Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon met de slagmoersleutel los halen.
Vastzetten met motor in de versnelling en voet op de rem. Mocht hij door de koppeling heen trekken kun je nog met 3 schroevendraaiers (2in de gaten steken en de 3e ertussen) het laatste beetje kracht opvangen.

Of je moet zelf een tool maken..
 
Beste triplefans. Ik ben serieus op zoek naar een nieuwe helm. Ik heb al een tijdje heel wat last van turbulenties en windgeruis en bijgevolg surieus wat last van men oren na het rijden. Zou ik mogen vragen met welke helm jullie op je Speed rijden en of je er tevreden van bent, vooral op het gebied van geluiddemping. Zou het verhoogde flyscreen op men model 2017 veel verschil kunnen maken. Dat verdomde windgeruis doet surieus,wat afbreuk op het rijplezier dat de Speed te bieden heeft. Alvast bedankt
 
Ga eerst eens kijken voor goede op maat gemaakte oordoppen.

Welke helm je ook neemt, altijd toch goede gehoorbescherming gebruiken. Zelf heb ik een Schuberth, maar gebruik toch ook nog oordoppen.
 
Ga eerst eens kijken voor goede op maat gemaakte oordoppen.

Welke helm je ook neemt, altijd toch goede gehoorbescherming gebruiken. Zelf heb ik een Schuberth, maar gebruik toch ook nog oordoppen.

Ja ik heb altijd een baclava op en motorsportoordoppen van No-noise. :Y
 
Laatst bewerkt:
Beste triplefans. Ik ben serieus op zoek naar een nieuwe helm. Ik heb al een tijdje heel wat last van turbulenties en windgeruis en bijgevolg surieus wat last van men oren na het rijden. Zou ik mogen vragen met welke helm jullie op je Speed rijden en of je er tevreden van bent, vooral op het gebied van geluiddemping. Zou het verhoogde flyscreen op men model 2017 veel verschil kunnen maken. Dat verdomde windgeruis doet surieus,wat afbreuk op het rijplezier dat de Speed te bieden heeft. Alvast bedankt
En hoe is het als je je flyscreen volledig demonteert? Ik heb ook jarenlang zitten knooien met schermpjes op m'n Fazer en CBR, maar toen ik overstapte op de Speed Triple was het in één keer een stuk aangenamer rijden.

Of andere tip: meer op je achterwiel rijden, dan heb je ook een andere luchtstroom :+
 
Beste triplefans. Ik ben serieus op zoek naar een nieuwe helm. Ik heb al een tijdje heel wat last van turbulenties en windgeruis en bijgevolg surieus wat last van men oren na het rijden. Zou ik mogen vragen met welke helm jullie op je Speed rijden en of je er tevreden van bent, vooral op het gebied van geluiddemping. Zou het verhoogde flyscreen op men model 2017 veel verschil kunnen maken. Dat verdomde windgeruis doet surieus,wat afbreuk op het rijplezier dat de Speed te bieden heeft. Alvast bedankt
Wat voor helm heb je nu?
 
Gewoon met de slagmoersleutel los halen.
Vastzetten met motor in de versnelling en voet op de rem. Mocht hij door de koppeling heen trekken kun je nog met 3 schroevendraaiers (2in de gaten steken en de 3e ertussen) het laatste beetje kracht opvangen.

Of je moet zelf een tool maken..


Ik denk dat jij de koppeling bedoelt en hij heeft het over de nokkenasketting, daar heb je een ander tooltje voor nodig.
 
En heeft het geholpen?

:P Ja ik raad het iedereen aan. FF paar dagen Eifel in geweldig. Maar om het nu beslist op een XJR te doen... Tis iig beter dan op het bankstel. Maar zuipen dat dat ding deed, vooral als de snelheid omhoog ging, zoals op de heenweg over de snelle weg. Saai, ja absoluut maar als je om half zes 's avonds weg rijdt en je wilt er zijn voor het donker moet je een beetje door porren.

Super dagen geweest, dank u dokter Klus en vrienden!
 
Beste triplefans. Ik ben serieus op zoek naar een nieuwe helm. Ik heb al een tijdje heel wat last van turbulenties en windgeruis en bijgevolg surieus wat last van men oren na het rijden. Zou ik mogen vragen met welke helm jullie op je Speed rijden en of je er tevreden van bent, vooral op het gebied van geluiddemping. Zou het verhoogde flyscreen op men model 2017 veel verschil kunnen maken. Dat verdomde windgeruis doet surieus,wat afbreuk op het rijplezier dat de Speed te bieden heeft. Alvast bedankt


Nou heb ik een HJC maar geluiddemping doe ik met schuimdoppen met behoorlijk sterke demping, werken bij mij beter dan maatdoppen (wel te laat mee begonnen en een constante piep in mijn oren). Hiervoor een Arai, die was zeker niet windstil, maar zat wel erg fijn.
 
:P Ja ik raad het iedereen aan. FF paar dagen Eifel in geweldig. Maar om het nu beslist op een XJR te doen... Tis iig beter dan op het bankstel. Maar zuipen dat dat ding deed, vooral als de snelheid omhoog ging, zoals op de heenweg over de snelle weg. Saai, ja absoluut maar als je om half zes 's avonds weg rijdt en je wilt er zijn voor het donker moet je een beetje door porren.

Super dagen geweest, dank u dokter Klus en vrienden!


Altijd fijn daar!
 
Nu heb ik een Arai rx7- corsair Hayden Replica :9~ Ik vind het nog altijd een prachthelm, zelf na 12 jaar :X Maar in mijn ogen niet echt een toonbeeld van stilte :N Misschien als hij nieuw was maar nu :N
Ik heb 8 jaar geleden ook een Arai gekocht en ondanks dat ze erg fijn zitten vind ik 'm ook vrij lawaaiig.
Dat komt omdat er bij Arai van die schelpen over de scharnieren van het vizier zitten.
Helmen zonder zijn een stuk stiller. Probeer maar een keer uit :)
 
Zelf heb ik een shoei kop, blijkbaar. Onlangs de binnenvoering op maat laten maken, was een actie dus gratis. Sindsdien superstil maar mijn beleving. Daarom denk ik dat de binnenvoering ook een boel kan opleveren qua windstilte... en maatoordoppen slijten ook op den duur dus beter om die ook om de zoveel tijd te vervangen.
 
Nu heb ik een Arai rx7- corsair Hayden Replica :9~ Ik vind het nog altijd een prachthelm, zelf na 12 jaar :X Maar in mijn ogen niet echt een toonbeeld van stilte :N Misschien als hij nieuw was maar nu :N

12!!! Jaar???

Dan is het sowieso eens tijd voor een nieuwe helm!

Een Schuberth kan ik je aanraden qua geluid, maar het is afhankelijk van de vorm van je hoofd.

Daarnaast nog oordoppen en dan is het een oase van rust!

Turbulentie raak je denk niet zo makkelijk kwijt, is toch een beetje het karakter van een naked. Wil je daar nog rust in, dan zal je best een flink scherm erop moeten zetten of overstappen op een racer of flinke tourfiets
 
Zelf heb ik een shoei kop, blijkbaar. Onlangs de binnenvoering op maat laten maken, was een actie dus gratis. Sindsdien superstil maar mijn beleving. Daarom denk ik dat de binnenvoering ook een boel kan opleveren qua windstilte... en maatoordoppen slijten ook op den duur dus beter om die ook om de zoveel tijd te vervangen.

Ennn, je oren blijven groeien, vandaar dat je ze (oren en otoplastieken) periodiek moet laten nakijken (als werkgever doen wij jaarlijks een controle voor alle gebruikers).
 
Zelf heb ik een shoei kop, blijkbaar. Onlangs de binnenvoering op maat laten maken, was een actie dus gratis. Sindsdien superstil maar mijn beleving. Daarom denk ik dat de binnenvoering ook een boel kan opleveren qua windstilte... en maatoordoppen slijten ook op den duur dus beter om die ook om de zoveel tijd te vervangen.


Hier nog een met een Shoei top gevel. Grootste nadeel vind ik is de prijs, maar ze passen mij goed. Heb er twee voor elke motor een.

Als ik wat in mijn oren steek dan gaat mij dat snel irriteren, dat komt mijn rij gedrag niet ten goede.
Trouwens zit al op zware machines voor de laatste 25 jaar dus wat zegt u?
 
Shoei GT air hier, bevalt zeer goed, ook laten personaliseren met extra pads.

Een aantal dealers biedt dit ook aan als gratis service bij een nieuwe helm.

Wat mijnsienziens ook helpt tegen het geluid is een kin stuk wat het gedeelte tussen de voorkant van je helm en je nek afsluit.

Als ik nu een nieuwe helm zou moeten uitzoeken zou het een Shoei NXR worden met fotochrome vizier. Lichter en veiliger dan de GT air.
 
Met oordoppen in motorrijden heb ik ook nooit als prettig ervaren.
Ik mag graag dingen om mij heen horen, heeft mij al meerdere keren gered van gevaarlijke situaties.

Heb echter nooit een goede balans kunnen vinden, tussen windgeluid opheffen zodat je niet doof word, en omgevingsgeluid kunnen horen.
 
Laatst bewerkt:
Met oordoppen in motorrijden heb ik ook nooit als prettig ervaren.
Ik mag graag dingen om mij heen horen, heeft mij al meerdere keren gered van gevaarlijke situaties.

Heb echter nooit een goede balans kunnen vinden, tussen windgeluid opheffen zodat je niet doof word, en omgevingsgeluid kunnen horen.


zo dacht ik er vroeger ook over maar nou denk ik van was ik maar eerder met oordoppen begonnen. Het is echt niet fijn om altijd maar een piep te horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan