Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ohja, nu je het zegt, die van mij ook welHehe die van mij is ook wel goed in blauwe wolkjes produceren bij volgas.
Ondanks dat het buiten zo koud is dat de sneeuwballen in de zon gaan liggen, ben ik mijzelf en de motor toch alweer aan het klaarmaken voor het komende seizoen. Dus binnenkort de standaard oliewissel voor het seizoen.
Nu lust mijn 1050 uit 2005 wel een slokje olie. Dit heeft misschien met de 130.000km op de klok te maken maar het zal ook te maken hebben met het feit dat ik haar nogal mishandel.
Ik wil dit jaar eens andere olie proberen, namelijk de 300V van Motul. Dit is een volsyntheet olie en ik hoor van mensen dat dit spul niet voor alle motoren geschikt is.
Heeft iemand van hier ervaring met vol synthetische olie en dan met name de 300V? Bij voorkeur voor Triples tot 2007 (of 2010?), geen idee of de modellen daarna nog dezelfde koppeling hebben.
Ik hoor graag jullie ervaringen
Kwestie van experimenteren. Het hangt er ook vanaf wat het olie verbruik veroorzaakt.
In principe kun je beter een iets hogere viscositeit nemen als van half naar vol synthetische olie.
Dit vanwege de hechtende werking van vol synthetische olie. Een minder goed werkende olieschraapveer krijgt de olie nog minder van de cilinder wand geschraapt.
Mijn speed lust ook wel een slokje veroorzaakt door de olieschraapveren. Daar blijf ik bewust wel vol synthetische in gooien om een goede smering te garanderen.
Eigenlijk overbodig gezien de kwaliteit van half synthetische olie.
Zeker als je kijkt hoe zwaar de belasting op straat nu eigenlijk Is (ook bij sportieve rijstijl) en de olietemperatuur bij de speed.
Geen idee hoe lang dat geleden was, geen maanden in ieder geval :pAls je 1,75 Liter olie moest bijvullen, hoeveel kilometer had je dan niet meer je oliepeil gecheckt?
Ik controleerde dat elke paar weken, afhankelijk van hoeveel ik reed en hoefde er bijna nooit iets bij te doen. Vooral niet nadat ik die Mobil1 erin had gegooid. Wat er daarvoor in zat weet ik niet.
Mobil1 Racing 4T wordt overigens ook door Triumph voorgeschreven.
Kwestie van experimenteren. Het hangt er ook vanaf wat het olie verbruik veroorzaakt.
In principe kun je beter een iets hogere viscositeit nemen als van half naar vol synthetische olie.
Dit vanwege de hechtende werking van vol synthetische olie. Een minder goed werkende olieschraapveer krijgt de olie nog minder van de cilinder wand geschraapt.
Mijn speed lust ook wel een slokje veroorzaakt door de olieschraapveren. Daar blijf ik bewust wel vol synthetische in gooien om een goede smering te garanderen.
Eigenlijk overbodig gezien de kwaliteit van half synthetische olie.
Zeker als je kijkt hoe zwaar de belasting op straat nu eigenlijk Is (ook bij sportieve rijstijl) en de olietemperatuur bij de speed.
Dat ziet er erg netjes uit!...olietemperatuurmeter aan de Speed...
[afbeelding]
...temperatuursensor onder in het carter gemaakt...
[afbeelding]
...oliekoeler deels afgedekt (zeker in het koudere jaargetij...
[afbeelding]
...oliekoeler op de GSX1400 groter dan de radiateur van de Speed...
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen idee hoe lang dat geleden was, geen maanden in ieder geval :p
Vanaf dat moment ben ik ook maar wat vaker aan het controleren geslagen Met hogere viscositeit, bedoel je dan 15w50? Momenteel gooi ik er 10w40 in maar veel luitjes in mijn groep rijden inderdaad met 15w50.
Dat ziet er erg netjes uit!
Weet je toevallig of de olie in de 1050 ook zo 'koud' blijft?
Begrijp dat nooit, waarom zoveel vermogen in een naked? Om een hoge topsnelheid te kunnen halen? Om met 250 over een mooie dijk te knallen?
Volgens mij hoort het bij een naked te gaan om driveability. Over een mooie dijk gooien en smijten met een gangetje van 70, op rechte stukken wheelyen .. daarna de bike recht voor het teras parkeren en met een 0,0% biertje genieten van de omgeving en de bike, hooligan style
Helemaal mee eens.
Beter bruikbaar vermogen en een lekker koppel, dan piek-pk's.
Als ik na ga hoe bullig de Suzuki Bandit 1200 was..............wat een heerlijk blok, zo smeuïg.
Wheely's met de ogen dicht..........en da's niet vanwege de angst.
Alleen dat frame was van rubber........met rotondes was de voorkant al de rotonde aan het verlaten, terwijl de achterkant nog de rotonde op wilde sturen.
Zelfs met mijn R1200gs wil ik wel een paar pk inleveren, als ik ook maar wat kg's kwijt raak.
Want die laatste blijf je voelen.
Dat sprak mij zo aan in de Speed..........heerlijk vermogen (geen top, maar prima), goed sturen, niet te zwaar, redelijke remmen en een uiterlijk om te zoenen.
Eigenlijk alles wat je in een fun-bike zoekt.
En met dit pakket kon je elke rit ook bijna je rijbewijs inleveren........daar heb ik geen 180pk voor nodig.
Check!!
[afbeelding]
Gelijk even erin gedrukt
Maakt het net even mooier en netter, bedankt!!
Komen nog uitgebreidere foto's, nu een soort winter opfrisbeurt.
Div beugeltjes, remklauw spacers, radiateur schildjes gespoten.
Undertail, kentekenplaat houder en radiateur voorzet plaatje gewrapt (ivm steenslag, benieuwd hoe dat zich gaat houden)
Demperwol vervangen en nieuw type flyscreen met windschermpje erop gemaakt (home made montage plaat/adapter)
Hoog tijd voor pekel vrije wegen!
Ik ga maandagmiddag m'n 1290 SD GT ophalenDear ben ik het , als ik heel eerlijk moet zijn, wel met jullie eens. Het probleem is misschien wel dat ik het koppel&vermogen te veel vergelijk met de SD1290. Maar dat is ook super bruut(mocht ik zelf ervaren met een proefrit). Ik ken geen enkele motor dat zo koppelrijk aanvoelt (zelfs de vmax1700 niet). De perfecte motor bestaat niet maar ik weet wel dat als de Speed vergelijkbaar koppel zou hebben als de 1290, het voor mij absoluut de perfecte motor zou zijn. The looks, rijwielgedeelte(vooral die öhlins ) plus sound is echt fenomenaal! Daarmee zeg ik dus dat de Speed voor mij bijna perfect is
Om de demperwol te vervangen heb je dus de popnagels uitgeboord om de boel te verwijderen neem ik aan, heb dezelfde demper, zit er ook aan te denken om de boel te vervangen, hoeveel van het oude demperwol zat er nog in.
Dat wordt een lange zondagIk ga maandagmiddag m'n 1290 SD GT ophalen
Heb een all-risk verzekering bij Delta Lloyd afgesloten, nog geen €48 per maand. Bij Bikerpolis betaalde ik voor m'n Speed slechts 5 Euro minder. Die had ik beter eerder over kunnen sluiten. Afijn.
Ik denk trouwens niet dat er Öhlins op een KTM zitten
Oh wacht, je bedoelt op de Speed
Ik heb dat niet zo snel, dat spannende komt bij mij pas op het allerlaatste momentDat wordt een lange zondag
Wel iets om naar uit te kijken
Shit ik heb daar helemaal geen foto's van gemaakt.
Ik vond plukjes wol achter de db killer en de uitlaat leek lege plekken te hebben. Dat viel echter erg mee achteraf. Er zit een soort rvs horregaas om de geperforeerde pijp die bij mij op een paar plekken stuk Was. Daar Is af en toe wat ontsnapt vermoed ik. Zover ik heb geluisterd in de schuur denk ik ook geen of nauwelijks winst te hebben geboekt in geluid. En dat na bijna 50k rijden met db killer waarvan ook nog een periode met quickshifter.
Wat betreft het vervangen: eigenlijk een ramp. De popnagels en eindkap Had ik er zo af.
Maar de geperforeerde buis loopt door tot op de linkpipe. (Dat Is de binnenste buis die je daar kunt zien)
Er zaten daar vlak bij de linkpipe 2 kleine 'butsen' waarvan ik dacht dat het dmv een deukje een soort borging was. Dat bleken dus 2 laspunten. (Puntlassen)
Deze heb ik deels van binnenuit weg geboord en daarna met een acetyleen brander plaatselijk de buis rood heet gemaakt en zo met meerdere herhalingen met geweld eruit gemept.
Na het vervangen van het wol weer met een laspuntje (Mig met rvs draad) vast gezet.
Ik zou dus serieus 2x nadenken voor dit aan de hand te halen en eventueel een beoordeling maken als je de eindkap eraf hebt.
Het wordt wel warmerIk heb dat niet zo snel, dat spannende komt bij mij pas op het allerlaatste moment
Ben nu meer nauwgezet de weersvoorspellingen in de gaten aan het houden
Jup, vanavond nog wat regen, dat spoelt de pekel een beetje weg. Morgen 10 graden en een beetje zonHet wordt wel warmer
Nice!![afbeelding]
Gelijk even erin gedrukt
Maakt het net even mooier en netter, bedankt!!
Komen nog uitgebreidere foto's, nu een soort winter opfrisbeurt.
Div beugeltjes, remklauw spacers, radiateur schildjes gespoten.
Undertail, kentekenplaat houder en radiateur voorzet plaatje gewrapt (ivm steenslag, benieuwd hoe dat zich gaat houden)
Demperwol vervangen en nieuw type flyscreen met windschermpje erop gemaakt (home made montage plaat/adapter)
Hoog tijd voor pekel vrije wegen!