Triumph Speed Triple/Speed Four-topic - part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O* Joepei, hij staat te blinken in mijn garage. Ik heb er helaas nog maar 100km mee kunnen rijden wegens tijdgebrek maar daar komen er morgen wel een pak bij. Dacht al bijna dat ik zonder moto naar huis moest. Ze willen hem starten in de garage maar hij slaat niet aan. Na lang zoeken bleek er niet voldoende benzine in te zitten :) Veel kan ik er eigenlijk nog niet over vertellen want ik mag nog maar 3500 toeren maken, maar ik vind wel dat hij heel licht stuurt.

huh :? ik heb em ingereden tot 5500 toeren, is goed te doen :Y
 
[me]203MPH heeft het niet zo op maximum beperkingen.... 10.000rpm binnen 20 minuten[/me]
 
Ik vindt dat wel grappig dat druk gemaak bij jullie over die toeren
Pas nog op tv gezien was een reportage over porche
Wat deden ze daar als ie klaar was ,juist op een testbank
Zorgen dat ie goed warm werdt en dan gaaaaaaas
Hij moest het aantal pk's geven dat in de folder stond,en dan kon je zien dat het uitlaatspruitstuk roodgloeiend was
Met grote waarschijnlijk heid heeft jullie triple dezelfde behandeling gehad dus die heeft al een keer flink op zijn flikker gehad
 
Ik vindt dat wel grappig dat druk gemaak bij jullie over die toeren
Pas nog op tv gezien was een reportage over porche
Wat deden ze daar als ie klaar was ,juist op een testbank
Zorgen dat ie goed warm werdt en dan gaaaaaaas
Hij moest het aantal pk's geven dat in de folder stond,en dan kon je zien dat het uitlaatspruitstuk roodgloeiend was
Met grote waarschijnlijk heid heeft jullie triple dezelfde behandeling gehad dus die heeft al een keer flink op zijn flikker gehad
Wat jij zegt klopt. Ben in de fabriek geweest en aan het einde van de assemblage gaan ze op de testbank. Het jonge pukkelige heerschap wat plaats maakte op de motor wist de Triple behendig in het rood te jagen door de verschillende versnellingen heen. Warmdraaien zoals bij Porsche had ie nog nooit van gehoord! Als de temperatuur meter 1 streepje aangaf was het volle patat.
Toch is het raadzaam de eerste 1000 km gewoon rustig aan te doen en de rode zone zeker te vermijden. Gewoon lekker vlot met het verkeer mee etc. Alles moet toch inlopen :Y Dan na de 1000 km beurt })
 
Ik denk dat goed warm rijden veruit het belangrijkste is ,wat er daarna gebeurt is minder van belang

Precies, toen me motor buiten voor de deur stond meteen gestart en lekker warm laten draaien. Dikke 10 minuten en 2x ventilator loeien later plaats genomen en weggereden. "Veilige" plek opgezocht en in de 2e versnelling en gaan!!
 
Onbelast warm draaien is juist weer slecht voor een motor. :N
Motorolie en koeling kunnen dan niet goed hun werk doen.

Rijdend warm draaien dus en daarna kun je best wat meer toeren draaien.
 
wil mn tankhoes na een paar dagen zonder weer monteren zie ik 2 witte pitjes op de tank :( ,lijkt wel steenslag.maar es ff kijken wat de dealer ermee kan/doet B|

ushi%20007.jpg


ook ff een nieuwe kentekeplaathouder besteld bij marco moto,bij mn andere hingen mn knipperlichten met veel tape"vast".
 
Zo, ik had me al in het vorige deel aangemeld, alleen toen had ik de triple nog maar besteld en nu issie in mijn bezit. *O* *O*

Alleen ik ben veeeeeeeeeels te laat natuurlijk, ik heb hem al sinds de 28e. O-)

Druk geweest met inrijden want donderdag de 18e heb ik een circuitdag op Assen en om met een cherry Triple het circuit op te gaan, zag ik niet zitten.
Ik heb er ondertussen dan ook al 2000 km opstaan en kan er dus met een gerust hart mee gaan lopen boenderen. :]

De gooddies die ik er bij heb besteld zijn o.a. een alarm, hugger, flyscreen, bagster + tas, paddock stand, graprail voor de vrouw, speciale steunen voor de vrouw (die er ondertussen vakkundig afgesloopt zijn omdat ik ze toch te grof vind, die komen er wel weer een keer op bij een lange rit ofzo), taartschep eraf en een geintegreerd achterlicht.


Hier staat hij in vol ornaat bij de dealer. :9~

Ain't it a beauty. 8-)

full
 
wil mn tankhoes na een paar dagen zonder weer monteren zie ik 2 witte pitjes op de tank :( ,lijkt wel steenslag.maar es ff kijken wat de dealer ermee kan/doet B|

(Afbeelding)

ook ff een nieuwe kentekeplaathouder besteld bij marco moto,bij mn andere hingen mn knipperlichten met veel tape"vast".

erg zonde van je lak, olaf. hoop voor je dat dat weer in orde komt.


@solex, mooie fiets hoor, ook de juiste kleur. en ook flink doorgereden zeg.
grabrail staat ruk, maar voor de rest toppie.
zou je me eens een foto kunnen sturen als je vriendin/vrouw achterop zit? is het dan goed te doen of gaat net?
mijn vriendin heeft nl behoorlijk last van haar benen, heeft knieen verbrijzeld gehad en kan dus niet echt ver doorbuigen. zoals jij dat heb gemaakt lijkt me dat een leuke oplossing zodat ze toch eens af en toe achterop kan.
dus fotootje zou fijn zijn. 8-)

gr. martin
 
@solex, mooie fiets hoor, ook de juiste kleur. en ook flink doorgereden zeg.
grabrail staat ruk, maar voor de rest toppie.
zou je me eens een foto kunnen sturen als je vriendin/vrouw achterop zit? is het dan goed te doen of gaat net?
mijn vriendin heeft nl behoorlijk last van haar benen, heeft knieen verbrijzeld gehad en kan dus niet echt ver doorbuigen. zoals jij dat heb gemaakt lijkt me dat een leuke oplossing zodat ze toch eens af en toe achterop kan.
dus fotootje zou fijn zijn. 8-)

gr. martin



Grabrail vind ik niet misstaan, ik was er eerst wel bang voor omdat ik ze hier ook niet heb gezien, maar achteraf vind ik het gelukkig meevallen.
Die duoblokken vind ik dus niet mooi, vandaar dat ze er nu ook af zijn.



Hiervoor heb ik een bandit gehad en daar zit de duo gewoon beter achterop.
Op deze bike moest zij gewoon wennen en die speciale steunen zijn voor haar een stuk beter dan de originele, maar omdat ze zo lomp zijn, staat het gewoon voor geen meter.
En als we met vakantie gaan of een verre rit gaan rijden, komen ze er gewoon weer op.

Foto met zijn tweëen zal niet zo'n probleem zijn, alleen met welke steunen?
De originele of de speciaal gemaakte?Ik neem aan de laatste.
Je mag ze eventueel wel een keer lenen om te proberen, zover wonen we niet uit mekaar.
 
Tja, ieder heeft zijn theorie over het inrijden van een moto, in elk geval heb ik nog niet gehoord dat iemand zijn motor stuk gegaan is door hem rustig in te rijden, dus doe ik het het volgens het boekje. Volgens de dealer was het raadzaam het boekje te volgen, vooral met NicaSil cilinders. Ondertussen geef ik hem al redelijk op zijn donder maar dan wel tot +/-5.000 toeren en het gaat al goed vooruit vind ik (tja, als je van een 600 komt :) ). Ondertussen ben ik al andere spiegels gaan bestellen (TNT) want aan die originele heb je echt niets. Nu alleen nog een mooie nummerplaathouder zoeken, de meeste zijn wel mooi maar veel te groot voor een Belgische nummerplaat ;(
 
Tja, ieder heeft zijn theorie over het inrijden van een moto, in elk geval heb ik nog niet gehoord dat iemand zijn motor stuk gegaan is door hem rustig in te rijden, dus doe ik het het volgens het boekje. Volgens de dealer was het raadzaam het boekje te volgen, vooral met NicaSil cilinders. Ondertussen geef ik hem al redelijk op zijn donder maar dan wel tot +/-5.000 toeren en het gaat al goed vooruit vind ik (tja, als je van een 600 komt :) ). Ondertussen ben ik al andere spiegels gaan bestellen (TNT) want aan die originele heb je echt niets. Nu alleen nog een mooie nummerplaathouder zoeken, de meeste zijn wel mooi maar veel te groot voor een Belgische nummerplaat ;(




Inrijden heb ik ook gewoon volgens het boekje of zoals in dit geval de sticker op de tank gedaan. :)
 
Grabrail vind ik niet misstaan, ik was er eerst wel bang voor omdat ik ze hier ook niet heb gezien, maar achteraf vind ik het gelukkig meevallen.
Die duoblokken vind ik dus niet mooi, vandaar dat ze er nu ook af zijn.



Hiervoor heb ik een bandit gehad en daar zit de duo gewoon beter achterop.
Op deze bike moest zij gewoon wennen en die speciale steunen zijn voor haar een stuk beter dan de originele, maar omdat ze zo lomp zijn, staat het gewoon voor geen meter.
En als we met vakantie gaan of een verre rit gaan rijden, komen ze er gewoon weer op.

Foto met zijn tweëen zal niet zo'n probleem zijn, alleen met welke steunen?
De originele of de speciaal gemaakte?Ik neem aan de laatste.
Je mag ze eventueel wel een keer lenen om te proberen, zover wonen we niet uit mekaar.

dat laatste jaah, met die grote lompe voetsteunen. staat ook niet echt, maarja, als het voor mijn vriendin werkt, dan kan je ze er idd af en toe opknutselen.
zal ook wel geen uren werk zijn. en je woont ook niet erg ver weg nee, had ik zelf nog niet naar gekeken. kunnen we evt wel een keer wat voor afspreken.

nou ja, ik lees het nog wel.

gr. martin
 
wil mn tankhoes na een paar dagen zonder weer monteren zie ik 2 witte pitjes op de tank :( ,lijkt wel steenslag.maar es ff kijken wat de dealer ermee kan/doet B|

(Afbeelding)

ook ff een nieuwe kentekeplaathouder besteld bij marco moto,bij mn andere hingen mn knipperlichten met veel tape"vast".

Ook ik heb al gemerkt dat de lak van de Speed Triple niet echt van hele hoge kwaliteit is. Navraag bij de dealer leert mij dat dit alles te maken heeft met strengere milieunormen, waardoor er niet zo'n harde lakken meer kunnen gebruikt worden. Wat is dan de oplossing.....wel opnieuw laten spuiten vrees ik, en voorzien van een harde vernislaag.
 
Nice shot. *D
Neem jij de Strubben in 1 of 2?


En is er hier iemand die een stuurdemper op zijn Triple heeft of het nodig vind, ik vind hem nl af en toe behoorlijk licht in het stuur worden, zekers bij slechter wegdek. :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan