Vandaag de kleppen gesteld bij een opknappertje (virago xv500). Na het stellen van de kleppen maakte de motor een hels kabaal. Voor mijn gevoel zijn het de kleppen van de voorste cilinder die dit geluid produceren.
Nu wilde ik niet meteen een topic hier openen, maar toch doe ik graag een beroep op jullie expertise.
Het vliegwiel staat "lined up" met markering "I", wat inhoudt dat de voorste cilinder op TDC staat, dus de kleppen vanuit dat oogpunt gesteld.
Echter kom ik tot de conclusie dat als het vliegwiel aangeeft dat de voorste cilinder op TDC staat, dat de markering op het nokkenastandwiel totaal niet overeenkomt met de cover (zie foto voor de toelichting).... omdat de kleppen dus zo'n lawaai maakte heb ik de nokkenastandwielcovers maar verwijderd om alles te controleren.
Voorste cilinder:
Bij de achterste cilinder komt TDC van de krukas wel overeen met de markering op het nokkenastandwiel en de camcover.... precies dat bij de voorste cilinder niet het geval is
Achterste cilinder:
Als ik dit filmpje bekijk, ben ik in de veronderstelling dat : de markering "I" van het vliegwiel ook overeen moet komen met de markeringen op het nokkenastandwiel:
Zie bij 4.18min
Snappen jullie 'm nog ? Ik heb het idee dat de timing van de voorste cilinder van geen kant klopt omdat de markeringen van het vliegwiel niet overeenkomen met de markeringen van het nokkenastandwiel
Nu wilde ik niet meteen een topic hier openen, maar toch doe ik graag een beroep op jullie expertise.
Het vliegwiel staat "lined up" met markering "I", wat inhoudt dat de voorste cilinder op TDC staat, dus de kleppen vanuit dat oogpunt gesteld.
Echter kom ik tot de conclusie dat als het vliegwiel aangeeft dat de voorste cilinder op TDC staat, dat de markering op het nokkenastandwiel totaal niet overeenkomt met de cover (zie foto voor de toelichting).... omdat de kleppen dus zo'n lawaai maakte heb ik de nokkenastandwielcovers maar verwijderd om alles te controleren.
Voorste cilinder:
Bij de achterste cilinder komt TDC van de krukas wel overeen met de markering op het nokkenastandwiel en de camcover.... precies dat bij de voorste cilinder niet het geval is
Achterste cilinder:
Als ik dit filmpje bekijk, ben ik in de veronderstelling dat : de markering "I" van het vliegwiel ook overeen moet komen met de markeringen op het nokkenastandwiel:
Zie bij 4.18min
Snappen jullie 'm nog ? Ik heb het idee dat de timing van de voorste cilinder van geen kant klopt omdat de markeringen van het vliegwiel niet overeenkomen met de markeringen van het nokkenastandwiel