Als mijn Alpje omvalt zou ik dat nog niet zo heel erg vinden zolang mijn BMW het maar niet is. Mijn Alp is mijn pekelfiets al is hij daar eigenlijk te mooi voor dus als er pekel ligt gebruik ik hem niet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als mijn Alpje omvalt zou ik dat nog niet zo heel erg vinden zolang mijn BMW het maar niet is. Mijn Alp is mijn pekelfiets al is hij daar eigenlijk te mooi voor dus als er pekel ligt gebruik ik hem niet...
Als je zoveel olie verbruikt heb je ofwel lekkage, ofwel verbrandt hij olie en heb je wel blauwe rook Je moet eens goed kijken bij het starten na een weekje stilstand, als hij echt olie verbruikt dan moet je echt wel een rookwolk zien.Avond
Zal me even voorstellen, ben Marcel rij voor woonwerk/pekel met een transalp xl 600 v uit 1991. Heb hem ongeveer een half jaar heb heel de winter doorgereden erg betrouwbaar is ie wel. Fijne stuurfiets.
Maar er is echter 1 probleempje hij verbruikt olie ongeveer 1 liter op 1800 km zolang ik niet meer dan 5000 rpm maak, anders wordt het meer.
Weet iemand er wat meer van, heb geen blauwe rook en geen lekkage.
Groet Marcel
*gniffelt* (oh sorry, dat mocht niet ) Waar is dat ergens, agranado?
En klopt, die techniek heb ik wel geprobeerd, alleen het was niet het juiste moment; Dankzij een vorig 'ongelukje' met mijn vorige motor heb ik een licht gekneusde spier in mijn knie. Dus daar heb ik weinig kracht in zitten nu (de dokter raadde krachttraining aan trouwens, dus dat ga ik ook zeker doen, kan nooit verkeerd zijn).
Ik denk dat ik straks even aan Sounddragon vraag of ie hem weer in het gras wil leggen hier in de achtertuin, zodat ik het nog eens kan proberen. Oefening baart kunst, toch ?
Maarre, ik dacht dat ik een beetje een originele kleurstelling had . Grappig!
Hebben jullie er veel aan gedaan/veranderd/gemodificeerd/of hoe je het ook wilt noemen?
Boe, dus eigenlijk heb ik ze er voor nop op zitten? .Als ik de foto's van Anne87 zie heeft de Transalp zonder valbeugels misschien nog wel minder schade dan met.
. Beetje offtopic, maar de eerste motor (zie hieronder, die heb ik overigens nog steeds) beviel me toch niet zo heel erg. Het is wel leuk om er af en toe op te rijden, maar voor woon- en werkverkeer niet echt ideaal. Dus vandaar dat ik onlangs de Transalp (erbij) heb gekocht.Je hebt net je rijbewijs en bent al aan je tweede motor toe? Goed bezig
Ik dacht ook dat er niet zoveel paarsgrijze waren, valt dus blijkbaar nogal mee
Ik heb er overigens niets aan veranderd. Enkel een topkoffer, maar die was er dus al bij toen ik hem heb gekocht. En een klokje erop gemonteerd.
Als ik nog iets verander wordt dat een 12V aansluiting voor een gps. Ik heb er geen, maar heel soms blijkt die toch wel handig
Als je zoveel olie verbruikt heb je ofwel lekkage, ofwel verbrandt hij olie en heb je wel blauwe rook Je moet eens goed kijken bij het starten na een weekje stilstand, als hij echt olie verbruikt dan moet je echt wel een rookwolk zien.
Ik heb nog een oude CB met een olieverbruik van 1 op 500, en als die eens een maand heeft stilgestaan moet ik eerst de buren verwittigen voor ik hem ga starten, of ze denken dat er brand is
Ben het helemaal met je eens alleen heb ik geen blauwe rookwolk geen uitwendige lekkage. Heb hem ook al een x weggebracht naar een motorzaak die zei dat het blok spoelen wel is kon helpen en dat hebben ze ook gedaan maar het olie verbruik is gebleven. Hun konden het ook niet zo verklaren en hun konden geen blauwe rook zien tijdens het uit proberen van de fiets er werd alleen gezegd voor zijn leeftijd reageerd hij erg goed op het gas. Tot slot zeiden ze dat olie bijvullen goedkoper is dan het blok helemaal uit elkaar halen aangezien dat ie al op leeftijd is.
Maar er is echter 1 probleempje hij verbruikt olie ongeveer 1 liter op 1800 km zolang ik niet meer dan 5000 rpm maak, anders wordt het meer.
Boe, dus eigenlijk heb ik ze er voor nop op zitten? .
. Beetje offtopic, maar de eerste motor (zie hieronder, die heb ik overigens nog steeds) beviel me toch niet zo heel erg. Het is wel leuk om er af en toe op te rijden, maar voor woon- en werkverkeer niet echt ideaal. Dus vandaar dat ik onlangs de Transalp (erbij) heb gekocht.
[afbeelding]
Ik zou graag nog een andere uitlaat op de Transalp willen hebben, zodat ie wat meer broem doet. Jammer dat een leuke uitlaat best wel wat centjes kost . Dus daar wacht ik nog even mee.
(En daarnaast klaagt de buurvrouw toch al dat we teveel herrie maken )
Wat voor motor is dat eigenlijk?
*gniffelt* (oh sorry, dat mocht niet ) Waar is dat ergens, agranado?
Boe, dus eigenlijk heb ik ze er voor nop op zitten? .
Ik ben bang van wel. Heb ze er zelf ook opzitten maar of ze nou echt goed werken, ik betwijfel het.
Als ik dat vergelijk met de valbeugels van mijn GS, die is al een paar keer omgevallen en behalve wat lichte krasjes op de beugels geen enkel probleem.
Heeft je Alp een zwart of zilver (grijs) blok?
Neem anders even contact op met Transalp/AfricaTwin specialist Berry:
Desert Motors
Onderaan deze pagina staat zijn tel. nummer en mailadres.
Vreemd toch... Zweet het blok dan ofzo
Hoeveel km heeft ie eigenlijk?
Een niet helemaal originele (ingekort, verlaagd, beetje chopper-achtig gemaakt en geïmporteerd uit de USA) Honda CM450C.Wat voor motor is dat eigenlijk?
Ik was al in het bezit van een Transalp XL600V 1987
[afbeelding]
Helemaal opnieuw in eigen smaak gespoten omdat de kappen en tank van allerlei kleurstellingen waren
deze heeft inmiddels een probleem bij het Pro-link systeem waardoor we maar zijn gaan kijken voor een andere..... vanavond koop gesloten, morgen ophalen
Transalp XL600V 1993
[afbeelding]
[afbeelding]
Mochten jullie vinden dat ik teveel foto's spam, moet je maar even roepen.
Ik ben nogal een foto-nerdin, vandaar!
Wachten is waardeloosGaat de 87 dan weg?
de paarsgrijze transalps van 1993 gaan hard tegenwoordig
proficiat !
Wachten is wel
Ik heb voor de mijne meer dan 3 weken moeten wachten eer ik het kenteken had...
Wachten is nog meer waardeloos als het niet door gaat op afgesproken dagWachten is waardeloos
Helaas is het niet anders en gelukkig heb ik een leenmotor van een vriending gekregen dus kan ik in ieder geval wel rijden
De Alp van 87 gaat voor onderdelen de verkoop in