Goedenavond,
Heb al een ander topic maar hier heb ik andere specialisten voor nodig.
Probleem in het kort is dat de achterste cilinder van m'n gen1 Tuono compleet opnieuw opgebouwd is en nu misschien of zelfs waarschijnlijk de timing niet meer klopt.
Ik leg uit, bijlage PDF.
1; Kan het onderste tandwiel van de achterste cilinder 1 tand versprongen zijn?
2; Zo ja of nee, maakt dat uit als TDP altijd hetzelfde is vanaf de krukas naar de nokkenas?
Als het wel uitmaakt, hoe is het op te lossen zonder het hele blok uit elkaar te halen.
Ik zat te denken om de krukas te draaien todat:
Deze 2 zo staan en dan de nokkenastandwielen er op te zetten.
Gaat dit goed zo?
Mijn theorie is: Nee, maakt niet uit, het is hetzelfde als je de kleppen achter moest stellen en de nokkenassen er af en op zijn geweest.
Maar, elke keer als ik hier wat post, denk ik er zelf al goed over na en heb ik het graag verkeerd.
Heb al een ander topic maar hier heb ik andere specialisten voor nodig.
Probleem in het kort is dat de achterste cilinder van m'n gen1 Tuono compleet opnieuw opgebouwd is en nu misschien of zelfs waarschijnlijk de timing niet meer klopt.
Ik leg uit, bijlage PDF.
1; Kan het onderste tandwiel van de achterste cilinder 1 tand versprongen zijn?
2; Zo ja of nee, maakt dat uit als TDP altijd hetzelfde is vanaf de krukas naar de nokkenas?
Als het wel uitmaakt, hoe is het op te lossen zonder het hele blok uit elkaar te halen.
Ik zat te denken om de krukas te draaien todat:
Deze 2 zo staan en dan de nokkenastandwielen er op te zetten.
Gaat dit goed zo?
Mijn theorie is: Nee, maakt niet uit, het is hetzelfde als je de kleppen achter moest stellen en de nokkenassen er af en op zijn geweest.
Maar, elke keer als ik hier wat post, denk ik er zelf al goed over na en heb ik het graag verkeerd.