Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als mijn Alpje omvalt zou ik dat nog niet zo heel erg vinden zolang mijn BMW het maar niet is. Mijn Alp is mijn pekelfiets al is hij daar eigenlijk te mooi voor dus als er pekel ligt gebruik ik hem niet... :+
 
Avond :W

Zal me even voorstellen, ben Marcel rij voor woonwerk/pekel met een transalp xl 600 v uit 1991. Heb hem ongeveer een half jaar heb heel de winter doorgereden erg betrouwbaar is ie wel. :Y Fijne stuurfiets.

Maar er is echter 1 probleempje hij verbruikt olie ongeveer 1 liter op 1800 km zolang ik niet meer dan 5000 rpm maak, anders wordt het meer.

Weet iemand er wat meer van, heb geen blauwe rook en geen lekkage.

Groet Marcel
 
Als mijn Alpje omvalt zou ik dat nog niet zo heel erg vinden zolang mijn BMW het maar niet is. Mijn Alp is mijn pekelfiets al is hij daar eigenlijk te mooi voor dus als er pekel ligt gebruik ik hem niet... :+

Ik weet uit ervaring dat mijn BMW minder schade heeft na omvallen dan de Transalp. Probleem met de Transalp is dat er niet echt goede bevestigingsmogelijkheden zijn voor de beugels. Die ontzetten dus en duwen juist tegen je kuipdelen aan.

Als ik de foto's van Anne87 zie heeft de Transalp zonder valbeugels misschien nog wel minder schade dan met.
 
Avond :W

Zal me even voorstellen, ben Marcel rij voor woonwerk/pekel met een transalp xl 600 v uit 1991. Heb hem ongeveer een half jaar heb heel de winter doorgereden erg betrouwbaar is ie wel. :Y Fijne stuurfiets.

Maar er is echter 1 probleempje hij verbruikt olie ongeveer 1 liter op 1800 km zolang ik niet meer dan 5000 rpm maak, anders wordt het meer.

Weet iemand er wat meer van, heb geen blauwe rook en geen lekkage.

Groet Marcel
Als je zoveel olie verbruikt heb je ofwel lekkage, ofwel verbrandt hij olie en heb je wel blauwe rook :) Je moet eens goed kijken bij het starten na een weekje stilstand, als hij echt olie verbruikt dan moet je echt wel een rookwolk zien.

Ik heb nog een oude CB met een olieverbruik van 1 op 500, en als die eens een maand heeft stilgestaan moet ik eerst de buren verwittigen voor ik hem ga starten, of ze denken dat er brand is :')
 
*gniffelt* (oh sorry, dat mocht niet :P ;) ) Waar is dat ergens, agranado?

En klopt, die techniek heb ik wel geprobeerd, alleen het was niet het juiste moment; Dankzij een vorig 'ongelukje' met mijn vorige motor heb ik een licht gekneusde spier in mijn knie. Dus daar heb ik weinig kracht in zitten nu (de dokter raadde krachttraining aan trouwens, dus dat ga ik ook zeker doen, kan nooit verkeerd zijn).

Ik denk dat ik straks even aan Sounddragon vraag of ie hem weer in het gras wil leggen hier in de achtertuin, zodat ik het nog eens kan proberen. Oefening baart kunst, toch :P ?

Maarre, ik dacht dat ik een beetje een originele kleurstelling had B| }) :P. Grappig!
Hebben jullie er veel aan gedaan/veranderd/gemodificeerd/of hoe je het ook wilt noemen?

Je hebt net je rijbewijs en bent al aan je tweede motor toe? :o Goed bezig ;)

Ik dacht ook dat er niet zoveel paarsgrijze waren, valt dus blijkbaar nogal mee :)

Ik heb er overigens niets aan veranderd. Enkel een topkoffer, maar die was er dus al bij toen ik hem heb gekocht. En een klokje erop gemonteerd.
Als ik nog iets verander wordt dat een 12V aansluiting voor een gps. Ik heb er geen, maar heel soms blijkt die toch wel handig :+
 
Laatst bewerkt:
Als ik de foto's van Anne87 zie heeft de Transalp zonder valbeugels misschien nog wel minder schade dan met.
Boe, dus eigenlijk heb ik ze er voor nop op zitten? :o '( .

Je hebt net je rijbewijs en bent al aan je tweede motor toe? :o Goed bezig ;)

Ik dacht ook dat er niet zoveel paarsgrijze waren, valt dus blijkbaar nogal mee :)

Ik heb er overigens niets aan veranderd. Enkel een topkoffer, maar die was er dus al bij toen ik hem heb gekocht. En een klokje erop gemonteerd.
Als ik nog iets verander wordt dat een 12V aansluiting voor een gps. Ik heb er geen, maar heel soms blijkt die toch wel handig :+
:$ . Beetje offtopic, maar de eerste motor (zie hieronder, die heb ik overigens nog steeds) beviel me toch niet zo heel erg. Het is wel leuk om er af en toe op te rijden, maar voor woon- en werkverkeer niet echt ideaal. Dus vandaar dat ik onlangs de Transalp (erbij) heb gekocht.

Motor%20001.jpg


Ik zou graag nog een andere uitlaat op de Transalp willen hebben, zodat ie wat meer broem doet. Jammer dat een leuke uitlaat best wel wat centjes kost :X . Dus daar wacht ik nog even mee.

(En daarnaast klaagt de buurvrouw toch al dat we teveel herrie maken ;) :P )
 
Als je zoveel olie verbruikt heb je ofwel lekkage, ofwel verbrandt hij olie en heb je wel blauwe rook :) Je moet eens goed kijken bij het starten na een weekje stilstand, als hij echt olie verbruikt dan moet je echt wel een rookwolk zien.

Ik heb nog een oude CB met een olieverbruik van 1 op 500, en als die eens een maand heeft stilgestaan moet ik eerst de buren verwittigen voor ik hem ga starten, of ze denken dat er brand is :')


Ben het helemaal met je eens alleen heb ik geen blauwe rookwolk geen uitwendige lekkage. Heb hem ook al een x weggebracht naar een motorzaak die zei dat het blok spoelen wel is kon helpen en dat hebben ze ook gedaan maar het olie verbruik is gebleven. Hun konden het ook niet zo verklaren en hun konden geen blauwe rook zien tijdens het uit proberen van de fiets er werd alleen gezegd voor zijn leeftijd reageerd hij erg goed op het gas. Tot slot zeiden ze dat olie bijvullen goedkoper is dan het blok helemaal uit elkaar halen aangezien dat ie al op leeftijd is.
 
Ben het helemaal met je eens alleen heb ik geen blauwe rookwolk geen uitwendige lekkage. Heb hem ook al een x weggebracht naar een motorzaak die zei dat het blok spoelen wel is kon helpen en dat hebben ze ook gedaan maar het olie verbruik is gebleven. Hun konden het ook niet zo verklaren en hun konden geen blauwe rook zien tijdens het uit proberen van de fiets er werd alleen gezegd voor zijn leeftijd reageerd hij erg goed op het gas. Tot slot zeiden ze dat olie bijvullen goedkoper is dan het blok helemaal uit elkaar halen aangezien dat ie al op leeftijd is.

Vreemd toch... Zweet het blok dan ofzo :?
Hoeveel km heeft ie eigenlijk?
 
Maar er is echter 1 probleempje hij verbruikt olie ongeveer 1 liter op 1800 km zolang ik niet meer dan 5000 rpm maak, anders wordt het meer.

Heeft je Alp een zwart of zilver (grijs) blok?

Neem anders even contact op met Transalp/AfricaTwin specialist Berry:

Desert Motors

Onderaan deze pagina staat zijn tel. nummer en mailadres.
 
Laatst bewerkt:
Boe, dus eigenlijk heb ik ze er voor nop op zitten? :o '( .

Dat zal wel gaan meevallen denk ik... Heb gisteren nog eens goed naar mijn beugels gekeken, bij gewoon omvallen gaan die het wel houden hoor.

~
:$ . Beetje offtopic, maar de eerste motor (zie hieronder, die heb ik overigens nog steeds) beviel me toch niet zo heel erg. Het is wel leuk om er af en toe op te rijden, maar voor woon- en werkverkeer niet echt ideaal. Dus vandaar dat ik onlangs de Transalp (erbij) heb gekocht.

[afbeelding]

Ik zou graag nog een andere uitlaat op de Transalp willen hebben, zodat ie wat meer broem doet. Jammer dat een leuke uitlaat best wel wat centjes kost :X . Dus daar wacht ik nog even mee.

(En daarnaast klaagt de buurvrouw toch al dat we teveel herrie maken ;) :P )

Wat voor motor is dat eigenlijk?
 
*gniffelt* (oh sorry, dat mocht niet :P ;) ) Waar is dat ergens, agranado?

IMG_1850.jpg


Die foto's zijn in Noorwegen. De onderste foto was een hele benarde situatie in de buurt van de Lofoten eilanden. Ik was erg moe en ging opzoek naar een plekje om te wildkamperen en zag een trekkerpad langs de weg een bos ingaan. Ik besloot om er te gaan kijken. Het trekkerpad werd alleen snel erg smal en liep aardig stijl een heuveltje af. Onderaan de heuvel ging ik onderuit. Ik kon de motor alleen niet meer overeind krijgen, want hij lag aan de ene kant in wat struiken en de andere kant was een stijle helling. Na twee uur ploeteren had ik hem ten koste van mijn rug overeind en wilde weer terugrijden.

Het was alleen hard gaan regenen en de stijle helling was spekglad geworden. Dus bij de eerste poging gleed de transalp weer onder mij vandaan. Het gebied waar ik zat, was bijna uitgestorven en er was geen enkele auto meer gepasseerd, dus ik moest het echt zelf oplossen. Na een aantal pogingen stond ik even bij te komen en zag ik plots rotsen onder een door mijn alp weggesleten stuk mos. Met een tak heb ik een paadje omhoog gemaakt en was ik eindelijk bevrijd.

Toen mijn tent opgezet langs de weg, maar de haringen gingen de grond niet in. Dus het tentzeil kwam tegen mijn binnentent. Ik probeerde nog een andere oplossing te vinden, maar ondertussen dreef mijn luchtbed op een plas water. Ook had ik natuurlijk de binnentent opengelaten, waardoor mijn tent vol zat met 'swiedon'. Muggen van een mm groot, die je niet hoort en bijna niet ziet, maar wel ontzettend agressief zijn.

Pff, dat was mij wel een avondje. Maar de transalp bleef echt stug doorgaan :Y .
 
Boe, dus eigenlijk heb ik ze er voor nop op zitten? :o '( .

Ik ben bang van wel. Heb ze er zelf ook opzitten maar of ze nou echt goed werken, ik betwijfel het.

Als ik dat vergelijk met de valbeugels van mijn GS, die is al een paar keer omgevallen en behalve wat lichte krasjes op de beugels geen enkel probleem.
 
Ik ben bang van wel. Heb ze er zelf ook opzitten maar of ze nou echt goed werken, ik betwijfel het.

Als ik dat vergelijk met de valbeugels van mijn GS, die is al een paar keer omgevallen en behalve wat lichte krasjes op de beugels geen enkel probleem.

There's only one way to find out })
 
Vreemd toch... Zweet het blok dan ofzo :?
Hoeveel km heeft ie eigenlijk?


Een beetje mag geen naam hebben aangezien de leeftijd.

Bijna 45000 km maar als ik het goed begrepen heb kunnen ze makelijk 140.000 of meer hebben.

Zo aan jullie reactie merk ik toch dat dit dus niet veel voorkomt bij de andere Transalp's. Hebben jullie dan geen last of minder last van olie verbruik?

Wat doet het blokje in het algemeen dan?
 
Van wat ik uit je verhaal begrijp, agranado, was je dus ook alleen op pad? En 2 uur ploeteren om je motor eruit te krijgen? pff :P Dat zou niks voor mij zijn, ook al zou het 'moeten' (want je kan bijna niet anders natuurlijk); maar toch, respect voor jou dus.

Lijkt me overigens wel gaaf, om op de motor op vakantie te gaan. Maar eerst maar eens ervaring doen met wat woon- en werkverkeer.

Vandaag in ieder geval de knipperlichten achter vervangen (voor nog niet, want die zitten blijkbaar vastgelijmd ( :( ) en we hebben hier even geen lijm);

Honda06.jpg

Oud.

Honda07.jpg

Nieuw.

Honda08.jpg

Nieuw en oud.

Honda09.jpg

Nieuw en nieuw.

Oh ja. En dit ben ik :P.
Honda10.jpg


Mochten jullie vinden dat ik teveel foto's spam, moet je maar even roepen.
Ik ben nogal een foto-nerdin, vandaar!
Wat voor motor is dat eigenlijk?
Een niet helemaal originele (ingekort, verlaagd, beetje chopper-achtig gemaakt en geïmporteerd uit de USA) Honda CM450C.
 
Laatst bewerkt:
Ik was al in het bezit van een Transalp XL600V 1987
Alpje_na.jpg

Helemaal opnieuw in eigen smaak gespoten omdat de kappen en tank van allerlei kleurstellingen waren :+
deze heeft inmiddels een probleem bij het Pro-link systeem waardoor we maar zijn gaan kijken voor een andere..... vanavond koop gesloten, morgen ophalen *O*
Transalp XL600V 1993 *D
full

full
 
Potverdeurie! Nog eentje met die kleurstelling in deze reeks :o :P !

Gefeliciteerd met je aankoop!
 
Ik was al in het bezit van een Transalp XL600V 1987
[afbeelding]
Helemaal opnieuw in eigen smaak gespoten omdat de kappen en tank van allerlei kleurstellingen waren :+
deze heeft inmiddels een probleem bij het Pro-link systeem waardoor we maar zijn gaan kijken voor een andere..... vanavond koop gesloten, morgen ophalen *O*
Transalp XL600V 1993 *D
[afbeelding]
[afbeelding]

Gaat de 87 dan weg?
de paarsgrijze transalps van 1993 gaan hard tegenwoordig :)

proficiat !

Wachten is wel -O-
Ik heb voor de mijne meer dan 3 weken moeten wachten eer ik het kenteken had...
 
Laatst bewerkt:
Gaat de 87 dan weg?
de paarsgrijze transalps van 1993 gaan hard tegenwoordig :)

proficiat !

Wachten is wel -O-
Ik heb voor de mijne meer dan 3 weken moeten wachten eer ik het kenteken had...
Wachten is waardeloos B|
Helaas is het niet anders en gelukkig heb ik een leenmotor van een vriending gekregen dus kan ik in ieder geval wel rijden :Y

De Alp van 87 gaat voor onderdelen de verkoop in ;)
 
Wachten is waardeloos B|
Helaas is het niet anders en gelukkig heb ik een leenmotor van een vriending gekregen dus kan ik in ieder geval wel rijden :Y

De Alp van 87 gaat voor onderdelen de verkoop in ;)
Wachten is nog meer waardeloos als het niet door gaat op afgesproken dag B|
Hij had zijn overschrijvingsbewijs niet, heb zojuist sms gekregen van hem dat ie m niet kan vinden ook, dus wordt mijn geduld flink op de proef gesteld nu want dat kan nog wel even gaan duren dan '(
 
Hmm, dat is wel balen (en slordig dat ie daar nu pas achter komt?) zeg.. :/ !
 
Beste transalpers,
Precies een maand geleden heb ik mijn motor rijbewijs gehaald. In de tussentijd heb ik wat proefritten gemaakt en uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een kennis van mijn ouders die nog ergens een Transalp 600 in zijn schuur had staan. Deze is helemaal nagekeken en ik mag deze nu een maand uitproberen. Alleen heb ik de vraag over de reserve tank. Er bevind zich een draaiknop links over op de tank, maar hoe moet die gedraaid worden tijdens rijden op tank en later over te schakelen op reserve?
Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan