Triumph Speed Twin 1200

De soort band doet erg veel, ik had de standaard Rosso Corsa 3 die er op ligt ook op m'n Street triple en die ging niet aan de rand, daarna de s22 op de triple en dat was na 2 rondjes tot de rand achter.
Een Pirelli is erg puntig en loopt ver door naar de rand, persoonlijk vind ik dat helemaal niks.
Vandaar dat ik deze opgum en er begin volgend jaar een s22 of t32 onder komt.

Bridgestone heeft een heel rond profiel waardoor je wel iets meer moet 'duwen' met insturen maar de voorkant heel stabiel voelt en dat werkt bij mij geruststellend.
 
Even voor het idee :)

Daarnaast natuurlijk nog het hele verschil in hoogte van een band en breedte van de velg.
Verder is het vooral persoonlijke voorkeur en ik voel me altijd erg goed bij Bridgestones.
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2023-09-20 om 08.48.48.png
    Scherm­afbeelding 2023-09-20 om 08.48.48.png
    279 KB · Weergaven: 3
Aloha,
Na 3 jaar schik met mijn Speedy vond ik het tijd voor wat anders. Als je dus interesse in een prima onderhouden, E5-gestookte, redelijk gepimpte fiets hebt: check Marktplaats.
Veel plezier allemaal met jullie fijne motoren!
 
Een aantal accessoires zijn ook los te koop:
Thruxton 1200R uitlaten
Hepco&Becker bagagerek
Custom café-racer zadel
Triumph koplamp ruitje
 
Aloha,
Na 3 jaar schik met mijn Speedy vond ik het tijd voor wat anders. Als je dus interesse in een prima onderhouden, E5-gestookte, redelijk gepimpte fiets hebt: check Marktplaats.
Veel plezier allemaal met jullie fijne motoren!
Wat komt er voor terug? O-)

(je hebt MP mail)
 
Aloha,
Na 3 jaar schik met mijn Speedy vond ik het tijd voor wat anders. Als je dus interesse in een prima onderhouden, E5-gestookte, redelijk gepimpte fiets hebt: check Marktplaats.
Veel plezier allemaal met jullie fijne motoren!
succes met je volgende motor, wat is het/gaat het worden?
 
ben nog steeds lekker aan het rijden, af en toe een beetje fris als ik 's morgens naar het werk ga maar heb de kleding voor elkaar.
 
Bij mij staat de motor weer op stal.
In de winter moeten mijn remschijven aandacht krijgen, want de schijven zijn volgens mij krom geworden. Ze piepen niet meer maar voelt heel wisselend bij aanremmen. Lijkt op verhaal van DRebel.
Km stand 9000.
Is het een speedtwin kwaal?
 
Vandaag de SAI verwijderd en een kleine aanpassing in de mapping gedaan. Binnenkort eens op de bank gooien om te kijken of we een gezonde AFR kunnen krijgen

PXL_20231103_135231772.jpg
 
Bij mij staat de motor weer op stal.
In de winter moeten mijn remschijven aandacht krijgen, want de schijven zijn volgens mij krom geworden. Ze piepen niet meer maar voelt heel wisselend bij aanremmen. Lijkt op verhaal van DRebel.
Km stand 9000.
Is het een speedtwin kwaal?
Absoluut. Op mijn Speedy zit nu de 3e(!) set schijven. De eerste set was na 15000 km krom en moest worden vervangen. Triumph gaf bij de garantie-claim niet thuis: zij stelden dat na 2000 km problemen worden beschouwd als slijtage. Belachelijk!! Kosten ruim €450. Gelukkig was Bruurs Motoren zo coulant om 25% korting te geven.
Toen de tweede set na een paar duizend km's ook weer kuren begon te krijgen (bij rustig afremmen tot stilstand vibraties per wiel-omwenteling) heb ik natuurlijk meteen aan de bel getrokken. Toen kon de fabriek er niet onder uit en kreeg ik wel onder garantie een nieuwe set schijven. Maar die beginnen nu ook weer problemen op te leveren.
Met andere woorden: kijk bij problemen eens bij de diverse merken.
 
Absoluut. Op mijn Speedy zit nu de 3e(!) set schijven. De eerste set was na 15000 km krom en moest worden vervangen. Triumph gaf bij de garantie-claim niet thuis: zij stelden dat na 2000 km problemen worden beschouwd als slijtage. Belachelijk!! Kosten ruim €450. Gelukkig was Bruurs Motoren zo coulant om 25% korting te geven.
Toen de tweede set na een paar duizend km's ook weer kuren begon te krijgen (bij rustig afremmen tot stilstand vibraties per wiel-omwenteling) heb ik natuurlijk meteen aan de bel getrokken. Toen kon de fabriek er niet onder uit en kreeg ik wel onder garantie een nieuwe set schijven. Maar die beginnen nu ook weer problemen op te leveren.
Met andere woorden: kijk bij problemen eens bij de diverse merken.
Ik ben benieuwd hoe dat zo komt dan. Bij stevig warm worden dat ze krom trekken? Of als ze warm zijn gevoelig zijn voor rem ingedrukt houden?

Ben benieuwd. Nog niets gemerkt na 4000 km.

Maar als het bekend is, waarom vervang je ze niet voor een setje braking schijven oid? Mijn ervaring is dat niet Triumph OEM onderdelen vaak veel goedkoper zijn en minstens zo goed.
 
Ik heb hier nog een bagage rekje voor op de Speed Twin wat weg mag.
Mocht er iemand interesse hebben dan laat maar weten.
 

Bijlagen

  • 20190517_140819.jpg
    20190517_140819.jpg
    137,1 KB · Weergaven: 0
  • 20190517_140902.jpg
    20190517_140902.jpg
    137,3 KB · Weergaven: 0
  • 20240111_111323.jpg
    20240111_111323.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 0
nee hoor, heb er de 1e kilometers weer opzitten, weliswaar op een street triple die ik er bij heb gekocht voor op het circuit, maar toch
 
Had tijdens het foto maken nog Filipijnse fans. Reden in thuisland ook, maar daar alleen max 150cc, dus dan is dit andere koek...

PXL_20240225_143301665.jpg


Behoorlijk wat goodies besteld; setje road 6, YSS shocks, korte kentekenophanging, blok bescherming, vorkbescherming. Ben vooral benieuwd naar de shocks en banden combo :9
 
road 6 vindt ik zelf heel fijne banden, geven mij veel vertrouwen in droog en nat weer en de YSS shocks heb ik toevallig ook, bevallen ook goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan