tijdelijke benzine toevoer maken

Roccade

MF'er
18 nov 2015
233
8
Harderwijk
Iemand ervaring met tijdelijke benzine toevoer maken zoals een kleine fles oid?

Ben bezig met projectmotor en wil hem gaan starten zonder dat de tank in de weg zit.
Nu wil ik de tank nog niet gaan gebruiken, dus ook niet door hem op de werkbank te leggen en dan een lange slang.
Ik overweg een PET fles oid maar weet niet goed hoe ik de aansluiting voor de slang LEKVRIJ kan maken...
 
Gaatje in de dop, hol draadeind erin met een moer en fiberring aan de buitenkant, moer alleen aan de binnenkant, en dan de slang (of kraan) daarop..
Appeltje-eitje
 
Op een fles lampenolie of wasbenzine zit een tuutje waar je een benzineslang op kan drukken.
Om te starten en proefdraaien werkt het prima.
Probleem is alleen de ontluchting van de fles.


IMG_0901.jpg
 
Als je tijd hebt van Aliexpress een klein bezinetankje met ophang/montage oogjes en inline kraantje laten komen. Bij de scooterzaak op de hoek een stuk degelijke transparante leiding halen en je bent voor een paar Euro klaar.
 
Als je tijd hebt van Aliexpress een klein bezinetankje met ophang/montage oogjes en inline kraantje laten komen. Bij de scooterzaak op de hoek een stuk degelijke transparante leiding halen en je bent voor een paar Euro klaar.

Super idee! heb er gelijk ene voor 5 euro besteld!! Ik gebruikte altijd een colafles met morsen tot gevolg
 
Terug
Bovenaan Onderaan