


- Framenummers vanaf 016420 (laat 98) zijn tijdens de produktie al voorzien van aangepaste zuigerveren met hogere veerdruk. Hierdoor is het olieverbruik sterk verbetert. Voor de eerdere modellen kost het 800 a 900 euro om deze te laten monteren.
Dit moet ik maar eens gaan doen denk ik. Mijn Ace loopt een op 750 nu. Verder echt de perfecte motor. Supersnel groot en altijd door iedereen onderschat. })

Ik rij op Maxxis banden. Voorheen altijd op BT010 gereden. Dat waren echt perfecte banden. Maar de Maxxis doen het ook heel goed. Alleen nu bij lage temperaturen en nattigheid heb je wel minder grip. Maar als ik eerlijk ben vind ik dit eigenlijk best leuk! })

Verder ben ik niet zon club mens, maar als er eens een keer iest leuks te doen is hier kom ik wel aanwaaien.
 
Dit moet ik maar eens gaan doen denk ik. Mijn Ace loopt een op 750 nu. Verder echt de perfecte motor. Supersnel groot en altijd door iedereen onderschat. })

Ik rij op Maxxis banden. Voorheen altijd op BT010 gereden. Dat waren echt perfecte banden. Maar de Maxxis doen het ook heel goed. Alleen nu bij lage temperaturen en nattigheid heb je wel minder grip. Maar als ik eerlijk ben vind ik dit eigenlijk best leuk! })

Verder ben ik niet zon club mens, maar als er eens een keer iest leuks te doen is hier kom ik wel aanwaaien.

Nou moet ik binnenkort ook weer nieuw rubber...
Ik heb nog nooit van Maxxis gehoord... Ligt vast aan mij hoor. Ben beetje een motobeet ;)
Heb nu Michelin Pilot Road eronder liggen. Lekker slijtvast en genoeg glijpartijen en dus samengeknepen billen en dus zweetpartijen. Misschien eens na je Maxxis proberen ;)

Ik krijg zo'n gevoel dat men in combi met de Ace het meest te spreken is over de Bridgestones...klopt dat? Heeft iemand ervaring met Pirelli's onder zn Ace?

greetz,

Cyc
 
Maar nu we toch even op een andere tour gaan, ik heb begrepen dat er een acerijder uit Leiden komt??????
Laat ik er nu ook wonen.
Misschien wel leuk om als het weer iets mooier is, en vooral als mijn ace klaar is, dat we een keer met een blik acerijders afspreken om lekker te rijden, te lullen enz.

Ik hoor het wel.

Groeten Frans
[me]Donderaas woont idd in leiden
[/me]

Bij beter weer lijkt het me een goed plan. Geef maar een gil als je ace klaar is.
Ik spot idd af en toe acers hier in leiden. maar geen idee of het ook mf-ers zijn. merken we vanzelf wel denk ik.


ik moet binnen kort ook opzoek naar nieuw rubber denk ik. Heb er nu metzeler mez2 eronder zitten. bij nat en koud laten ze het een beetje afweten en dan ga ik niet eens echt plat door bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan