Triumph Speed Triple topic deel 45

Status
Niet open voor verdere reacties.
BT014 vind ik een K*T band. Die schoof ineens onder mij vandaan met berm inspectie als gevolg ;(

Het hangt er een beetje vanaf wat je wensen zijn.
Lekker doorrijden lenen sport/toer banden zich ook prima voor.
Denk dan aan bijvoorbeeld de Pirelli Angel GT
Zelf was ik niet heel erg gecharmeerd van de PP3 als je flink gaat doorrijden.
Sportsmart 2 is ook geen verkeerde band maar gaat niet heel lang mee.
Ik heb nu Metzeller M7RR en die bevallen prima eigenlijk. Slijtage ongeveer gelijk aan sportsmart denk ik. En vallen naar mijn idee iets lekkerder de bocht in als sportsmart :)

Je kan ook kijken naar een set pilot powers (de 1 zegmaar) die banden zijn niet duur meer en zijn heel wat rijders tevreden over



:^
 
Dat streepje wat in het profiel zit zeg maar om de mate van slijten aan te geven is aardig weg hoor, haha! Ligt gelijk met de band, dus wel aardig af volgens mij... :$

Misschien kan het goedkoper, maar als ik dan vanuit het hoge noorden naar bijvoorbeeld Utrecht moet, ben ik het voordeel ook weer kwijt..2x tanken ook zo weer 50,- euro..Of het moet heel veel schelen natuurlijk. Maar vond de service net bij Gebben wel goed….
duidelijk
 
Prijzen zijn te hoog idd.
En een BT 014... Stamt onderhand uit het jaar blok...
Wil graag geloven dat ze daar vanaf willen.

Weet niet in welke regio je woont .
Huybers in Schijndel is lekker geprijsd
Onder de 300 euro voor een courant setje sportbanden moet kunnen
Succes.
*D

De BT014 valt ook al af hoor denk ik..Ik woon in Drenthe, vandaar dat de mogelijke " winst " van goedkoper kunnen dan al snel weg is..Als ik al 40,- euro goedkoper kan, dan ben ik dat bij de pomp kwijt...
 
Pdavie3026 schreef...:

Wou het eigenlijk volgend jaar doen, ook gezien de weinige km's die ik nog rij en het feit dat de Speed dan straks stil staat in de winter op 2 nagelnieuwe banden..Daarentegen, kan ik in november zelfs nog wel een ritje maken als het weer goed is…

Heb volgende prijzen gekregen, beetje vergelijk:

- Mich PP3 ——> 343,-
- Bridg S20 ——>331,-
- Bridg BT014 ——>250,-

...vraag ook eens even bij Ten Kate Nieuwleusen !...
...FF Erik gewoon een mailtje sturen ; krijg je per omgaande antwoord...

...paar weken geleden onder de RT een nieuwe set hele verse Michelin Pilot Road 4 GT laten leggen...

...339,-- Euro, en een cashback verhaal van Michelin...
...uiteindelijk 309 Euro...

...en de GT banden zijn duurder dan de normale Pilot Road 4 banden...
 
Laatst bewerkt:
...vraag ook eens even bij Ten Kate Nieuwleusen !...
...FF Erik gewoon een mailtje sturen ; krijg je per omgaande antwoord...

...paar weken geleden onder de RT een nieuwe set hele verse Michelin Pilot Road 4 GT laten leggen...

...339,-- Euro, en een cashback verhaal van Michelin...
...uiteindelijk 309 Euro...

...en de GT banden zijn duurder dan de normale Pilot Road 4 banden...

Ten Kate is te doen idd..Ooit eens geweest met mijn Fireblade ivm schijfremmen…
Stuur wel ff mailtje…
 
En anders online;
Bijv. Bij www.reifenversand.com
Momenteel een set Pilot. Powers voor 194,-
Laten monteren bij een bandenboer ben je in totaal onder de 250,- kwijt

;)
 
Ten kate en banden = duur
Gebben en banden = duur

Langenberg en banden = goedkoper

Online bij mopedreifen bestellen is het goedkoopst alleen zit je dan met montage kosten

Laatste band die ik voor de Trip heb gekocht was bij Bisschop motoren in Punthorst was een mpp 2ct voor €135 (achterband) incl.
 
Laatst bewerkt:
Ten kate en banden = duur
Gebben en banden = duur

Langenberg en banden = goedkoper

Online bij mopedreifen bestellen is het goedkoopst alleen zit je dan met montage kosten

Laatste band die ik voor de Trip heb gekocht was bij Bisschop motoren in Punthorst was een mpp 2ct voor €135 (achterband) incl.
Ik wacht altijd de acties af bij Ten Kate, en dan zijn ze zeker niet te duur.
 
Net even bij Gebben geweest..Ook daar even bandenprijsje opgevraagd..Ze wisten mij wel te vertellen, dat het onverantwoord is, om nog zo door te rijden eigenlijk..Banden zijn echt aan het einde van hun latijn..

Wou het eigenlijk volgend jaar doen, ook gezien de weinige km's die ik nog rij en het feit dat de Speed dan straks stil staat in de winter op 2 nagelnieuwe banden..Daarentegen, kan ik in november zelfs nog wel een ritje maken als het weer goed is…

Heb volgende prijzen gekregen, beetje vergelijk:

- Mich PP3 ——> 343,-
- Bridg S20 ——>331,-
- Bridg BT014 ——>250,-

Hun raden de PP3 aan, hele fijne band en die kan ook voor 331,- eventueel wel verkocht worden..De BT014 is dus al een oudere band die nog steeds wordt gemaakt en voordelig kan worden aangeboden..Scheelt wel bijna 100,- euro…Keuzes maken altijd moeilijk….

Setje sportsmart 1 kan nog onder de 250 zelfs
 
De BT014 valt ook al af hoor denk ik..Ik woon in Drenthe, vandaar dat de mogelijke " winst " van goedkoper kunnen dan al snel weg is..Als ik al 40,- euro goedkoper kan, dan ben ik dat bij de pomp kwijt...
BT 14 is geen fijne band hoor :N
de bt 16 is dan wel wat beter en kost ook weinig
die kun je ook wel netjes rond sturen :Y
full
 
BT 14 is geen fijne band hoor :N
de bt 16 is dan wel wat beter en kost ook weinig
die kun je ook wel netjes rond sturen :Y
[afbeelding]

Mooi voorbeeld van milde "scaloping" van een achterband.
Je ziet het profiel "omhoog" komen waar hij het wegdek "grijpt" voorbanden hebben het vaak nog veel erger.

Lees hier ook over scaloping: Motorcycle Tire Wear

Mooie foto EZvictory


Momenteel heb ik Dunlops onder mijn Speed Triple.
Ik heb een Roadsmart achterop, en een Sportsmart voorop.

Stuurt erg vlug vind ik en geeft erg veel vertrouwen.
Maatvoering 120-70-17 en 180-55-17

Volgende setje banden worden denk ik de Michelin pilot road 3
in 120-70-17 en 190-55-17

Ik ga bijna altijd naar Ten Kate voor een bandenwissel.
Het mooie is, je gaat er naartoe, geeft je motor af en je kan blijven kijken wat ze met je motor doen, of je gaat ff lekker rondneuzen.
Ook als je een probleem hebt na montage is het wel fijn, in mijn geval hadden ze het voorwiel niet goed gebalanceerd, en ik kon zo terug komen en hebben ze het opnieuw gedaan.

Qua prijzen, het kan altijd goedkoper maar dan heb je wel een hoop "gedoe"
Ik deed ook altijd online banden bestellen, en dan ergens laten monteren.

Het was/is gemiddeld zo'n 70 euro goedkoper, maar vaak kreeg je dan banden met een oudere productiedatum, zelfs 1x een setje gehad die 2,5 jaar geleden was geproduceerd.
 
Laatst bewerkt:
of... www.rinketmotorsport.nl ...

Is nog iets dichterbij tov Drenthe

Zij hebben de Bridgestone S20 im angebot zie ik...300,- all in!!

Heb bericht terug van Ten Kate..Daar is het aantrekkelijk om de MPP 1 te laten monteren denk ik..259,- all in!!

Rest scheelt niet veel met Gebben...Altijd een mooie discussie, banden, haha!!
 
Alleen niet de eerste serie. Hoge slijtage...

Zelf nu bt016 maar denk later toch weer dunlop of eens michelins ofzo
 
Soow nieuw deel alweer, maar ook weer gevonden.

Tering wat is het heet slof weer. Zweet me te pleuris. Daar zijn tropische depressies/stormen in de buurt en dan is hier de wind op...

Zelfs met een ruime 100+ op speedy komt de wind als een warme deken om je heen. Te heet niet leuk.
 
Soow nieuw deel alweer, maar ook weer gevonden.

Tering wat is het heet slof weer. Zweet me te pleuris. Daar zijn tropische depressies/stormen in de buurt en dan is hier de wind op...

Zelfs met een ruime 100+ op speedy komt de wind als een warme deken om je heen. Te heet niet leuk.


De wind op, das niet fijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan