Triumph Speed Twin 1200

Benieuwd hoe dat bevalt, dit wordt meer gedaan?
Heb het af en toe voorbij zien komen op internet. Motor word er wat rustiger en laagtoeriger van. Klein verschil, maar wel merkbaar beter.
Ik heb de restricties in de mappings verwijderd, dus 100% gas open is ook 100% open. Zeker in sport is het een behoorlijk giftig ding geworden. Ietsje minder giftig met een tandje meer, maar nog steeds goed.
Zeker met aankomende motor vakanties (snelweg heen) is dit een goeie upgrade.
 
De eerste 400 op de teller…heel blij met deze pracht motor!
 

Bijlagen

  • IMG_2408.png
    IMG_2408.png
    562,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2579.jpeg
    IMG_2579.jpeg
    610,3 KB · Weergaven: 0
Ik rij al lange tijd met een tandje meer aan de voorzijde , va 400 rpm minder bij 100 kmh .
Al is dat nog niks in vergelijking mijn mijn t120, die lijkt aan 4 versnellingen genoeg te hebben. 5 en 6 zijn overdrive.😉
Trekkracht merk je niks van, ik krijg nog steeds de indruk dat dat een van 0 naar 100 sprint sneller is als je vertrekt in zijn tweede versnelling.
In zijn 1ste klimt hij gelijk omhoog en met traction control aan houd hij net wat in🤪
Die gashandel restricties weg halen lijkt mij ook nog wel eens wat, al vind ik het nu ook best te doen met een de-cat en een boosterplug.
Hier nog iets leuks gevonden voor de echte liefhebber.
 
Die gashandel restricties weg halen lijkt mij ook nog wel eens wat, al vind ik het nu ook best te doen met een de-cat en een boosterplug.
Dat gaf bij mij het grootste verschil. De speed is behoorlijk geknepen in de ride by wire.
Ik rij nu doorgaans in road. Bij serieus pushen gaat ie pas in sport. sport is nu eigenlijk meer hooligan mode. Weinig gepolijst meer :9
 
Je kan ze toch per mode veranderen dus je kan idd altijd nog voor mak gaan in de regen stand:]
Heb jij het zelf gedaan met een telefoon met ecu tune en draadloze obd link ?
 
ik heb de tune bij motorcentrum eibergen laten doen, kan je meteen op de dyno zien wat het doet :Y
heb er zelf absoluut geen verstand van :N
 
Je kan ze toch per mode veranderen dus je kan idd altijd nog voor mak gaan in de regen stand:]
Heb jij het zelf gedaan met een telefoon met ecu tune en draadloze obd link ?
yup, zelf gedaan.

rain en road mode zijn nog steeds soepel. praktisch rij ik 90% van de tijd in road, de rest in sport.
Zelf ook de SAI verwijderd en nu stukje bij beetje de A/F verhouding rijker aan het zetten. Na elke verandering even langs de lokale dyno.
Doel is 13,5. Denk nog 1x aanpassen. Heb dan 3 runs gedaan.

Tevens de de throttlebodies gesynct met Tuneecu. best wel bizar dat ie nieuw best een stukje er naast zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan