TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

kan indd verrot zijn. Kan ook helpen om even de lagers op te frissen, lekker insmeren en weer goed vastzetten.

Of je zet er een mooie r1 schokker in (heb ik gedaan, bevalt nog beter)
 
kan indd verrot zijn. Kan ook helpen om even de lagers op te frissen, lekker insmeren en weer goed vastzetten.

Of je zet er een mooie r1 schokker in (heb ik gedaan, bevalt nog beter)

Duur geintje zoiets? :p En is zoiets makkelijk zelf te doen?
 
Da's gewoon een kwestie van dat ding weer op druk zetten.
Rotatie demper er tussen uit halen (blijft waarschijnlijk wel staan door de hulpveer) en dan weer een bar of 14 lucht erin (uit me hoofd)

Zit een ventiel op, waarop een je een verloop ventiel op kan zetten. Even naar een bandenboer rijden, en op druk laten zetten. Sommige zeggen stikstof. Maar ik heb gewoon perslucht erin gedaan. En voilà: kraken helemaal weg !

Heb eventueel wel een verloop te leen voor je (alhoewel de bandenboer die ook heeft)
Aantal bar moet je even uitzoeken (ik heb het online toen ook ergens gevonden)

Of je koopt een ohlins, wilbers of whatever.. Kost meer dan 2 uur sleutelen
 
Aangezien "lucht" voor 78% uit stikstof bestaat snap ik het toch niet waarom je het op "straat" toepast. Rij je nou motoGP of F1 oke, dan heeft het wellicht wel effect... :D
 
Dat weet ik ook niet, ik heb gewoon een r1 demper erop geschroefd
 
Vandaag even gecheckt en gereden, met een r1 demper in combinatie met een rha gaat prima! staat wel wat hoog op de poten en rijd me net even teveel op de neus, dus weer iets zakken ;) maar wel erg positief!
 
Vandaag even gecheckt en gereden, met een r1 demper in combinatie met een rha gaat prima! staat wel wat hoog op de poten en rijd me net even teveel op de neus, dus weer iets zakken ;) maar wel erg positief!
help me even.... RHA :?
 
:^
v2link.jpg



ding rechts boven is een rha
 
Laatst bewerkt:
nope, r1 schokdemper zonder veer. De rode veer van de foto hier boven blijft zitten. je hebt de ohlins beugel nodig.

edit: het is onzin dat alleen de 2007 past... gaat om de complete r1/6 reeks van 2004 t/m 2007?
 
Laatst bewerkt:
_O- Het valt echt heel erg mee hoor, makkelijke mod om te doen. Op www.tl1000.nl staat wel meer info.
 
wat een gedoe, ik spuit er wel wat wd40 op xD

helpt tijdelijk misschien wel.. vul 'm nu gewoon opnieuw met lucht B| kost nix behalve 2 uurtjes sleutelen :Y

Ze hebben het af-fabriek niet voor niets afgevuld met een X-aantal bar aan stikstof :N
Dat doen ze niet zomaar.. dat heeft een functie - namelijk dat je rotatiedemper, in- uit- veert met de juiste weerstand - Magoe.. WD40 blijft natuurlijk een wondermiddel :+
 
Heren TL-ers,

Hebben jullie ook zoveel last van Backfires?
Heb een '97 TL S, als ik de gaskraan dichtdraai klinkt er bij 4000 rpm een backfire uit m'n pijpen.
 
Nee geen last van..

Ik had er last van, toen heb ik een nieuwe pakking tussen uitlaat en staande cilinder geplaatst: probleem opgelost.

edit; vreemd eigenlijk dat een OEM systeem gaat 'klappen' bij gas los als de pakking lekt. Terwijl een compleet systeem wat je in elkaar schuift zonder pakkingen niet klapt. :/

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan