Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een diversion 900 kan als woonwerk-motor prima naar mijn idee.Ik denk dat ik knopen door ga hakken en die Zwarte BMW voornoemd vind ik erg mooi. Echter vandaag komt daar iemand voor langs voor een proefrit. Die Deauville lijkt me toch het nadeel dat deze vaste koffers heeft.
gister bij een dealer geweest en daar viel mij de Diversion erg in smaak. vind ze mooier dan online. en deze zijn gunstig geprijsd
Deze dan ook gezienBekijk bijlage 1462176
Ik wilde hem online nog bekijken maar zag dat deze niet online stond.
kwam in dezelfde plaats nog wel deze Grijze Yamaha tegen. maar wel gelijk zo'n 1/3 duurder maar wel binnen budget.
Rechtvaardigt die 700 euro ofwel 1/3 duurder die 50.000 km?
Nadeel dat er geen zijkoffers bijzitten maar mogelijk zijn deze los te verkrijgen. Ik heb ze 90% ook niet nodig maar als het er eenmaal bij zit is het mooi meegenomen. voordeel is de lage km stand van die grijze. maar wel zo'n 700 duurder. Waar ik ook een mooie jas en helm voor kan halen.
Mijn helm ga ik mogelijk ook aanschaffen waar die blauwe te koop staat en dan viel er mogelijk een combinatieprijs te maken.
en ik overdenk daar ook een jas. maar die weet ik niet zeker nog.
gister bij een dealer geweest en daar viel mij de Diversion erg in smaak. vind ze mooier dan online. en deze zijn gunstig geprijsd
Abs heeft met woonwerkverkeer als voordeel dat je aan het eind van een lange werkdag in het donker in de regen jezelf niet onderuit remt. Been there, done that
Op het circuit heb ik wel eens de schaamranden weggepoetst terwijl het aan het regenen was (straatbanden, geen regenbanden), dus rijden in de regen gaat me aardig goed af.Of gewoon beter opletten wanneer je na een lange werkdag op de motor stapt in het donker met regen? Ik heb trouwens toch wel meer dan eens gehad dat mijn achterwiel blokkeerde bij een flinke remactie, maar gelukkig nog nooit onderuit gegaan daardoor. Misschien eens een slipcursus volgen anders als je regelmatig door regen of andere mogelijk gladde/gevaarlijke omstandigheden rijdt?
En bij schrik, plotselinge gladheid door min temperaturen, olie, zand enz...Voor dat soort momenten heb je ABS als achtervang.
Ik vind een motor liever moeilijk onder controle dan plat. Want voor veel mensen staat een geblokkeerd voorwiel gelijk aan een glijpartij.Wat zou abs je in dat geval precies geholpen hebben?
Mijn motor heeft abs. Maar zodra de abs inkomt vind ik de motor erg moeilijk controleerbaar. Ik vind het prettiger zonder dan met. Naar ik besef me ook dat de nieuwste abs systemen misschien wel veel eleganter en minder lomp werken.
Hoi ben nieuw op dit forum en ook nieuw met motorrijden.
Ik heb in januari mijn rijbewijs gehaald.en ben nu op zoek naar een motor. Ik wil mijn Dieselauto inruilen voor een benzine. met de motor naar het werk zodat de vrouw de auto kan gebruiken.Van bekende wat adviezen gehad en kom dan toch gauw uit op een BMW of Honda.
Wat ik wil s 4x in de week 55 km te rijden voor werk. Er werd mijn een motor met cardan aandrijving aangeraden ivm onderhoud. Qua types lijken mij de BMW 1100RT of nieuwer en de Honda Pan European wel wat. mijn budget is krap zo'n 3500 euro. ik heb wel wat zien staan voor die prijs.
Waarom deze modellen omdat ik een sterke tourmotor zoek met koffers om wat kleding en spullen voor werk in te doen. Daarnaast kan er nog iemand achterop wat zo af en toe mogelijk gaat gebeuren als ik buiten woon werkverkeer om met mooi weer een stukje wil touren. Leeftijd maakt mij niet uit maar ABS en evt Handvatverwarming zou wel mooi zijn. Mijn vraag aan jullie is welke meer bij mij past of dat jullie mogelijk met een heel ander model komen welke ik over het hoofd heb gezien. Ik heb 0,0 verstand van motoren en ben echt een leek.
Wat mogelijk ook wel belangrijk is, De onderhoudskosten qua onderdelen en beurten.
ik verwacht per jaar zo'n 12 tot 15.000 km te gaan rijden.
Hopelijk hebben jullie met deze informatie voldoende beeld met wat ik zoek en hebben jullie wat advies omtrent de modellen en evt aandachtspunten bij aanschaf.
Vandaag een proefrit op deze motor gereden. Wat mij opviel is dat deze van begin tot eind wel rookte, is heb zo'n 5km gereden 10 a 15 min maximaal. Is dit vocht door lange stilstand en dat hij daarvoor weleens in regen had gereden. Of ga je meer richting olie? En wat kan er dan zijn .U vraagt: MF draait voor u!
Yamaha Diversion XJ 900 met Hyperpro, stalen remleidingen en koffers
Wegens een rugblessure is deze zitpositie niet meer geschikt voor mij. Daarom mag ie weg. Ik had em gekocht voor pekel, maar daar is ie te mooi voor. XJ 900 / XJ900 Diversion met veel extra's € 1.700,00...www.motor-forum.nl
Vandaag een proefrit op deze motor gereden. Wat mij opviel is dat deze van begin tot eind wel rookte, is heb zo'n 5km gereden 10 a 15 min maximaal. Is dit vocht door lange stilstand en dat hij daarvoor weleens in regen had gereden. Of ga je meer richting olie? En wat kan er dan zijn .
Daarnaast de schakelpedaal ging erg soepel. Ik hoefde een kleine touche te doen en zat hij al in 2 of 3. Erg soepel duid dit op een versleten versnellingsbak of is dit normaal.
Ook de rem blokken achter is aan vervanging toe
Man vertelde dat hij een vlotte rijder was en bv op snelweg graag 140 a150 mocht rijden.
Heb hier alleen maar referentie met lesmotor.
Op zich had ik geen last van weer. Maar hij reed stabiel, kon hem een keer goed door trekken in zijn 3 om te kijken of hij touren maakt, alle versnellingen geprobeerd, wat moet je nog meer proberen? Was geen zwarte rook maar wel witte, en later iets minder maar nog steeds bij gashendel open draaien op de bok weer wat meer rook.10 minuten is wel een vrij kort rondje. Kan me met het weer van de afgelopen tijd wel voorstellen dat je na 10 minuten nog steeds wel wat rook ziet. Hoe erg was het? Dikke pluimen of zag je gewoon wat uit de uitlaat komen?
Ik zie niet in hoe soepel schakelen iets negatiefs kan zijn, maar daar kan ik naast zitten.
Remblokje. Och. Achter moet je eigenlijk zo min mogelijk gebruiken. Maar achterremblokjes zijn de kosten niet.
Beetje zoals ditOp zich had ik geen last van weer. Maar hij reed stabiel, kon hem een keer goed door trekken in zijn 3 om te kijken of hij touren maakt, alle versnellingen geprobeerd, wat moet je nog meer proberen? Was geen zwarte rook maar wel witte, en later iets minder maar nog steeds bij gashendel open draaien op de bok weer wat meer rook.
Omtrent schakelen hij tikte hem er zo in. Was ik niet gewend met lesmotor moest ik aardig omhoog duwen. Dus dacht misschien is dan de versnellingsbak versleten ofzo .
Wat kost zo'n remblokjes achter en 1 nieuw bandje achter?
Was iets minder als dit
Rook
Vergeet niet dat juist dat soort onderdelen bij een lesmotor vaak flink op hun donder krijgen omdat er mensen op zitten die nog moeten leren omgaan met 't materiaal. Dus dikke kans dat de meeste fietsen waarbij dat gewoon goed zit lichter schakelen.Omtrent schakelen hij tikte hem er zo in. Was ik niet gewend met lesmotor moest ik aardig omhoog duwen. Dus dacht misschien is dan de versnellingsbak versleten ofzo .
Dat kun je zelf wel vinden toch? Remblokje achter zou ik lekker bij Ali bestellen en zelf monteren, als je het laat doen kost 't wat meer maar daar loop je echt niet op leeg. Achterbandje hangt er ook net vanaf wat je wilt hebben en bij wie je die besteld. Maar 't zijn slijtagedelen. Bij de meeste motoren die je gebruikt koopt is de kans groot dat je zoiets tegenkomt. Ogenschijnlijk goeie banden die er al 10 jaar onder liggen zou ik ook rap willen vervangen.Wat kost zo'n remblokjes achter en 1 nieuw bandje achter?
Ik ben geen expert maar zo kan de mijne ook roken als 'ie koud is. En naarmate die warm wordt neemt dat af.Was iets minder als dit
Rook
Rook was wss geen rook, maar condens, zoals al werd geopperd.Op zich had ik geen last van weer. Maar hij reed stabiel, kon hem een keer goed door trekken in zijn 3 om te kijken of hij touren maakt, alle versnellingen geprobeerd, wat moet je nog meer proberen? Was geen zwarte rook maar wel witte, en later iets minder maar nog steeds bij gashendel open draaien op de bok weer wat meer rook.
Omtrent schakelen hij tikte hem er zo in. Was ik niet gewend met lesmotor moest ik aardig omhoog duwen. Dus dacht misschien is dan de versnellingsbak versleten ofzo .
Wat kost zo'n remblokjes achter en 1 nieuw bandje achter?
Was iets minder als dit
Rook