TomTom Montage op YP400 Majesty

LeendertPeter

Rookie
24 aug 2005
27
0
Haarlem
Wellicht een suggestie voor montage van een TomTom op een YP400.
Beugels gemaakt van 8mm koperen pijp met 2 bochten. Uiteinden platgemaakt, gaten geboord en afgerond.
Denk even om de juiste 'draai' van de delen met de gaten. Gat geboord in midden horizontale
pijp en daar het frame aan bevestigd waar de TomTom op schuift. Links bovenin de TomTom gaatje geboord
om een draad door te doen ter borging i.g.v. lostrillen. Is overigens nog nooit gebeurd.

In het linker kastje een 12v aansluiting gemaakt voor de TomTom.

Zie de bijlage voor illustraties.
full
 
Op die knopjes is de TomTom in het verleden gemonteerd maar dat beviel niet. Vandaar deze constructie.

Groeten
 
Ziet er keurig uit. Maar is die TomTom waterdicht? Hij zit nu wel erg "open en bloot".

Gr. Karl
 
Het is geen TomTom Rider en dus niet waterdicht. De TT zit achter het scherm dus kans op (teveel) water is niet groot. Rijden als het met bakken uit de lucht komt willen we niet!
Ik overweeg aanschaf van de Sun visor/sunshade for TOMTOM ONE Classic voor E 10,-
Zoek maar eens op Ebay naar: Sun visor/sunshade for TOMTOM ONE Classic Europe.

Zie afbeelding

Groeten

full
 
Laatst bewerkt:
Wist je dat je de navcore van de rider (met dsa patch) ook op een gewone tt kunt gebruiken ?
Dan blijft alleen het niet waterdicht zijn als laatste min punt over.
En het rider scherm is misschien iets duidelijker.
Maar slinger routes /convert van routes etc dat werkt allemaal.
De hardware van een gewone tt (liefst 64 mb) kan het goed aan.
 
@maxhum
Heb je daar meer info over.
Ik heb wel even zitten googelen maar kan dat niet vinden en ik heb nog een TT one v4 over die ik op die manier op de scooter dan kan gebruiken [een rider is nogal prijzig].
 
Paul een pm gestuurd met het advies eerst Benelux te gaan testen op de one v4.
Met gebruik van Rider dsa! patch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan