Tour de France 2023

Erg mooi verslag, bedankt voor het delen. En voor de tips - Lot kende ik niet maar ga ik sowieso eens bezoeken! En ja, regen is een beetje ellendig, maar toch ook eigenlijk heel mooi. Tijdens het rijden door de regen vraag je jezelf af wat de fuck je nu op die dwaze motorfiets moet, maar eens aangekomen heb je toch dat zalige gevoel van dat heb ik toch maar eventjes geflikt, niet?
 
Heb ook genoten van je verslag. Helaas kan ik op dit moment het lichamelijk nog niet aan om zo'n stuk te rijden, maar zou het zooo ontzettend graag willen....
 
Leuk verslag!

Ik heb nu het verhaal in 1x doorgelezen. Voor mij heel veel bekend.
Heb jij vooral geschreven in de tijd dat ik zelf een rondje Frankrijk heb gemaakt.
Camping Moto Crest en Camping Moto Dordogne, daar heb ik tijdens mijn rit ook enkele dagen gekampeerd.
Tussen deze 2 in heb ik nog met mijn tentje in Florac gestaan bij Gorge du Tarn. Ook heel mooi gebied om te rijden.

Jammer dat je de Col Aubisque en Tourmalet met slecht weer hebt moeten doen.
Mss voor de volgende keer? Kan je gelijk ook de Cirque's bezoeken? (ja, er zijn er meer)
Al genoemd door @swetty : Cirque du Gavarnie. Voor mij zo ongeveer de mooiste plek in de Pyreneeën. (bij goed weer)
 
Laatst bewerkt:
@ Cirque du Gavarnie. (zie google)
In de jaren dat ik hikes in de bergen heb gedaan, ben ik daar wel eens langs de bovenrand gelopen.
Is vanaf beneden niet te zien, maar achter deze rand ligt ook de Breche de Roland. (zie google)
Dat is idd een bres in de kam van het gebergte. Eenmaal er doorheen ben je in Spanje.
 
Bedankt voor het mooie verslag en natuurlijk de begeleidende foto’s, super!

Blijlt een geweldige ervaring om zo in Frankrijk te op ontdekking te gaan, wij hadden slechts een anwb kaart, ter plekke een Michelin kaart en rondrijden. Kuch, een keer kapotte koppelingskabel en verplicht een lang weekend in Le Vigan.

Onze vakantie beperken zich nu helaas tot soms dagjes uit….gisteren bij vreugderijkerwaard waar we lekker buiten zijn.
 
Zaterdagavond even aan Binge-Reading gedaan en je reisverslag gelezen. Mooi verslag en mooie foto's. Bedankt voor het delen. :}
Dat de een na laatste dag vaak de laatste wordt is ook erg herkenbaar. ;) Niet dat je tijdens je vakantie graag naar huis wilt maar als je toch op de terugweg bent, zeker als het weer slecht is dan sla je vaak dat extra nachtje maar over en is het even doorbijten tot je thuis bent.

Jaloers dat jij de Grands Goulets nog net voor de definitieve sluiting wel hebt kunnen rijden. Baal dat dit nooit meer kan. Historisch stukje weg in de Vercors. Zo verdwijnen langzaam meer van dit soort pareltjes helaas. '(
 
Zaterdagavond even aan Binge-Reading gedaan en je reisverslag gelezen. Mooi verslag en mooie foto's. Bedankt voor het delen. :}
Dat de een na laatste dag vaak de laatste wordt is ook erg herkenbaar. ;) Niet dat je tijdens je vakantie graag naar huis wilt maar als je toch op de terugweg bent, zeker als het weer slecht is dan sla je vaak dat extra nachtje maar over en is het even doorbijten tot je thuis bent.

Jaloers dat jij de Grands Goulets nog net voor de definitieve sluiting wel hebt kunnen rijden. Baal dat dit nooit meer kan. Historisch stukje weg in de Vercors. Zo verdwijnen langzaam meer van dit soort pareltjes helaas. '(

Nog wat oude plaatjes uit mijn archief

367463316_6845166498847777_7644291987526978139_n.jpg


367452197_6845166508847776_4122055094765452378_n.jpg


367459890_6845166502181110_2499111879012829306_n.jpg


367476749_6845166505514443_1343169788817517700_n.jpg


367465088_6845166655514428_7432034278697671877_n.jpg
 
..........maar als je toch op de terugweg bent, zeker als het weer slecht is dan sla je vaak dat extra nachtje maar over en is het even doorbijten tot je thuis bent.
Mijn meeste vakanties eindigen op deze manier.
Het plan is er wel voor een tussenstop, maar meestal is het dan gas op die lollie en door naar huis.
Vanaf Roemeense grens was ook mijn plan, om nog ergens onderweg een stop te doen.
Eenmaal van Hongarije in Oostenrijk dacht ik bij mezelf: Het is nog een klein stukkie. Snel door naar huis!
Om 05.00h lag ik in m'n bedje, met 1530km de teller.

Enkele weken daarna was het niet aan de orde.
Vanaf Dordogne was 'maar' 1050km. Makkie voor op 1 dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan