Tik/ratel in blok cbr 900 93

normaal gesproken zou je de nokkenaskettingspanner verdenken,
deze zou wel erg veel herrie maken lijkt mij[ik heb ze nog niet kapot gehad en weet niet hoe dat klinkt]

heb je de iets simpels als de uitlaatpakkingen al gecontroleerd?
 
Laatst bewerkt:
Uitlaatpakking zou ik ook als eerste controleren...........uit mijn brommertijd overgehouden. Klonk erger dan dat het was :)
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, leuk al die verschillende reacties. Ik heb nog een filmpje op youtube staan die is van ervoor, toen was het nog niet zo erg. Kijk maar bij mijn profiel en dan topic die ik heb aangemaakt. Veranderd dit de kijk erop?
 
Bestel die ketting spanner maar af :Y


Oud foefje,

Doe het handvat van een schroevendraaier tegen je oor en de andere kant tegen het draaiend blok op verschillende plaatsen, zo kun je vrij nauwkeurig horen waar het vandaan komt.

Als je gaat rijden wanneer tikt hij het meest, bij optrekken of bij gas loslaten ? Zo kan je weten welk lager het is, je piston of bigend.
 
Dit geluid is wel heel erg extreem. Ik weet hoe de nokkenasketting klinkt als hij ratelt/tikt en dat is niet dit geluid!
Ik heb zelf een handmatige spanner in mijn cbr 600 fs maar als ik die los zet klinkt dat bij lange niet zo hard als dit. Ik ben bang dat B&Y gelijk heeft :'(
 
daar ben ik ook bang voor maar ik wacht ff me handmatige kettingspanner af ( verwacht ik vrijdag) en anders maak ik t blok open... beetje jammer weer. was zondag onderweg naar de MFMM maar was maar omgekeert want was bang dat ik t niet zou halen of wat dan ook.
Dit geluid is wel heel erg extreem. Ik weet hoe de nokkenasketting klinkt als hij ratelt/tikt en dat is niet dit geluid!
Ik heb zelf een handmatige spanner in mijn cbr 600 fs maar als ik die los zet klinkt dat bij lange niet zo hard als dit. Ik ben bang dat B&Y gelijk heeft :'(
 
daar ben ik ook bang voor maar ik wacht ff me handmatige kettingspanner af ( verwacht ik vrijdag) en anders maak ik t blok open... beetje jammer weer. was zondag onderweg naar de MFMM maar was maar omgekeert want was bang dat ik t niet zou halen of wat dan ook.

Als je optrekt (als de motor vermogen moet leveren) met een kapotte krukaslager welk ruimte heeft zal je deze horen, als je gas los laat met een kapotte pistonlager welke ruimte heeft zal je die horen.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, rij anders ff heel rustig met lage toeren naar de dichts bijzijnde dealer.
 
als je gas geeft, zoals in t filmpje hoor je t duidelijk erger worden en zodra ik t gas loslaat is t even weg.

Bedankt iniedergeval voor t meedenkens, stel ik zeer op prijs! durf er eigenlijk geen meter meer mee te rijden, word steeds erger.
Als je optrekt (als de motor vermogen moet leveren) met een kapotte krukaslager welk ruimte heeft zal je deze horen, als je gas los laat met een kapotte pistonlager welke ruimte heeft zal je die horen.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, rij anders ff heel rustig met lage toeren naar de dichts bijzijnde dealer.
 
als je gas geeft, zoals in t filmpje hoor je t duidelijk erger worden en zodra ik t gas loslaat is t even weg.

Bedankt iniedergeval voor t meedenkens, stel ik zeer op prijs! durf er eigenlijk geen meter meer mee te rijden, word steeds erger.


Inderdaad, hoe langer de motor draait hoe erger het wordt, niets meer aan te doen behalve reviseren of een ruil blok, klote maar ...........
 
dat word reviseren ja!

heb je trouwens een idee of ik deze ergens kan inruilen en eventueel bijleggen voor een ander? zag net wel een blok op www.svolta.nl voor 195euro...! lijkt mij vrij goedkoop en krijg dan al me bedenkingen..
Inderdaad, hoe langer de motor draait hoe erger het wordt, niets meer aan te doen behalve reviseren of een ruil blok, klote maar ...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan