Transalp xl700v start niet

MaxBiaggie

Rookie
23 apr 2024
7
0
Dringend!!



Dag leden,



Mijn transalp xl700V uit 2010 heeft een probleem.



Ik heb mijn motorblok gespoten en na het spuiten hiervan werkt de motor niet meer. Er komt geen vonk uit de bougie en de brandstof pomp slaat ook niet aan. (Brandstof pomp werkt wel)

Verder draait de motor wel rond tijdens het starten.



Ik heb het volgende er al aan gedaan:

  • Dodemansknop vervangen
  • Omvalsensor vervangen
  • Kabelboom vervangen
  • Ecu vervangen
  • Contact slot vervangen
Verder ben ik ten einde raad, heeft iemand een mogelijke oplossing?
 
Horen de ecu en het contactslot bij elkaar? Als ik lees wat je gedaan hebt zou ik aan de startonderbreking denken.

Waarom heb je al die onderdelen vervangen?
 
Ik heb het volgende er al aan gedaan:

  • Dodemansknop vervangen
  • Omvalsensor vervangen
  • Kabelboom vervangen
  • Ecu vervangen
  • Contact slot vervangen
Dat ding start niet omdat je het motorblok heb gespoten en dan ga je zo maar allerlei dingen vervangen ? Of lees ik dat verlkeerd ?
Ik zou beginnen met wat meer de oorzaak proberen te bepalen ipv willekeurig dingen vervangen die niet stuk zijn.
 
Screenshot_20240423-180122.png
 
Dat ding start niet omdat je het motorblok heb gespoten en dan ga je zo maar allerlei dingen vervangen ? Of lees ik dat verlkeerd ?
Ik zou beginnen met wat meer de oorzaak proberen te bepalen ipv willekeurig dingen vervangen die niet stuk zijn.
Sorry, dat er vergeten bij te zetten. Na het spuiten van het motorblok start de motor niet meer. Waarschijnlijk is er ergens kortsluiting ontstaan.
 
ik zou eerst gezord hebben dat alles weer droog h
Horen de ecu en het contactslot bij elkaar? Als ik lees wat je gedaan hebt zou ik aan de startonderbreking denken.

Waarom heb je al die onderdelen vervangen?
ja de ecu en het contact slot horen bij elkaar. Heb ze bij Boonstra besteld. Heb de onderdelen vervangen na aanleiding van het handboek.
 
Is het aansluitpunt van de massa niet meegespoten? Misschien even schoon schuren

Ten overvloede: je hebt het blok wel horen lopen voor je het gespoten hebt?
De motor liep zonder problemen voor het spuiten. Massa punt is niet meegespoten en maakt contact heb ook al een extra massa geprobeerd.

Bedankt voor je snelle reactie!
 
Ga na wat je allemaal los gehaald heb. Stekkers nakijken of deze wel aangesloten zitten en contact maken. En 1 voor 1 loshalen of er verf in meegespoten is . Kortsluiting door spuitverf lijkt mij sterk.
 
Ik heb ooit in mijn jonge wilde jaren een stationair motortje opnieuw gespoten. Metaal kleurig. En die deed het daarna ook niet meer. Me toen ook suf gezocht. Ik had dus de bougie laten zitten en mee gespoten. Die metaal kleurige verf zorgde dus voor een massa van de bougie en die vonkte dus niet meer. Misschien dat je hier iets mee kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan