Downunder
bmaps.nl
dag beste mensen,
ik ben bezig met het opknappen van een oude Honda NX250. Heeft jaren stilgestaan maar is wel rijdend weggezet. km stand +-48000.
bij het controleren van de klepspeling kwam ik er al achter dat 3 stuks op 0,28 zitten en 1 op 0,21.
maar ik wierp een blik op de merktekens van de tandwielen en deze leken niet helemaal recht te lopen. Als ik de boel wat bijdraai, dat de merktegens wel recht staan, blijkt de T markering zo'n 6mm te ver naar links te staan... nou is 6mm precies de afstand tussen 2 pennen van de nokkenasketting (hart op hart).
de spanner lijkt nog prima te werken. Gewoon een pen die met een zware veer naar buiten drukt, kun je weinig aan stellen of doen, met de hand indrukken kost nog aardig wat kracht en bij het plaatsen van de spanner zie je dat hij nog zeker zo'n 2cm ingedrukt wordt als je hem vastschroeft.
Zou de timing dan precies 1 tandje verkeerd staan op dit moment?
ik ben bezig met het opknappen van een oude Honda NX250. Heeft jaren stilgestaan maar is wel rijdend weggezet. km stand +-48000.
bij het controleren van de klepspeling kwam ik er al achter dat 3 stuks op 0,28 zitten en 1 op 0,21.
maar ik wierp een blik op de merktekens van de tandwielen en deze leken niet helemaal recht te lopen. Als ik de boel wat bijdraai, dat de merktegens wel recht staan, blijkt de T markering zo'n 6mm te ver naar links te staan... nou is 6mm precies de afstand tussen 2 pennen van de nokkenasketting (hart op hart).
de spanner lijkt nog prima te werken. Gewoon een pen die met een zware veer naar buiten drukt, kun je weinig aan stellen of doen, met de hand indrukken kost nog aardig wat kracht en bij het plaatsen van de spanner zie je dat hij nog zeker zo'n 2cm ingedrukt wordt als je hem vastschroeft.
Zou de timing dan precies 1 tandje verkeerd staan op dit moment?